Sedan ett par dagar tillbaka har Jonatan börjat kissa pa golvet eller i byxorna. Helt avsiktligt
Han har varit blöjfri snart ett ar (med undantag för middags och nattsömn), och det har väldigt sällan hänt att han kissat i byxorna av misstag.
Han är ju mitt i trotsaldern som i hans fall väl pagatt i nagra manader. Det är inte speciellt farliga utbrott normalt sätt och jag tror att vi för det mesta uppträder rätt. Men detta fenomen vet jag inte hur vi ska bemöta...

Det känns som ett litet rop pa uppmärksamhet.
Sahär har det gatt till:

Han kommer och berättar att han har varit pa toaletten. Pa pottan eller toaletten? säger jag. Nej, här säger han och visar mig pölen pa golvet i skafferiet... Sa gör man inte, man kissar inte pa golvet, man kissar pa pottan eller toaletten, säger jag.

Han ligger pa golvet och tittar pa barnprogram. Plötsligt far han upp och springer ut i hallen och snabbt tillbaks igen. Vad gjorde du? säger jag. Kissade, svarar han med en röst som om han var stolt över det. Var?, fragar jag. Han visar mig var han kissade pa hallgolvet.

Han hämtar pottan och ställer den i matrummet (där han gärna sitter när han ska bajsa). Ställer sig framför och kissar i byxorna. Nya byxor, säger han sen. Det var alltsa inte sa att han inte hann sätta sig.
Hur ska vi tackla detta?
Tacksam för hjälp,
kram Malin
Stolt mamma till Jonatan, en härlig 7-sovare född 29 aug 2005 (kurad mars 2005) och SM-lillebror Isak, född 26 feb 2008 (kurad aug 2008)
och minibror Linus, född 14 mars 2013