Hej och tack för all respons

Kul att jag fick vara med

.

Stenar blir det inte längre om jag inte kan sitta jämte och inspektera

.

Det gick faktiskt väldigt bra att börja jobba igen och jag fick många kommentarer om att det var roligt att jag var tillbaka. Jag var så välkommen

.
Känns skönt
Har intalat mig under flera veckor att det ska gå så bra med nya arbetsuppgifter och kännas bekvämt att komma tillbaka. Ska bara tänka positivt hela tiden så att inte tankarna börjar snurra och man kommer in i en negativ spiral som gör att man tar med sig jobbet "hem"

Och det har under 2 dagar funkat kanon och sånt här var jag jättedålig på förr. Men det kanske hör ihop med att man har helt andra saker att tänka på och uppleva när man väl kommer hem numer och då vill man ju lägga all energi på tösen

.
Igår så hade jag ärenden efter jobbet och under kvällen hade jag inbokat en meditation som jag absolut ville gå på, så det blev totalt 3 timmar på hela dagen som jag träffade tösen

. Kändes mycket konstigt och "ensamt".
Är ju så van vid att hon är med mig så ofta

.
Är mäkta imponerad av sambon som har skött sig prima

.

Åh, gud så roligt att era små börjat gå

Jag bara längtar...
Vet ju att jag den dagen kanske inte är den förste som får se det och det känns lite "ont".
Vet att man inte ska jämföra men tösen har liksom stannat till i utvecklingen ett tag och här händer det inget nytt. Hon drar sig fram på armarna och har väl "bara" ökat på hastigheten lite på drygt en månad. Har börjat att lyfta på rumpan till krypställning dock

. Hennes kompis (8 dagar äldre) går vilken dag som helst nu och det känns lite snopet

.
Hon kan inte än sätta sig upp själv eller åla iväg från sittande (om hon nu inte ramlar omkull förstås).
Men samtidigt är jag evigt tacksam, för där jag placerar henne, stannar hon och när hon väl ger sig iväg så går det inte fort

. Jag kan lungt fortsätta med mitt och titta till henne då och då. Så riv i bokhyllan, spring i trappan eller trycka på alla elektronikknappar har jag sluppit. Skojar med sambon om att han kommer att få den tuffa tiden

.
LaQ:
Sen har han sovit oroligt för att han fryser på nätterna. Jag tror att vi äntligen löst problemet med en ny pyjamas. Har iaf premiärtestat den inatt och han har sovit sååå gott! Inte lätt när han sparkar av sig täcket hela tiden. Förra vintern var han liten nog att ligga still under täcket.
Läste en tråd om just smått som sparkar av sig täcket. Någon löste det genom att ta på strumpbyxor under pyjamas för att behålla värmen ifall dom sparkar mycket. Min tös sover t ex alltid med sockar för hon sparkar alltid av sig

.
Men det kanske du redan har fixat

.
TinasDag:
Idag skall han sova borta första gången sen vi kurade och jag är lätt nervös. Dessutom ligger G 10 mån i rummet tvärsöver och han är precis färdigkurad så detta skall bli intressant
Hur gick det med sovandet

Visst är det gott när man har någon nära som kör samma sovmetod
Tösens kompis, som snart går är också kurad och dom kan vi förlita oss på, samt min syster och "nästan" min mamma...
Men hur gör man för att inte svärmor ska ta illa vid sig av att vi (mest jag

) inte vill anlita henne

. Här har vi en som drar in vargar, saknar attityd och vill att tösen fortfarande bara ska sitta i knät och gullas med

.
Hon är jättesnäll, omtänksam på alla sätt och viss, men det blir bara fel.
Idag när hon var här fick sambon höra på kommentarer som:

Ska hon äta nu igen (kan bli tätt när man ska få in 2 måltider på samma vakentid, och ni som undrar så har vi precis gått över från 3 sovpass till 2)
Ja, det ska hon, tills hon själv väljer att inte vilja ha mer

Ska hon verkligen ha så mycket mat, småbarn kan ju faktiskt också bli tjocka
Vill hon äta så mycket så ska hon gladeligen få det också och nej, små barn bildar ingen fetma så här tidigt
.

Lämnar vi tösen med svärmor bara för att gå och hämta posten och tösen börjar att gråta, så kan hon komma efter med tösen och lämna över
Hallå, vad är så fel med avledande manöver och skoj, skratt, tjo och tjim en liten stund
Och så här håller det på...
Är så himla trött på att försvara mig och retar bara upp mig istället

.
Några tips
Gud, så långt detta inlägg blir, men känner mig som en expert på att skriva långa inlägg...
Ha det gott allihopa
Kram