Det låter fint! Och jag tycker mig höra ett annat tålamod...
Grattis till filmkvällarna! 8)
Hon blundar ofta när hon äter och verkar rätt sömnig.
Kittla under fötterna, smek händerna, kinderna, sitt ljust... Stör lite helt enkelt så hon INTE somnar under matningarna, då borde det gå lite snabbare.
Jag undrar om jag kan få lite tips om hur jag kan lägga upp matningen sista vakenperioden innan natten. Är tanken att man ska mata från båda brösten, 4 omgångar och därefter kvälls/nattslurken från bröst 1 igen? Det blir lite olika här. Sista vakenpasset är mellan 17.30-20.30 (försöker dock lägga henne 20.15 istället). (Senaste matningen var då ca 15-16. Hon kan ofta inte vänta ända till 19 på mat igen.)
Eller räcker det med ena bröstet tills det ej går mer, paus och sedan nattslurken ur andra bröstet. Vill gärna försäkra mig om att hon blir mätt.
Hur länge kan hon vänta då? Till 1830 kanske? Jag brukade lägga in någon vansinnigt spännande aktivitet när det skulle väntas på maten så K glömde bort vad det var hon väntade på.

Hon fick till exempel vara ute och kasta bollar och pinnar till vår stora hund.
Nåväl. Säg att hon börjar äta klockan 1830, då äter hon ur bröst 1, rapar och erbjuds mer ur samma bröst. Sen kanske lite skötning på det och 1900 får hon andra bröstet med rap emellan och trugning efteråt.
Du försöker mata allt detta inom 45 minuter!
Vill hon ha all denna mat ska hon få den. Dvs "håll" inte på något till kvällsslurk.
2015, före godnatt är det sedan dax för kvällsslurken.
Karla åt ur båda brösten också som kvällsslurk.

Men det var en enklare procedur, dels var det inte så fullt med mjölk, dels var hon inte så hungrig. Hon åt säg 5 minuter ur ena, sen stjälpte jag över henne och så tömde hon det andra.
( Angående "spara" på mjölk till kvällsslurk så har jag gjort just så med båda mina när gröten har kommit in i bilden vid 3 1/2- 4 månaders ålder. Då har mål nummer 4 varit ett grötmål, brösten har fått vila till nattslurken och på så sätt har nattslurken blivit en riktig fet och god nattmacka.)
Under ert sista pass kör ni med en powernap eller klarar hon 3 timmar utan att bli övertrött?
Kram katten