Jag skulle nog skicka ut de flesta av dem.
Idol 2008
-
Gäst
Päivi - blir det ingen sån där tjusig bedömning av killarna
Jag missade tjejernas första kväll, så jag blev överlycklig över din sammanfattning, Päivi!
Men jag håller med - killarna var tråååkiga, det var väl bara ynglingen Johan (som dansade som en full pensionär
) som stack ut, och min favvo Lars också! Resten var som smet, hur tråkigt som helst
Men jag stengillar juryn, de är verkligen BRA

Men jag håller med - killarna var tråååkiga, det var väl bara ynglingen Johan (som dansade som en full pensionär
Men jag stengillar juryn, de är verkligen BRA
Värst vad ni är hårda mot grabbarna då!
Lars är som en blandning av DiLeva och en förvirrad professor. Ur-söt. Han utstrålar ÄKTA rakt igenom.
Jag älskar Rasmus röst och att han är så inne i sitt sjungande att han ser ut som kom och hjälp mig fast med känsla för feelingen.
Lilla Johan är bara för skön. När han sjunger lyssnar jag intresserat men blir aldrig nervös. Han ror hem alla falska toner och darr på rösten med sitt självklara sätt. Hur får man en sån 16-åring? Han är som en spinkig Carolina Klüft.
Den kaxiga snubben i underliga golfar-kläder är artist så det stänker om det, bra låtval, alla moves och skön röst, men han får passa sig för SF gillar inte självsäkra typer utan ödmjukhet.
Så. Det är mina favvosar och nog tyckte jag killarna bjöd på lika mycket som brudarna gjorde.
Ska bli spännande att se om Alice hänger med en sväng till ikväll.
Kram Jannika
Lars är som en blandning av DiLeva och en förvirrad professor. Ur-söt. Han utstrålar ÄKTA rakt igenom.
Jag älskar Rasmus röst och att han är så inne i sitt sjungande att han ser ut som kom och hjälp mig fast med känsla för feelingen.
Lilla Johan är bara för skön. När han sjunger lyssnar jag intresserat men blir aldrig nervös. Han ror hem alla falska toner och darr på rösten med sitt självklara sätt. Hur får man en sån 16-åring? Han är som en spinkig Carolina Klüft.
Den kaxiga snubben i underliga golfar-kläder är artist så det stänker om det, bra låtval, alla moves och skön röst, men han får passa sig för SF gillar inte självsäkra typer utan ödmjukhet.
Så. Det är mina favvosar och nog tyckte jag killarna bjöd på lika mycket som brudarna gjorde.
Ska bli spännande att se om Alice hänger med en sväng till ikväll.
Kram Jannika
-
Gäst
Jaha, då har tjejerna gjort sin andra kväll, och Gud vad de är braaa!
Här kommer mina anteckningar:
Linda - underbart! Helt rätt tonart och låtval, det här vill man ju bara höra mera av. Hon har fattat.
Anna - bättre, bra, låtvalet kan fortfarande diskuteras. De som röstar vet jag inte om de har hört låten förr...
Hon får lära sig att underhålla. Punkt.
Yazmina - mjukt, könslosamt, tar fart fint, synd att de inte framför hela låtar.
Jenny - nu börjar jag tröttna på ballader vilket inte är Jennys fel - hon har valt en där hon får visa hela repertoaren. Ok.
Alice - TACK! YES! Äntligne lite fart
Underbart! Höll på att somna vid tanken på "eeen ballad tiiiil..."
det bidde det inte. MUMS.
Sepideh - gåshud var det beställt här, ja..
Loulou - om hon åker ut innan final då blir jag LEDSEN. Träffsäkert, känslosamt, musikaliskt
Ut åker ikväll antingen Yazmina eller Jenny - deras låtar druknar bland alla andra intryck här och försvinner som skuggor bland fyrverkeripjäserna. Tätt följda av lilla ANNA,
om hon inte lär sig att välja låtar på ett publikfriande sätt.
Nu vet jag inte om jag orkar skriva om killarna längre...
Partisk
de får skylla sig själva
Tråkjönsarna

Här kommer mina anteckningar:
Linda - underbart! Helt rätt tonart och låtval, det här vill man ju bara höra mera av. Hon har fattat.
Anna - bättre, bra, låtvalet kan fortfarande diskuteras. De som röstar vet jag inte om de har hört låten förr...
Yazmina - mjukt, könslosamt, tar fart fint, synd att de inte framför hela låtar.
Jenny - nu börjar jag tröttna på ballader vilket inte är Jennys fel - hon har valt en där hon får visa hela repertoaren. Ok.
Alice - TACK! YES! Äntligne lite fart
Sepideh - gåshud var det beställt här, ja..
Loulou - om hon åker ut innan final då blir jag LEDSEN. Träffsäkert, känslosamt, musikaliskt
Ut åker ikväll antingen Yazmina eller Jenny - deras låtar druknar bland alla andra intryck här och försvinner som skuggor bland fyrverkeripjäserna. Tätt följda av lilla ANNA,
Nu vet jag inte om jag orkar skriva om killarna längre...
Partisk
de får skylla sig själva
Jag gillar också könslosamma brudar!
LouLou är fortfarande min favorit - tätt följd av Sepideh - tätt följd av Alice...
Anna har dalat på min lista. Jag gillar ju altröster men det känns så himla murrigt nere i de lägsta registret... Jag känner att det börjar göra ont i MIN hals när jag lyssnar på henne...
Jag gissar att Jenny åker ut i kväll...
Och jag är ledsen för att Rasmus åkte i går kväll...
Och... Man får inte en Johan Palm - man gör en...
LouLou är fortfarande min favorit - tätt följd av Sepideh - tätt följd av Alice...
Anna har dalat på min lista. Jag gillar ju altröster men det känns så himla murrigt nere i de lägsta registret... Jag känner att det börjar göra ont i MIN hals när jag lyssnar på henne...
Jag gissar att Jenny åker ut i kväll...
Och jag är ledsen för att Rasmus åkte i går kväll...
Och... Man får inte en Johan Palm - man gör en...
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Tack för att du citerade dig själv Päivi, annars hade jag gjort det 
Håller med dig i mycket. Orkar/hinner inte skriva nu. ALice, Sepideh och Loulou är mina favoriter. Bland killarna har jag bara en och det är Johan
!
/LO
Håller med dig i mycket. Orkar/hinner inte skriva nu. ALice, Sepideh och Loulou är mina favoriter. Bland killarna har jag bara en och det är Johan
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Gäst
Men
Vad förvånad jag blev när jag kollade vem som åkte ut igår - det hade jag aldrig trott! Jag var helt säker på att Linda var en av favoriterna!
Alice var gårdagkvällens glädjespruta, och hon är så himla kul när hon pratar också! Spontan och go!
Och Päivi, inte behöver du tänka på att skriva om killarnas första utslagning
du har chansen ikväll! Jag gillar skarpt dina reflektioner!
Alice var gårdagkvällens glädjespruta, och hon är så himla kul när hon pratar också! Spontan och go!
Och Päivi, inte behöver du tänka på att skriva om killarnas första utslagning
-
Gäst
Hmmm... 8) Det är tydligen INTE bara jag som tyckte att killarna var ett veritabelt sömnpiller som sist.
Kolla vad aftonbladets krönikör skriver i ämnet:

ochKillarna får ursäkta.
Efter i kväll får de anse sig omkörda, frånåkta och bötfällda för långsamhet i trafik.
8)Lika bleka som snubbarna var i går – precis lika imponerande var flera av tjejerna i afton.
Merparten av kvällens uppträdanden tog nästan samtliga killars framträdanden från gårdagen, satte dem i skamvrån och smiskade dem på fingrarna med en vår sockiplast.
-
Gäst