Börjat kissa i sängen på natten.

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Hegro

Börjat kissa i sängen på natten.

Inlägg av Hegro »

I maj bestämde Emil plötsligt själv att nu skulle han inte ha blöja på natten längre. Jag trodde att det skulle bli mycket upp och springa för att bädda rent hans säng på nätterna men han fixade det hur bra som helst. Första veckan tog vi upp honom för att kissa innan vi själva la oss men efter att ha glömt det en kväll och det gick bra ändå så struntade vi i det. På hela sommaren och fram till mitten på augusti ungefär så hade han kisssat i sängen kanske totalt 5 gånger och då var det alltid på morgonen precis innan han vaknade.
Men nu kissar han i sängen så gott som varje natt. Ibland fler än en gång. Han somnar vid halv 8. Igår hade han kissat redan kl.22.
Vi har dubbla lager med plastad frotté eftersom ett inte räcker för att hålla madrassen under torr. Så han kissar verkligen mycket också men jag tycker inte att han dricker onormalt mycket på kvällarna.
Vi bråkar absolut inte på honom utan konstaterar mer att det är sånt som händer för alla barn innan de lär sig att vakna när de behöver kissa. Men jag börjar i ärlighetens namn bli ganksa less på att gå upp och bädda rent 1-2 gånger per natt och att alltid ha ett berg av kisstvätt varje morgon.
Vi har ju inte tagit bort blöjan för tidigt för då hade han inte klarat det så bra de 3,5 första månaderna. För några dagar sen hade han hög feber och hade druckit massor under kvällen och dagen. Då satte vi på honom blöja men förklarade att det var bara för att han var sjuk och inte skulle orka vakna om han behövde kissa. Han godtog det men gillade det inte något vidare.
Så vad gör vi? Bara att tvätta vidare och vänta till det ger sig av sig själv? Det måste ju vara jättejobbigt för honom också att vakna blöt och illaluktande nästan varje natt. Brukar det bli såna här stora bakslag när det fungerat så bra innan?
Emil 040625 och Lina 061204
Mina älsklingar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag vet att många tar upp och "kissar av" barnen just vid 22-23. Kanske kan det vara något?
Hegro

Inlägg av Hegro »

Vi slutade ju med det för att det gick så bra ändå. Men sen han började kissa så ofta i sängen så började vi igen. Det var när jag skulle väcka honom igår som jag märkte att han kissat på sig. Han vaknar inte ens av det just nu. Men även när vi tagit upp honom vid 10 så kan han komma upp vi 1-3 för att det hänt en olycka igen.
Emil 040625 och Lina 061204
Mina älsklingar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Hur går det?
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"