Idol 2008

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
K-ina

Inlägg av K-ina »

:D Jag kan bara hålla med! Jag muttrade här hemma i tv-soffan förra veckan när kocken blev beordrad att banta att det var för att han är kille! De kan INTE ge sig på en tjej på samma sätt. Jag tycker det är jättetrist!!! För övrigt är min favorit hittills den Stora Loulou. Och sanningen är väl den att hon är för fet hon också?!!! Men JAG skiter i vilket! :!:

Anna - låter litet som Tracy Chapman och är jätteduktig, får gärna vinna för min del också, men litet mer objektivitet skulle man ju kunna önska. :wink:

Sen blev jag jätteförtjust i 16-åringen, men jag hoppas att han åker ut! :shock: Grabben måste få koncentrera sig på musiken i lugn och ro. Och gå klart skolan! [-o<

För övrigt hejar jag på Robin eftersom att jag åtminstone tror att han ursprungligen kommer "hemifrån". Men jag har dålig koll på så unga män som han... 8)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:( Heeej dååå Kocken...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jamen NU börjar det likna nåt! Nu börjar mitt mer maniska TV-tittande. De här första delarna tycker jag är tröttsamma.
Jag tycker det är lite trist när juryn så tydligt har en klar favorit som de försöker - med hjälp av TV4 - sälja på svenska folket. Visst är lilla Anna duktig, men nu börjar det smaka surt i min mun. Det är ju inte hennes fel, men det blir lite tröttsamt när hon skall kramas om efter i princip varje sin möte med juryn, och därefter skall man igen och igen få höra juryn diskutera hur stor hon är. Så att svenska folket RIKTIGT fattar hur de skall lägga sina röster, eller droppen gick för min del när dagens episod av "Idol" tonades ut till tonerna av "Have a heart" - en av de låtar som Anna framfört. Visserligen inte hennes version av låten, men ge er nu. Det skall ju vara en tävling. Vad är vitsen när juryn har redan bestämt sig för sin etta Kan det bli någon annan när en person
Håller HELT med! Förutom att jag inte gillar henne alls. Jag blir trött av att titta på henne när hon sjunger. Alldeles för krystat för mig. Men som min diplomatiska och lite mer toleranta darling påpekade har vissa människor en energi som fyller ett rum och det syns inte alltid på TV. Så sant.

Men LouLou! Vilken pipa! Jummie! Min favvis so far fast jag har hört så lite än.

Men två av brudarna fattade jag inte varför de gick vidare när Alexander blev petad? Que?

Alice gick ju vidare också! Så lokalt det kan bli. Hä-sunna. Men jag har missat hennes sånginsatser. Antar att hon är bra för Johan är överdj-lig på att nosa upp talanger i mycket ung ålder. Nu kan han lägga en till TV-sångare till sin långa meritlista. Det är jättekul för min Johan som har jobbat i motvind länge men aldrig gett upp. :heart: En musikalisk, ödmjuk och vänlig själ. Fisk såklart. :wink:

Förutom nyss nämnda kritik gillar jag den här juryn. De känns "snällare" utan att bli mesiga. Och Jidhe har varvat ner. Typ. Helt överkomlig för mig.

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Yes.

Jag tycker också om den här juryn. Det är proffsigt att lägga en hel dag på att faktiskt ge varje artist lite egen tid med juryn så att de får en chans att FÖRKLARA varför de inte gick vidare när de väl tagit sig så här långt. :? Att i det här skedet bara ge en person beskedet "du har inte gått vidare" skulle varit kallt och inhumant, men rätta mig nu - har det inte varit så under tidigare år :?:

Juryn är proffsig, kunnig och för det mesta saklig. Sånt gillar jag! :D
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Jannika skrev: Men LouLou! Vilken pipa! Jummie! Min favvis so far fast jag har hört så lite än.

Kram Jannika
Håller med till 100%!!
Min andra stora favvo är Lars.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Alltså - kan ni fatta - jag har inte sett ETT ENDA AVSNITT hittills!! Har Idol ens börjat?! Ja, så är det när man befinner sig inne i sin 40-årskrisande, konkurs-funderande bubbla :roll: :roll: :twisted: (K-ina :wink: Jannika :wink: - förhoppningsvis slipper ni konkurserna men det beror ju på hur vilda bröllopsplanerna blir för Ms J :lol: :lol: :lol: )

Hmmm... det får bli bättring! Det ska bli jättekul att se om det kan bli som förra året. Amanda :heart: är fortfarande en stor favorit här hemma...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Äsch Gablex! Det är den HÄR veckan det börjar bli roligt... Hittills har det bara varit litet uppvärmning. Men FEM dagar på raken från och med i morgon! :shock: Då gäller det att ligga i om man ska hinna med! :shock:
Mamma till två pojkar.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

K-ina skrev:Äsch Gablex! Det är den HÄR veckan det börjar bli roligt... Hittills har det bara varit litet uppvärmning. Men FEM dagar på raken från och med i morgon! :shock: Då gäller det att ligga i om man ska hinna med! :shock:
va :!: :?:

oh holy...

och vi som är utan tv nu efter stormen...

(men vi fick vitpudrade fjäll :heart: )

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ja... Jag tror iallafall att det är så. Åttaåringen har förklarat reglerna och ojat sig över sin nattsömn... 8) :? :!: Och jag... Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Är det OK att balla ur en hel vecka? Jag har ju lärt mig att en gång är ingen gång... Men fem gånger på raken! :shock: Inte riktigt AW va? 8) :lol: :?:
Mamma till två pojkar.
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Gablex skrev: Det ska bli jättekul att se om det kan bli som förra året. Amanda :heart: är fortfarande en stor favorit här hemma...
.....och jag hoppas då att detta året blir bättre än förra. :wink:
Alla verkar vara otroligt duktiga.
Och 16åringen som är ett riktigt orginal.
Men som sagt Lars och Loulou är mina absolut favvisar så här långt.

Det blir bara att bänka sig framför tv ikväll då.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Meeeen LouLou! Det där blev inte så bra. Tyvärr.

Alice gjorde ju bra ifrån sig och i publiken som "relatives" satt min gamla "tjejgruppstjej" sångerskan Marie. Vad nu? Stand-in för Johan kanske?

Sångdivan Peptide? Deprite? Äh, ni vet vem jag menar sjöng ju brallorna av hela gänget. Djävlurs! Men kan nån lyfta upp damerna överlag ur wail-träsket?

Dryg-Anna var inte allt för dryg idag och söt i lockar.

Det finns mååånga gapiga pipor med tryck, har svårt att sortera dem, det kommer väl.

Lilla rådjursöga går vidare på blicken, inte sången eller scenpersonligheten, haha!

Idag hade jag ingen favvo men det ska bli kul att höra grabbsen imorgon.

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tycker generellt att kvaliteten är hög! Ingen som är självklar att åka. Men jag är helt lost när det gäller namnen. Loulou har ju en röst av rang och ...???... (kommer inte ihåg) superdivan tycker jag var bäst. Men absolut ingen gjorde bort sig tycker jag.

Den unga 16-åriga lockiga tjejen (rådjursögonen) var lite tunn tycker jag, men vacker, så hon kanske går vidare ändå.

Nu ska jag sova, så jag får väl veta imorgon.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ja... Den däringa divan hade jag missat tidigare... Hon blir min favorit i kväll! Håller med om att ingen gjorde bort sig på allvar - undrar vad Svenska Folket tycker!
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jaha, jaha, då skall vi se... 8)

1. Victoria Dogan, Secret love

Inget fel på låtvalet, juryn har dock rätt i att vill man fria till den röstande delen av publiken får man fundera lite... :roll: Men det var nervöst, bedömmer jag det som. :) Begripligt. Först ut, och hela den biten. Men det var nervositeten som lyste igenom min TV-ruta i alla fall.

2. Loulou Lamotte, I wanna dance with somebody

Helt rätt låtval, kul att se hur roligt hon hade på scenen och hur avslappnad hon var. :D Meeen! :shock: vad fasiken tog det år orkestern! :? De sprang ju halvsnubblande igenom den här låten och jag tänkte hela tiden: "Men jösses, lugna ner er! Ge henne en chans att faktiskt framföra refrängen, den som alla kan! VÄRST vad ni springer!" :? Och det var ju inte artistens fel... :roll:

3. Alice Svensson, Beautiful disaster

Fokuserad till tusen och vill, vill, vill. Kommer inte ihåg så mycket av låten, men visst. Här finns talang. :)

4. Jenny Karevik, Licence to kill

tonaaaaart... :roll: Jag är ledsen men det förstörde låten för min del. Jag orkar inte med sångare som tar sig an låtar i fel register. :? OMTAGNING!

5. Sepideh Vaziri, I will survive

YES :!: DÄR satt den! :D Helt rätt ur alla aspekter! underhållning, rätt låtval, rätt changerval, rätt tonart rätt, rätt, rätt :!:

6. Yasmina Simic, What a wonderful world

Sött. :)

7. Anna Bergendahl, Time after time

På expressens hemsida står det att läsa "juryn sågar läsarnas favorit"

Jag skulle nog snarare säga: "juryn sågar sin egen favorit" :roll:

Tjejen har ju ENORMA förväntningar på sig vid det här laget så som hon housats upp, skall vi komma ihåg att hon bara är 16, alla... :?: :roll: Det finns det fler i tävlingen som är, men mitt mammahjärta hoppar ett par skutt när jag ser barnen försöka lyfta höghus som andra byggt i deras namn. :? Nu ger vi henne en reel chans, tycker jag! :)

8. Linda Pritchard, All the man that I need

Hmmm. :shock: det var väl inget fel på detta, men för att vara "sist ut" får man nog väcka musikläraren lite, det är otacksamt, men det måste göras. Annars halvsover jag mig igenom sista bidraget oavsett vem det är. :roll:

Juryn:

sakligt, kommentarerna på sin plats. Godkänt. :wink:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Oj,vad alla är duktiga i år!! :shock: Alla ÄR verkligen det tycker jag.Men dom som har det där lilla extra är "divan" och Loulou.Loulou ser så lycklig ut när hon står där och sjunger.Man ser verkligen att hon älskar att sjunga.Och divan som har en röst utan dess like...
Ska bli mycket intressant att se om killarna(vilket jag tror)håller lika hög klass som igår.
För övrigt var det rätt person som åkte igår.(tråkig låt och bland dom som har minst utstrålning)Annars inget fel på rösten.

/ulrika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"