2år och 4månader vaknar på natten.
-
Mamma till -96,- 05, -06
2år och 4månader vaknar på natten.
Samma sak varje natt sista månaden. Han har sovit bra innan. Har sedan tidig ålder sovit i egen säng och eget rum. Har inte varit några problem vid läggning. Vi har samma procedur i stort sett varje kväll. Kvällsmat (smörgås eller gröt eller yoghurt) bad, tandborstning, bolibmpa och sedan vill han ha välling i sängen. Inland 2 flaskor (blir 500ml tillsammans) Det är fullkornsvälling. Mellan 2 och 4 vaknar han nu då som sagt. Då ropar han efter tutten och vi byter blöja och så vill han ha välling. 'Ofta vill han upp i vår säng. Ibland vaknar han och vill tillbaka till sin säng. Sen vaknar han vid halv 7. Han och storebror (3 1/2 år) triggar varandra och det är rena cirkusen hemma. Vi äter smörgås, leker lite och går ut. Vid elva-tolv äter vi lunch och han får sova middag. Han sover i 1 1/2 till 2 timmar. Sover han för länge på dagen 
Mamma till tre på 2, 3 1/2 och 12 år
Hej!
Jag känner igen mig i din förklaring. Uppvak med en massa olika förfragningar. Men pa natten sover man ju
. Inget mer inget mindre! Tutten kan han hitta själv (eller sluta med), blöja kan ni byta pa morgonen, välling har han redan fatt, sova gör man i egen säng.
Om du inte har infört ramsa innan kan du göra det nu. Med attityd. Det blir en slags minikur med en himla massa fragor i nagra nätter, men sedan när han fattar galoppen blir det lugnt. Pangramsa direkt när han vaknar och vill nagot. Typ Godnatt och sov sa gatt!!! x 4 följd av tystnad. Första natten kan du köra med solfjäder om han är hemskt orolig, men det kan kanske nagon dipl.kurare svara pa
Han ska sova ca 13.5 timmar pr. dygn, sa du kan räkna över hans timmar och se om han sover för mycket pa dagen.
Här är en trad med samma problematik.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14313
Lycka till!
Maria
Jag känner igen mig i din förklaring. Uppvak med en massa olika förfragningar. Men pa natten sover man ju
Om du inte har infört ramsa innan kan du göra det nu. Med attityd. Det blir en slags minikur med en himla massa fragor i nagra nätter, men sedan när han fattar galoppen blir det lugnt. Pangramsa direkt när han vaknar och vill nagot. Typ Godnatt och sov sa gatt!!! x 4 följd av tystnad. Första natten kan du köra med solfjäder om han är hemskt orolig, men det kan kanske nagon dipl.kurare svara pa
Han ska sova ca 13.5 timmar pr. dygn, sa du kan räkna över hans timmar och se om han sover för mycket pa dagen.
Här är en trad med samma problematik.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14313
Lycka till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
-
Mamma till -96,- 05, -06
Vi försöker.... Nån natt har han sovit. Men ofta går han ur spjälsängen och kommer och lägger sig hos oss. Egentligen man borde bära tillbaka honom eller
När han vaknar och vill ha välling så säger vi att han får till morgonen istället. Med lite mer tålamod så tror jag det funkar snart 
Mamma till tre på 2, 3 1/2 och 12 år
Bra jobbat med vällingen!
Det är helt rätt tänkt att han maste tillbaka till sin egen säng, för pa natten sover man och inget annat... Min trearing ville sova pa soffan, vaknade pa natten och gick till soffan. Varje natt sa vi att pa natten sover man i sin säng, nagon gang blev hon riktigt arg och VILLE sova i vardagsrummet, men nix, i säng! Nu har vi kommit pa att ha det helt mörkt i vardagsrummet ocksa, sa da blev det slut med nattvandringarna!
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Läs gärna runt lite pa dessa sidorna ocksa.
Berätta gärna hur det gar.
Kram
Maria
http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ela-natten
Läs gärna runt lite pa dessa sidorna ocksa.
Berätta gärna hur det gar.
Kram
Maria
fem älsklingar