Hej
Ett tag sen nu men idag har jag äntligen tid att sitta ner och läsa en stund. Både tösen och sambon sussar nu och det känns gott att få lite egen tid

,
Igår hade jag kvällen för mig själv när tösen somnat och sambon var på fest med jobbet (han är annars pappaledig just nu...) och det var underbart att bara få vara ensam

. Jag är ju det ibland men så sällan på kvällarna och det var så gott att bara få pyssla med sitt eget utan att sambon var i närheten

.
Nog om det.
Har inte alls varit inne på den sidan ni nämnde om "diskussion" om SHN-kuren men jag förstår på ert "prat" vad den kan tänkas handla om

.
Inser nu ändå att det är ingen idé att försöka övertyga andra om att AW-metod är bra

. Dom måste helt enkelt komma på det själva

.
Jag kan bara förmedla till dom om en metod som fungerar om man lägger ner själ och hjärta i den men allt för ofta förstår jag att föräldrar idag är för "bekväma" för det. Orkar inte ta ledningen - enklare att följa barnet m.m

.
Vissa vet givetvis inget annat, för dom förlitar sig till BVC men ju mer
VI tipsar om metoden och inte håller inne med
VÅR kunskap desto större chans att det blir ringar på vattnet

.
Sambon har många arbetskamrater som nu fått barn och det finns nog inte en enda utav dom som har ett barn som nu sover en hel natt

. Det är som han säger; jag kan bara förmedla budskapet om en metod som fungerar och att vi mer en gärna hjälper till att få den att fungerar, men det måste också ligga i deras intresse att vilja ha hjälp och ta budskapet till sig. Mer kan vi inte göra
Har lång erfarenhet om att det alltid finns så mycket att hämta i dom små ögonblicken

Annars hade jag själv inte varit här med er och övriga forumet... 8)
Jag lyssnar alltid efter ett tips, ser samband mellan händelser, tar till mig läsvärda ord och känner efter i hjärtat, eftersom det är där dom "stora" budskapen ligger
Det finns en mening med allt. Folk vi träffar på gott och ont, saker vi hör, händelser som sker m.m.

Tänk efter hur ni själva fick "tips" om AW och vad som gjorde att ni påbörjade metoden

Skulle personligen vara intressant att veta

.
Oftast dyker tillfällerna upp när man som mest behöver dom, precis som att det var förutbestämt
Visst får vi ibland slåss med näppar och klor för att övertyga andra att AW är rätt för oss, min familj

Och det är så frustrerande
Vi ska på kalas på måndag till släktingar som vet att vi kör med metoden och som givetvis hånar oss för den och själv inte kört med den. Tiden kalaset börjar har dom givetvis lagt när tösen ska sova för natten och vi har bestämt oss för att fixa barnvakt istället. Vad är det för idé att ta dit henne för att sova med en gång
Tösen får inget ut av det och vi kan också slappna av eftersom vi har en mycket bra barnvakt som tar hand om henne istället.
Släktingarna fick givetvis nys om att vi inte tar med henne och gav oss dåligt samvete eftersom andra gäster nu kommer att bli "besvikna"

. Vi tycker att det är den bästa lösningen + att tösen inte tar uppmärksamheten från barnet som fyller år. Vi vill inte att vårt barn ska vara till allmän uppvisning

. Vill dom träffa henne kan dom ju komma hit när hon är vaken istället

.
Jag går inte med på att försöka hålla tösen vaken pga att andra ska få nöje i att träffa henne (hon vill verkligen gå och lägga sig när det är dags och kan bli mycket arg när hon inte kommer i säng direkt

).
Tyvärr lägger jag mycket energi på att reta upp mig på andra som inte kan förstå att för OSS betyder AW mycket

. Och tyvärr så tror jag att dom vet mer bara för att dom har två barn och har mycket mer erfarenhet då barnen nu är tonåringar

. Men jag intalar mig samtidigt att dom för den saken skull inte vet
bäst 8) .
Ett kanske konstigt och annorlunda inlägg, men kände att jag var tvungen att prata av mig lite...

.
I övrigt:
Tösen har nu ökat på hastigheten i ålandet ännu mer och i dagarna har hon hävt sig upp till knä mot utdragna byrålådor, trappsteg och diskmaskin

Därifrån har hon också lyckat sätta sig till sittande

Nu börjar det hända saker (har ju stått stilla i "utvecklingen" i 2 månader nu

)

.
Ha en underbart trevlig kväll och helg
Tack för att ni finns

.
Kram