Friidrottsdagen blev lyckad. När jag for till jobbet i arla stund regnade det, har ca 3 mil till jobbet, men väl på plats så var vädret under kontroll!
Elever o lärare hade en bra dag o det flöt på. Kollegor kom o tackade för en bra och välplanerad dag, så det var ju skoj.
Vissa elever tror att om de inte hoppar 1.40 i höjd så får de inte VG i idrott. Men, säger jag, det hänger inte på hur högt du hoppar, utan ditt engagemang till förbättring, din vilja, lust och motivationen till att må bra, utvecklas osv. Närvaro, aktivt deltagande och att man gör så gott man kan är A och O i idrott o hälsa. Släpp prestationen. En del hajar o en del tror fortfarande att det är mätbara resultat det hänger på...när jag själv gick på högstadiet fick jag en 3:a i idrott, idag hade jag nog fått MVG om man jämför, men då sa min lärare att 4:orna var slut. Vilket jävla svar. Idag kan alla få MVG i en klass. Jag vill att mina elever ska ha roligt på idrotten, få prova på olika saker, testa och prova nåt nytt. Inte känna en massa krav och ångest. Då har jag misslyckats, om eleverna har ont i magen. Ofta har vi det bra på gympan, ganska lättsamt. Och de får vara med o påverka mkt. Det känns bra. Jag brukar säga, säg vad ni tycker är bra, vad vill ni ha med, så jag inte styr allt. Det är er tid!
Efter friidrottsdagen gick jag på ett Friskispass. Nu har jag badat o känner mig helt sluuuuuuuuuuuuuuuuut.
I morrn är det yoga. På söndag får det nog bli vilodag. För ja just det ja, tjolahopp, i morrn är det fest. Det hade jag nästan förträngt. Hur ska jag orka?
Trevlig helg!
Kram kram!