Problem med långa dagslurar och trött liten kille

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Emmy

Problem med långa dagslurar och trött liten kille

Inlägg av Emmy »

Jag och min man gjorde upp ett schema för vår son Lowe för 2 veckor sedan, när han var 4 månader och vi skulle få bort sista nattmålet. Nätterna har fungerat bra. Vargtimmen spökar fortfarande ibland, men han somnar snabbt om. Vi planerade in dagslurarna efter de tendenser han visat att vilja sova. Problemet är att han verkar bara blir tröttare och tröttare, och kinkigare. Vi har fått ta till marginalkvarten flera gånger - åt båda hållen. Har det varit så för någon mer? Kan han få för mkt sömn så det är därför han är trött? Jag tror inte det beror på för lite mat, för jag trugar verkligen till han inte vill ha mer. Jag vill inte sluta med schemat som jag på det hela tycker fungerar, men jag vill ha tillbaka min lille solstråle.
Hans schema: 19:00-7:00 natt, 7:00 amning, 9:00 sova 45 min, 10:30 amning, 11:45 sova 2 h, 14:00 amning, 16:00 sova 45 min, 17:00amning, 18:30 mjölkersättning.
Hjälp mig! /Emmy.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ingen fara. Det låter bra alltsammans. Pris och beröm :!:

Marginalkvartarna är till för detta. Använd dem efter barnets behov. Han kan vara trött av en så "enkel" sak som värmen. Den tar hårt på små barn. Ge ibland lite kokt svalt vatten, när du känner att det kan behövas.

Och så lite mer tålamod och lite mer förtroende för den lilla älsklingen :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
lillefrejen

Sömnproblem?

Inlägg av lillefrejen »

:shock: Hej vännen!

Nätterna kommer att bli bättre och bättre - det känner jag på mig!

Snart skall vi dricka champagne!

Kram!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"