ANNA! 13-månaders välling-tokig! är SHN m&ou

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
jc74

ANNA! 13-månaders välling-tokig! är SHN m&ou

Inlägg av jc74 »

Här kommer en helt ny medlem som behöver all hjälp hon kan få!!
Har en flicka på 13-månader som alltid har vaggats till sömns med nappflaska och hela alltet. Hon vaknar redan efter en halvtimme när hon somnat och vill då oftast ha mer välling, sen går det ca 2 timmar tills nästa gång.Har försökt att ge henne gröt men det vill hon inte ha. Hon har alltid ätit mycket på kvällar och nätter, verkar som hon inte riktigt får ro på dagen. Hon är väldigt aktiv (dock inte överaktiv). Vanligtvis somnar hon vid 19-tiden och sover till 7 men under denna 12-timmars period vaknar hon minst 4 ggr varav jag ger henne välling även sista gången (kl är då ca5). Jag har räknat mängden mat hon får i sig på en dag inklusive de 2 kvällsmålen och hon äter tillräckligt men jag önskar att hon kunde sova non-stop dessa 12 timmar utan att äta. Att all föda äts vid vaket tillstånd. Hur bryter jag detta utan att vara "elak" och är hon fortfarande mottaglig för en SHN-kur? VI har provat ett par gånger att lägga henne med hjälp av 5-minuters metoden men hon skriker och kämpar så mycket att hon bajsar ner sig. Det har verkligen kännts som barnmisshandel. hon har en vilja av stål och sängritualerna börjar bli allt svårare och mer nervpressande för oss förldrar ju större hon blir, detta borde vara jobbigt för henne också kan man ju tycka...
hoppas du har tid att svara!
kram
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Det bästa svaret jag kan ge dig är boken SOVA HELA NATTEN med dvd. Finns att rekvirera här på förstasidan!

Välkommen i gänget :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
jc74

Inlägg av jc74 »

tack för att du svarade.
jag har redan beställt boken det är bara betalningen som ska skickas!!
nu ska här sovas :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Låter bra :D

Vällinglösa nätter ger aptitgoda dagar. Men det förra kommer först :lol:

Vi följer dig med spänning sedan :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"