vintertid...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
rebekka4

vintertid...

Inlägg av rebekka4 »

Usch ja nu är det dags igen. Söndag morgon när klockan borde va halv sju är den halv sex...

Vår stora flicka på drygt 4 har anpassat sig bra de senaste gångerne tiden har skruvats fram och tillbaka, men hur gör vi med lilla Josefin, 8 månader...??? Började skjuta på tiderna i början på veckan och det gick förvånandsvärt bra. Fick till det med att skjuta upp morgonen med en timma på tre dar. Men sen gick det snett och nu vaknar hon som hon brukar runt kvart i sju...

Vad skall jag göra? Lägga henne tidigare igen - de senaste kvällarna har den varit kvart i nio mot vanligen omkring klockan åtta. Ibalnd kan tidigare läggning ju ge senare morgon...

Kan ju knappast bara vara jag som står med detta nu :!:

Tack
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
MissSoofi

Inlägg av MissSoofi »

Jag tänker förskjuta kvällen 20 minuter i taget så vi på 4 kvällen är i hamn... men vet ju inte om morgonen förskjuts samtidigt bara för det...
Tor - 07 11 28 - högt älskad och beundrad!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hemma hos oss förkjuts vintertiden med 30 min över 2 nätter (även sommartid). Så morgondagen är 30 min förskjuten och sen är vi på banan på söndag. För oss har detta fungerat bäst.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
_lill

Inlägg av _lill »

Jag tänkte ta upp henne i vanlig tid på morgonen alltså halv sju istf halv åtta som vanligt och sen ha en timme längre till första luren. har dock ingen erfarenhet så jag vet ju inte om det kommer funka.... :roll:
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, Jag vill bara påminna att även om vi "FLYTTAR TILLBAKA KLOCKAN" så är det FRAM ni skall flytta schemat. Dvs. väcka senare och lägga senare. DÅ blir det rätt till slut. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Idacha

Inlägg av Idacha »

Vi har förskjutit alla tider en kvart om dagen så att i morgon kommer hon att lägga sig klockan åtta, fast normal läggtid är sju. Morgnarna har ju inte riktigt hängt på så bra som jag önskat men jag har bara ramsat på och kämpat med att övertyga prinseessan om att det inte är dags att kliva upp ännu :lol: 8) Så, i alla fall efter några dagar, hoppas jag att vi är på banan igen.

Lycka till!!
Ida 20080221- kurad september 2008 och sover gott än idag :)
Lucas 20120222
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"