Ensamlek för glad 10 månaders tjej

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
spindelkvinnan

Ensamlek för glad 10 månaders tjej

Inlägg av spindelkvinnan »

Jag vet inte om detta är helt rätt forum, jag hoppas det :? . Min lilla tjej har fram till nyligen lekt nöjd upp till en timma i sängen. Varje dag leker hon med en hemlig påse, någon slags pedagogisk leksak som trumma och bultbräda, ett gosedjur, nåt maracasliknande, en bok och ett pussel. Hon har alltså vanligtvis runt sex saker plus proppfull hemlig påse som hon oftast får upp. jag varierar sakerna så det inte blir samma två dagar på raken. Men nu är det tre dagar på arken hon tröttnat efter tjugo minuter. Jag tänker att sakerna kanske är lite tråkiga-hon behöver något som hon kan göra nåt med tror jag. Men jag har idétorka totalt! Eller rättare sagt, jag har idéer men inte som passar till en tjej som fortfarande stoppar allt i munnen och äter om hon kan. Så min fråga är: Vad leker era tiomånaders med?
Jättetacksam för svar!
Stina :D
Dotter född 071126. Kurad vid fyra o en halv månad. Son född 090705 40+10. SM från start
Hippo

Inlägg av Hippo »

hej Spindelkvinnan,

det finns en hel del bra tips här på forumet. Du hittar dem om du söker på ensamlek eller lek. :D
/mammahanna
Febe född 080116. Kurstart 080619
Tilda född 091109.
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

När Rufus var i den åldern så var en kastrull med lock och slev väääldigt poppis. Där kan det ju dessutom råka ligga ett rån, en skorpa eller några russin också. :)
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Här kommer en tråd med tips för olika åldrar:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 284#157284
:D

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
spindelkvinnan

Inlägg av spindelkvinnan »

Tack Nemita, Pappamatte och Ewa! Ni är underbara som svarar så snabbt med massa bra tips!
:D :D :D Stina
Dotter född 071126. Kurad vid fyra o en halv månad. Son född 090705 40+10. SM från start
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"