Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaaahaaa... och ur många MVG;s har jag att dela ut en kväll som denna :?:

:x

Elias:

kvällen börjar mycket riktigt med en - ballaaaaad - en okänd ballad! :D :roll: Halleluja. :roll:

Trevlig pausmusik. I hissen. Får mig absolut inte att lyfta blicken från tidningen. Gäspfaktorn är alarmerande hög, och kvällens travtävling är öppnad!

:sleep:

Robin B:

Och alla som hört den här låten förr räcker upp handen..?

Vi har ett problem. :? Dagens "aritster" har vuxit upp under nittiotalet. Det var ungefär då man slutade upp med att skriva

intros

refränger

låtar

:roll:

Lars:

En låt till som den röstande delen av pubilken knappt hört - okej, aldrig hört förr - tippar jag. Tjejerna i publiken ser helt oförstående ut.

HUR sjunger man "open up your eyes" med armarna hängande rakt ner som två döda fiskar :?:

:shock:

Jesper:

Bättre, men återigen en okänd låt. :roll: Men han är med. Sing-a-long factorn hos tjejerna under fryspunkten.

:mrgreen:

Robin E:

YES! ÄNTLIGEN! LITE SHOW! JAAAAA! MEEEERA! TITTA! Liket (showen? programmet?) lever!

=D> \:D/ :thumbsup:

Kevin:

Ja, okej. Levnade. Scenen lever. Han har kul. Jo. Nu ler jag. :) Sångmässigt inget fantastiskt men han underhåller! Det gör däremot inte bandet...

:D :roll: :roll:

Johan:

Lille söta Johan, underbart rispigt, nervöst, småbarnsligt, och visst, hellre detta än sömnpillrena ovan.

:)

Och ut åker som katten mot natten följande artister:

Elias: UUUUUUUUUUT.

Robin B: TAAAAAAAAAAAAAAAACK hej då.

Lars:

detbliringet.

Jesper:

börja lyssna på radio du med.

Kvar i tävlan:

Robin E, Kevin och lelle Johan.

Och JO, bandet ! :D De sopar jag också ut. Nu.

Hoppsan. 8-[ Så det blev. :shock:

:evil:

:!:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jag håller tyvärr med dig Päivi ikväll om killarna och om min favvo Lars.
Det gick inget vidare för honom ikväll.
Jag gillar hans sköna stil så jag hoppas inte han åker ikväll utan tar igen det nästa gång.För han kan ju....

Jag och sambon satt och diskuterade att det är ju så otroligt tråkiga låtar dom sjunger.Även tjejerna har konstiga låtval även om dom nu faktiskt har varit bättre än grabbarna.Fattar ingenting.
För dom måste ju tycka låtarna är bra eftersom dom väljer dom.Lyssnar man på sån musik nu förtiden??(låter som jag är pensionär :roll: )Riktiga sömnpiller hela bunten känns det som.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok, nu kör jag då.
Håller med fullkomligt i att killarna är så mycket sämre. Vi har inte riktigt samma smak, men nästan.

Elias: sjunger ok, men TRIST!

Robin B: Vad har han? Vad gör han där? :-k Tänk om Alexander, kocken, kunde fått vara med istället.

Lars: Han har något, är någon! Vi gillar honom skarpt. Där spelar det liksom inte någon roll att man inte känner till låten. :P

Jesper: Han är nästan. Men det räcker inte. Nästan söt, nästan bra på scen, men sammantaget blir han bara mesig. Bättre än sist, men inte bra. [-(

RobinE: Kanon! Kvällens höjdpunkt sång- och showmässigt. \:D/

Kevin: Jag får inte grepp om honom. Han rör sig bra och han sjunger kanon, men han ser så skör ut. Eller något. Han når inte mig, även om det var MYCKET bättre idag än sist. :)

Johan: :heart: :heart: :heart: say no more!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:För dom måste ju tycka låtarna är bra eftersom dom väljer dom.Lyssnar man på sån musik nu förtiden??(låter som jag är pensionär :roll: )
Nä, mina ungdomar och deras kompisar lyssnar inte på sån här musik (tack o lov :roll: ) och de är precis lika förvånade över låtvalen som vi "pensionärer" är! Jag tror idolerna tror att det verkar mer seriöst om de väljer musikal och hissmusik :sleep: . Det är tur att några har modet att sticka ut!

Hemma hos oss är Johan storfavvo, han är den ende som man faktiskt blir riktigt glad av att lyssna på! Jag är lite rädd att de vill göra om honom till en dussinkille, jag hoppas han orkar stå emot och ha kvar sin härliga, personliga stil :!: Lars gillar vi också, men ikväll valde han tokfel låt - lite för pretentiöst :wink: :!: Men måtte han bli kvar!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och jag som jobbar mitt bland ungdomarna kan också försäkra att de inte dirket HÄNGER mig i skjortärmarna med önskemål om John Legends - låtar (Vem?) eller varför inte en hederlig gammal åttiotalsklassiker (vad hände med de RIKTIGA åttiotalsklassikerna :?: ) som ingen någonsin hört talas om :?:

Skicka ut ett helt gäng ikväll så kanske en väckarklocka börjar ringa... :roll:
K-ina

Inlägg av K-ina »

I morgon börjar jag ringa!!! :shock: Trots familjens överenskommelse att man bara ringer på behjärtansvärda galor och i finaler.... Men om Kopparbergaren RobinE hängde löst i kväll TROTS att han var bäst (för det tyckte jag) så är det dags att bli lokalpatriot!!! :shock: :shock: :shock:

Sorry Loulou - jag ringer på RobinE i morgon.
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Så - det var Elias tur... ja, inte helt oväntat tycker jag, men jag håller med /LO - tänk om de hade kunnat behålla kocken kvar istället!

Och K-ina, jag tror baske mig det får bli röstning här hemma också ikväll... risken är att det är många som sitter hemma och tycker att "han / hon är så bra så att såklart blir han / hon kvar" och så låter man bli och rösta.
Sen är det bara storfavvisarna som får rösterna och de som ligger snäppet under åker ut för sen handlar det säkert bara om marginella skillnader.
Kanske...

Spännande att se hur det går för "mina" favoriter ikväll (Alice, Loulou, Johan och Lars!)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tänk om man kunde ha hela gänget framför sig inför kvällen så man fick snakca lite låtval och taktik med dem! :roll:

Min första fråga till dem skulle lyda:

Okej. Ni är alla fantastiskt duktiga musiker som har en sångröst som heter duga. Den punkten finns det inget alls att säga om. Halleluja vad kul det är att lyssna på folk med sångröst och talang. Men. :shock: Handen upp nu alla, som någonsin har varit på en Skandinavium-size konsert, där festen, föreställningen, djublet och showen börjar med en HÄRLIG BALLAD :!: :shock: =D> Vi öppnar kvällen med att tona ner, släcka, plocka fram tändarna och gråta lite :cry: stämningsfullt bakom mikrofonen. :cry:

HUR MÅNGA :?: :twisted:

Jag utlyser ett absolut balladförbud på HELA killgänget utan undantag. Det balladförbudet gäller även Yasmine, Jenny och Anna. Inte en suck, inte en snyftning i näsduken, inte en tår vill jag se trilla ikväll! Jag vill se en artist som kan UNDERHÅLLA, som kan DANSA förutom att sjunga för det vet vi alla att ni kan, jag vill kort och gott, HA LITE ROLIGT under min fredagskväll. :!: Att lyssna på låtar om politik och skilsmässodramor är inte min föreställning av "nu lyfter taket här." :shock:

SÅ! :lol: Nu skall jag till jobbet och jobba med Pelle Svanslös, så det så! 8)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hörde jag rätt :shock: Ska de sjunga samma låtar som de gjort under veckan???
Då lär vi INTE slippa ballader :(

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: ](*,)

*suck* nåväl, vi har ju alltid

http://www.bandit1048.com/

om vi önskar lite LYFT för fredagskvällen... :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Förklarningen till reprisen:

"det blir för tufft för artisterna att lära sig tre olika låtar inom en vecka"

dåååå skall vi se:

1. Vad jag kan se har artisterna övat på dessa låtar sedan Kanarieörna, vilket väl inte var igår :?:

2. Vi vill alltså vaska fram en "idol" som håller även internationellt :?:

Att lära in tre låtar på en vecka blir för mycket :?:

VOY! :x
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Första reflektionen:

Johan - Är han inte lik Carro :?: :P Kanske någon som skrivit tidigare. Han är ju den han är. I LIKE!!! :heart:

Jenny - nä, surt idag. Men hon är ju bättre än varannan kille, som maken sa, så jag hoppas ändå hon är kvar ikväll

Alice - ballad är trist, men hon är ju bra. Jag gillar henne, även om hon inte toppar listan.

Robin B - fattar fortfarande inte vad han gör med. Jag tappade intresset redan innan han gick upp på scen. Och hyllningen från juryn, fattar inte vad de ser :roll:

Anna - Hon har så cool röst 8) . Men måste hon se så tantig ut? Och en känsla som jag har hela tiden - överklass. Försöker inte göra någon värdering i det, bara konstatera.

Fortsättning följer!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok, fortsättning då...

Robin E - Bästa killen, skitbra idag! ROCK'n'ROLL!

Loulou - :heart: Man blir glad av att höra och se henne. Inte orolig det minsta. Hon har ett skönt kaxigt självförtroende.

Kevin - Skitbra röst, men alldeles för teatralisk för mig. Men riktigt cooolt att han lärt sig Svenska så fort när han har engelska som språk. Man har kommit rätt långt när man skämtar och ironiserar på ett främmande språk.

Sepideh - Inte bara bäst, sktisnygg också! WOW!

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jesper glömde jag bort i första omgången. Inte ett dugg konstigt. Han gör inget för mig, med mig. Han rör sig feminint utan att vara det minsta gay.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och så de sista då:

Lars - bättre än igår! Och jag gillar honom! Fast jag vet inte om han platsar i Idol, just.

Yasmina - Heaven, en riktig nostalgitripp, som bara blir en trist ballad med henne. Som maken sa, hon skulle kunna gå långt, för hon är söt, sjunger ok och kan få tillräckligt många röster för att hänga kvar, MEN hon kan ockå åka ur vilken kväll som helst.

Jaha. Hur går det ikväll då? Av tradition så är det ju tyvärr tjejer som åker först. Hoppas verkligen att det blir ändring på det i år. Robin eller Jesper borde inte få vara med - ALLS!

/LO

PS. Vi saknar ett nummer där man kan rösta UT folk.
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"