AKUT!!! Mässlingen?! snabba svar!

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

SaLi
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 28 jun 2005, 22:58
Ort: Bohusl

Inlägg av SaLi »

Hej allihop!
Anledningen till att man inte vaccinerar barn mot mässlingen tidigare än 18 månader är att de under de första 12 månader kan ha mässlingsantikroppar från modern. Dessa kan interagera och medföra att kroppens immunförsvar inte svarar på vaccinet, vilket innebär att vaccinationen inte utgör något skydd. Man vaccinerar endast barn under 12 månader som skall vistas i högriskområden. I så fall behöver de omvaccineras vid 18 månader.
Hoppas ni fick svar på era frågor. :D

Är hon frisk nu lilla Troja?

Kram på er. :lol:
Mamma till Sanna 011202 och Linn?a 041218. Innan jag fick barn hade jag lovat mig sj?lv att ALDRIG f? barn i december - se hur det gick! ;-)
mammamy
Inlägg: 632
Blev medlem: lör 27 nov 2004, 12:27

Inlägg av mammamy »

Tack SaLi, behöver inte jag rota mer iallafall! :D Låter som en rimlig förklaring.
Lycklig och tacksam mor till Lille E 2/8-04, lilla A född 16/8-07. TACK Anna för att du räddat vår familjefrid, om och om igen!
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"