Urdåligt - nalle

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Urdåligt - nalle

Inlägg av /LO »

Hej
Vi fick världens sötaste, mjukaste och goaste nalle när Ivar döptes. Den kändes som en riktigt bra säng-nalle, om man nu vill ha en sån.
Det lossnade lite ludd från den och så passade jag på att kolla om den gick att tvätta.

Då läste jag "THIS IS NOT A TOY". Hur :evil: kan man sälja mjukisnallar som inte är leksaker???
Nu vet jag inte om jag vågar låta honom ha den. Han suger gärna på saker och det lär bli en del ludd i munnen...

De som har gett den vet ju troligen inte om det. SKa jag gå till affären och höra om de vet att det är så?

Hur gör jag? Vera lär väl få ha den. Hon älskar gosedjur, men lite sur blir man ju.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Stilla

Inlägg av Stilla »

Det står såna där varningar på allt möjligt, ju. Jag gissar att det är nån i USA som försöker förhindra att bli stämd! När vi var ute och åkte i helgen åt vi på den stora hamburgerkedjan med ett stort gult M, ni vet :wink: . Där delades ut böcker till barnen denna månad. Jättebra! Men på baksidan av böckerna står det: "Ej lämplig för barn under 3 år, innehåller smådelar"!!! ??? Till vem ska man ge en bok avsedd för småbarn (Ludde och telefonen) om inte till ett småbarn? undrar jag ängsligt... Och vaddå smådelar, ja, om man river sönder den kanske... Jag tycker att såna där varningstexter missbrukas, till slut tappar man respekten för dem ju! Nu vet jag ju inte hur det var med er nalle, den kanske verkligen inte var lämplig. Men ändå.
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jo, du har rätt, Stilla, men den luddar och känns inte så gedigen som den ser ut...
Jaja, den kanske får ligga i hans säng så länge. Behöver ju fylla ut den lite ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Vi har samma problem med en dockvagn. En helt vanlig dockvagn :roll: Jag såg senare att det finns en sådan varningsfigur med överstruken baby och en varningstext på ett klistermärke på vagnen. Jag tänker som Stilla jag. Dockvagnen är dessutom "liten" och skulle se löjlig ut om en unge på låt oss säga fem skulle kuska omkring med den :?
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"