Jaha, jaha, då skall vi se... 8)
1. Victoria Dogan, Secret love
Inget fel på låtvalet, juryn har dock rätt i att vill man fria till den röstande delen av publiken får man fundera lite...

Men det var nervöst, bedömmer jag det som.

Begripligt. Först ut, och hela den biten. Men det var nervositeten som lyste igenom min TV-ruta i alla fall.
2. Loulou Lamotte, I wanna dance with somebody
Helt rätt låtval, kul att se hur roligt hon hade på scenen och hur avslappnad hon var.

Meeen!

vad fasiken tog det år orkestern!

De sprang ju halvsnubblande igenom den här låten och jag tänkte hela tiden: "Men jösses, lugna ner er! Ge henne en chans att faktiskt framföra refrängen, den som alla kan! VÄRST vad ni springer!"

Och det var ju inte artistens fel...
3. Alice Svensson, Beautiful disaster
Fokuserad till tusen och vill, vill, vill. Kommer inte ihåg så mycket av låten, men visst. Här finns talang.
4. Jenny Karevik, Licence to kill
tonaaaaart...

Jag är ledsen men det förstörde låten för min del. Jag orkar inte med sångare som tar sig an låtar i fel register.

OMTAGNING!
5. Sepideh Vaziri, I will survive
YES

DÄR satt den!

Helt rätt ur alla aspekter! underhållning, rätt låtval, rätt changerval, rätt tonart rätt, rätt, rätt
6. Yasmina Simic, What a wonderful world
Sött.
7. Anna Bergendahl, Time after time
På expressens hemsida står det att läsa "juryn sågar läsarnas favorit"
Jag skulle nog snarare säga: "juryn sågar sin egen favorit"
Tjejen har ju ENORMA förväntningar på sig vid det här laget så som hon housats upp, skall vi komma ihåg att hon bara är 16, alla...

Det finns det fler i tävlingen som är, men mitt mammahjärta hoppar ett par skutt när jag ser barnen försöka lyfta höghus som andra byggt i deras namn.

Nu ger vi henne en reel chans, tycker jag!
8. Linda Pritchard, All the man that I need
Hmmm.

det var väl inget fel på detta, men för att vara "sist ut" får man nog väcka musikläraren lite, det är otacksamt, men det måste göras. Annars halvsover jag mig igenom sista bidraget oavsett vem det är.
Juryn:
sakligt, kommentarerna på sin plats. Godkänt.