Hej,
Jag har en dotter på 20 mån som alltid har sovit väldigt bra sedan vi följt barnboken sedan födseln. I augsti började på dagis och har sedan dess varit otroligt mycket sjuk. När hon har varit sjuk i feber och hosta har hon kräkts vilket har gjort att vi tagit upp henne på nätterna. Efter detta kan hon inte somna själv (vilket hon gjort på 2 min tidigare) vaknar flera ggr per natt och är hysterisk. Vi tar inte längre upp henne men måste sitta i hennes rum för att hon ska komma till ro i sin säng. Ramsar man och går ut skriker hon helt hysteriskt tills vi kommer in i rummet igen. Har hållt på och ramsat 1 tim och gått in och ut innan hon däckade av skrik. Det kändes som en dålig variant av 5 min metoden. Hör även att hon ligger vaken när jag sitter hos henne ibland upp till 1 tim. Vad ska vi göra? / Trött Mamma
Sömnproblem 20 månader
Hej och välkommen!
Jag undrar om du läst på om kuren och vet hur man går tillväga?
Om inte så tycker jag du ska göra det. Läs så ögonen blöder och odla er attityd.
Tjejen har nu vant sig vid att ngn av er sitter hos henne tills hon somnar. Sen när ni inte gör det så skriker hon. Hon är helt enkelt lite förvirrad nu. Ibland sitter ni där och ibland går ni ut med ramsan. Hon vet helt enkelt inte vad som gäller längre. Hon befinner sig också i förtrotsen vilket gör att jorden gungar lite under hennes fötter.
Det är vanligt med ett bakslag med sömnen när ett barn varit sjukt mkt.
Finns många trådar här med föräldrar som just börjat ta upp och lyfta över barnet till sin egen säng. En minikur brukar vara svaret.
Så ta och läs på ordentligt hur en kur går till så att ni vet när och hur ni ska ramsa och verktyga.
Vi finns här för stöd och support.
Susanne
Jag undrar om du läst på om kuren och vet hur man går tillväga?
Om inte så tycker jag du ska göra det. Läs så ögonen blöder och odla er attityd.
Tjejen har nu vant sig vid att ngn av er sitter hos henne tills hon somnar. Sen när ni inte gör det så skriker hon. Hon är helt enkelt lite förvirrad nu. Ibland sitter ni där och ibland går ni ut med ramsan. Hon vet helt enkelt inte vad som gäller längre. Hon befinner sig också i förtrotsen vilket gör att jorden gungar lite under hennes fötter.
Det är vanligt med ett bakslag med sömnen när ett barn varit sjukt mkt.
Finns många trådar här med föräldrar som just börjat ta upp och lyfta över barnet till sin egen säng. En minikur brukar vara svaret.
Så ta och läs på ordentligt hur en kur går till så att ni vet när och hur ni ska ramsa och verktyga.
Vi finns här för stöd och support.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.