Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Grattis Fjällmor, moster gud vad härligt, jag är också moster till en 2 meter lång 22 åring :lol: han är den enda i världen som får mig att skratta så jag får ont i magen. Jag är så tacksam för honom. Men regnbågsmoster är något extra speciellt :lol: det har jag inte haft förmånen att vara, men min syster gick ett par åt i prideparaden som stålt syster :lol: Det var gott.

Appråpå :shock: homosexualitet så kommer ett Felix citat från helgen.

-När kommer du hem? mamman
-det beror på om jag ska ha sex med Mårten eller inte! Felix 16 år och Mårten står leende bredvid.
:lol: :lol: :lol:

Kramar
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart: tack alla underbara! :heart: :heart: :heart:

All kärlek är bra kärlek som vi säger härhemma!

Eller som min kloka mor säger:

:D

Peace, Love and all that shit!

8)

/Fjällmoster (som leker värsta hackern, lär mig hur koder ser ut och grejs. Allt för att folk ska kunna hänga och kommentera i min blogg... Jag är heeelt lost - men oj vad en hemmamamma kan lära sig!)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev: Appråpå :shock: homosexualitet så kommer ett Felix citat från helgen.

-När kommer du hem? mamman
-det beror på om jag ska ha sex med Mårten eller inte! Felix 16 år och Mårten står leende bredvid.
:lol: :lol: :lol:
Åh, han är så COOL din Felix, ju :heart: Men äpplet faller inte långt från trädet, sägs det :wink: 8)

Grattis till mosterskapet, fjällan! Klok mor har du, men som sagt, äpplet faller inte långt... :wink:
Jag är moster och faster elva gånger om :shock: ! Det är bara min kära lillebror som inte fått några barn ännu, men det kan nog bli vad det lider!
Jag har till och med äran av att vara "gammelfaster" (visst låter det hemskt gammalt och surkärringaktigt :roll: ) till min brorsdotters lilla gosse :heart: !
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Gammelfaster! :shock: Jo jag tackar jag. :D

Idag damp det ner en inbjudan till förstakusinen-dop i Järvsö. Vad de ska krångla till det... :lol: Så det blir till att packa in gänget i bilen och åka mot norr för det dopet vill vi ju inte missa. :heart:

Näe, dags för mellis!

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åhhhhhh! Jag måste tipsa musik nu!

Jag lyssnar precis på nyinköpta cd:n med Steve Dobrogoz och Anna Christoffersson. Gillar du jazz - KÖP den!!! :thumbsup: :-({|= :heart: :heart: :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla rara!

Vilken stiltje det är i den här tråden då? :shock: Är det fler som ska gifta sig? :wink: :lol:

Här börjar det dra ihop sig och det märks i mängden ledig tid att bara skrota runt på. Typ noll.

Anmälningarna strömmar in, wärdshusets rum är fullbokade, ringarna snart klara att provas, klänningen behövde visst provas trilljoners gånger (jag trode det räckte med en...) och det är möten med toastmaster, DJ, barnbordsvakt och "festfixaren". Nu ska vi bara proväta efterrätten sen är menyn spikad i alla fall. Phu. Men kul också. :D

Jag har i alla fall slagit in nästan alla julklappar :santa: så slipper vi tänka på det när det drar ihop sig. Ja, jag vet, VÄLDIGT tidigt, men skönt att ha det gjort.

Här utanför är det gul-orangea höstlöv på körsbärsträdet och kastanjen och brungröna på äppelträden kvar annars har resten fallit av. Idag när vi var ute hade jag gärna haft ett par långkallingar och barnens fleecegalonvantar duger knappt. Dags att plocka fram det tyngre artilleriet. (Hur stavas det? :roll: Orkar inte ta fram ordboken...)

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika vad härligt ni kommer få det på er dag! Försök njuta lite mitt i allt fix, tiden ruuusar iväg och PANG så står man där i kyrkan :shock:

Nu är vi hemma igen efter en tripp till Kanarieöarna. Burr vad kallt det är hemma! Behöver också uppdatera garderoben för barnen och mig själv.

Ikväll ska jag och mannen på releasfest, kul \:D/ Henkans kollega ska ge ut sin andra bok, ska bli skoj att läsa. Lillys gudfar kommer och passar barnen, det är så skönt att ha en stor umgängeskrets runt oss som barnen är trygga med. Det blir så mycket enklare då för oss att hitta på saker på tu man hand.

Nu ska jag väcka Olle:heart: och myyyysa lite :D
Vi "ses" ikväll!
Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Det är så spännande Jannika. Och mysigt med allt fixande även om det är en del trixande också.
När var det nu igen :oops: ?

Jag har köpt alla julklappar, eller åtminstone de flesta, men slagit in, NÄ, då glömmer man ju vad man ska ge bort. Men det kanske är en del i tjusningen också :)

Imorgon ska vi på bio. Mormor med make är barnvakt. (inte alltid nackdel att inte helamma 8) )
På söndag är det dop. Jag håller just nu på att koka buljong för vi ska bjuda på svampsoppa. Eftersom jag aldrig kokat buljong innan så hoppas jag det blir gott. Fläskben, morötter, rotselleri, lök och vitlök. Timjan, persilja och tomatpuré.
Tyvärr fanns ingen svamp i Svärmorstrakten. Hon brukar få ihop 70-80 liter kantareller om året, men inte i år. Nästan inget - och nu är det älgjakt :roll: ... Men hon bakar tårta istället och det är ju inte fy skam :D Och så köpte vi massa champinjoner på Ica istället - och tre enliters grädde. Jag tror att det kan bli bra. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Är det lill-Ivar som ska döpas? I så fall skickar vi glada gratulationer och lyckönskningar från Gävle. :D :heart: Är helt övertygad om att soppan blir god.

Här ramlade det in ytterligare en dopinbjudan samma dag som kusinens. Crowded. Västa populära dogdagen 22 nov tydligen.
Jag har köpt alla julklappar, eller åtminstone de flesta, men slagit in, NÄ, då glömmer man ju vad man ska ge bort. Men det kanske är en del i tjusningen också
:lol: Ja, liksom dubbel överraskning! Som ett tvåtredjedelars Kinderägg. :lol: Jag märker mina paket med namn så det koms ihåg till julafton, lite mer praktiskt och mycket tråkigare.

Tack Elle för påminnelsen, jag ska försöka njuta och vara i nuet lite mer (inte min starka sida :wink: ). Vad heter boken?

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Dop! :D

Nästa helg! :D I Helsingfors! :D

Här skall inhandlas present!

Förslag..? :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Fick ett lysande förslag av min syster igår: En cykelbarnsits och den första lilla cykelhjälmen. Det är taget till kusinen.

Annars har de fantastiskt coola rull-får, -nyckelpigor, -hundar i skinn eller fårskinn på barnaffären på NK i Stockholm. Rejäla och hållbara som barnen älskar. Milo fick ett får i 1-årspresent som alla mina använder flitigt.

Gåvor till BRIS, Rädda barnen, WWF och dylikt.

Dopsked.

Gunga (om de har trädgård).

Fadderbarn (om de har god inkomst).

Lyckoklöver.

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag kan ju berätta vad vi fick - eller Ivar. Idag :D
Tallrikar, mugg och bestick (bara en uppsättning faktiskt :D )
Leksaker - klossar, blockbox...
Bokstäver att klistra på dörren I - V - A - R
Tripp-Trapp
Bordsflagga
Broderad doptavla
Pengar (lite trist tycker jag, men vi hade inte några förslag på önskemål själva...)
Body - NHL-hockey
Gosig nalle
Födelsedagståg med ljus
En flaska vin som han ska öppna på sin 20-årsdag och glas till.

Och soppan blev underbart god! :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Härligt LO! Grattis Ivar! Fler bra förslag på doppresent. Hittat nåt som verkar bra Päivi?

Jag hör till dem som tycker att det är viktigt att fira ett nyfött barn på nåt sätt, dop eller namngivning spelar mindre roll, men också är rätt nöjd när det är över. :lol: Det tar energi där i början som man mest behöver till sig själv och bebin. De två sista har vi döpt vid sex månader. Perfekt ålder för oss. Bebisen äter en massa olika mat så man är inte slut av amningshormonerna. Rutiner finns och sitter som ett smäck och barnet är vaket och nyfiken på själva dopet men inte för tung för att hålla en timme, haha!

Hur mår lilla prinsipessan Vera då? Mallig storasyster gissar jag. :D

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack jannika för att du frågar!
Vi funderade fram och tillbaka om vi skulle döpa Vera eller inte. Vi ville fira och "visa upp". Det slutade med dop, ganska mycket beroende på att vi har STOR släkt och att vi fick vara i församlingshemmet gratis 8)

Vera är tokstolt! "Jag älskar Ivar" säger hon många gånger varje dag. Pussar och kramar massor.
Hon var jättestolt över att få gå fram och ta emot barnens bibel - alldeldes själv, tillsammans med andra barn. Hon bara gick fram, vi frågade inte om vi skulle gå med och hon sa inget heller. Smygtittade på oss ibland och såg lycklig ut :D
Hon är möjligen aningen mammig. Inget stort problem för mig. Men omgivningen, inklusive maken får betydligt mindre av hennes uppmärksamhet och omtanke. Jag tror att hon är lite sur på pappa för att han jobbar jämt. Vilket inte är sant, men i hennes värld är det så. Vi har ju tidigare delat helt på tiden. Så vi har hämtat och lämnat henne varannan vecka, då vi har jobbat korta dagar.
Nu jobbar han ju heltid och jag är hemma.

Något förslag på vad de två skulle kunna göra tillsammans. Så att de får något som bara är deras tid. Leka är inget bra och ger inte henne något, även om det är det hon tror att hon vill. Men någon aktivitet eller projekt. Vi har lite idétorka.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej, här tittar jag in en stund i min dvala också...

Grattis Ivar och familjen!! :heart: Kanske kan Vera och pappa gå och simma på helgen? Eller ta ett café-besök varje lördag om det passar bättre?

Härhemma har vi lite dåligt samvete över att Abbe inte är invigd i släkten än. Anton hade vi ju namngivning för när han var 5 månader med trädplantering och allt, Abbes har vi inte ens börjat fundera på än. Jag siktar på att det blir innan han fyller ett... :oops:.

Och Anton har inträtt i trotsens värld. Sambon var tvungen att gå och hämta tillbaka Barnaboken från grannen :lol:. JagvilljagvilljagvilljagVILLINTE.

Och så hade vi inbrott i trappuppgången. Vi är bara tre lägenheter i vår trapp, och har skor och diverse annat utanför ytterdörren. Imorse var mina gympaskor, sambons gympaskor, hela verktygslådan och en KRUKVÄXT med ohyra borta. Dom lämnade fatet, och tog blomman :lol:. Hoppas ohyran äter upp tjuvarna!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"