Vårt andra barn kom i mitten på juli
Men nu är vi vid 3-månaders gränsen och hon har fortfarande väldigt svårt att komma till ro på dagarna, något bättre på kvällen (men inte bra). Får dra mycket i vagnen dagtid, innan hon somnar. Vagnen hinner bara stanna så blir hon arg och skriker tills man drar igång igen, ibland får man dra länge innan hon lugnar sig. Sista 10 dagarna har hon konsekvent vaknat efter 45min, och man får vagna en hel del innan hon slutligen somnar om för att sova en längre stund.
Våra dagar ser ut:
07:00 godmorgon, mat umgänge, skötsel osv.
ca: 09-11 sova (vagning för att sova och med avbrott för uppvaknande och vagning)
11:00-13:00 mat umgänge, skötsel osv.
13:00-15:00 sova (vagning för att sova och med avbrott för uppvaknande och vagning)
15:00-17/17:30 mat umgänge, skötsel osv.
Tupplur 45-60min, ibland kortare. (vagning för att sova och med avbrott för uppvaknande och vagning)
Följer SM med mat mat och mer mat. Har gjort från start. Försöker hålla det inom 90min, ibland lite senare ifall jag tycker hon ätit mindre bra.
Vårt första barn verkade ha läst Barnaboken i magen, för hon kom ut med sitt eget schema från början, somnade själv i vagnen vid dryga 1-månads ålder och sov hela nätter efter 2månader. Vi använde oss dock av det som stod i boken och följde den. Försöker verkligen göra samma nu men denna lilla är lite mer envis. Jag gillar rutiner och ser dess fördelar därför vill jag så gärna få det att funka nu med, fram för allt för att vårt lilla ska kunna ägna dagen åt att bara upptäcka världen och slippa tråkigheter.
Det blev långt, men jag hoppas någon kan hjälpa mig få sömnperioderna dagtid att bli ett skönt insomnande...och (på sikt) på egen hand!