Svalka huvudet i värmen

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Svalka huvudet i värmen

Inlägg av /LO »

Hej
Jag skrev ett tips i en annan tråd, men tänkte att jag kunde skriva det här också.

Idag när vi skulle äta, så blötte jag Veras schalett med kallt vatten och vred ur ordentligt. Satte den sedan på hennes huvud. Svalkde skönt.
Går även utmärkt att göra på överhettad vuxen :wink: .

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

Yes, vi har alltid med oss en blöt tvättlapp i en plastpåse, utmärkt att svalka sig med! :D
Ikväll kom vi på ett nytt sätt att fixa skrattet till godnattet och samtidigt svalka oss, vi sprutade helt enkelt på varandra med en sprayflaska med vatten, killarna tjöt av skratt! :lol: Mest när de sprutade på mig... :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
anna
Inlägg: 4630
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol:

Detta var 2 jättebra tips jag ska ta åt mig! :D
Jag ska nog ge dem varsin vattenspruta att lattja med ute kanske :-k
Det är lite tufft för de små liven just nu, men dom är vid gott mod ändå!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Mina grabbar har alltid solhatt på sig nu när det är så här varmt och även när de badar. Titt som tätt åker hatten av och blir dyblöt, jag är snabbt där och trycker på den igen. Efter tvättningen i poolen har den då två funktioner, både solskyddd och svalkande (sönerna är inte lika överförtjusta :lol: ).

Mia... att ha med sig blöta tvättlappar för att svalka sig med... att jag inte har tänkt på det. Jättesmart! Vi satt i en HET bil m chrashad AC i 4 mil igår då hade det ju varit jättebra...
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och vad har ni för tips nu då, när solen lyser med sin frånvaro och det är blött och regnigt? :roll: Varm soppa?

Jag vill ha mer sooool! 8)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mia75
Inlägg: 599
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 17:18
Ort: Uppsala

Inlägg av mia75 »

Ja du, lite mer sol skulle sitta fint... men sommaren är ju inte slut än! Jag är optimist! :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"