Hur får man 3 -åring att stanna i sin säng
Hur får man 3 -åring att stanna i sin säng
Vi har kurat vår son sedan han var 5 månader och han har sovit jättebra. Men nu kommer han in till oss varje natt. Vi tyckte att det var ok i början för han brukade komma in vid 06-tiden men det har blivit tidigare och tidigare varje natt. Nu kommer han vid 23-tiden ibland och alla sover dåligt eftersom han ligger och snurrar. Till saker hör också att han har fått en lillasyster så det känns hemskt att vi ska säga åt honom att han itne får sova i vårt rum medan lillasyster gör det. Någon som har ett bra tips? Vi har provat att gå tillbaka med honom men det blir massa gråt och "jag vill ju sova med mamma och pappa".
Mamma till:
Prins Leon 0512 (kurad vid 5 mån) född 40+6
Prinsessan Isabelle 0809, född 39+6
Prins Leon 0512 (kurad vid 5 mån) född 40+6
Prinsessan Isabelle 0809, född 39+6
Hej Mary 78 och välkommen
Det första rådet jag vill ge är att plocka in spjälsängen igen, och ha den inne tills trotsen är över och förbi!
Det andra är att ni känner er säkra på att det bästa för sonen är att sova själv, i lugn och ro, och få sova lugnt hela natten. För inte är det synd om honom för att han får sova i eget rum, eller hur?
Många är de trotsbarn som börjar krångla på natten, oavsett om de får syskon eller inte, så jag tror inte det är orsaken.
Du kan det här, tror jag, det är nog "bara" så att ni måste bestämma er för att gossen behöver få sin sammanhängande sömn, och tala om för honom i handling att han är trygg och kan sova gott i sin egen säng
Eftersom ni låtit honom komma till er nu på nätterna så kommer han säkert att fråga (gråta, skrika...) när ni beslutar er för att det är slut på nattspringet, men se det som just det - frågor - som han vill och behöver ha svar på!
Kram!
Det första rådet jag vill ge är att plocka in spjälsängen igen, och ha den inne tills trotsen är över och förbi!
Det andra är att ni känner er säkra på att det bästa för sonen är att sova själv, i lugn och ro, och få sova lugnt hela natten. För inte är det synd om honom för att han får sova i eget rum, eller hur?
Många är de trotsbarn som börjar krångla på natten, oavsett om de får syskon eller inte, så jag tror inte det är orsaken.
Du kan det här, tror jag, det är nog "bara" så att ni måste bestämma er för att gossen behöver få sin sammanhängande sömn, och tala om för honom i handling att han är trygg och kan sova gott i sin egen säng
Kram!