Min 2 åriga kille (världens goaste) blev kurad tillsammans med lillasyster och båda sover bra
MEN pojken får sova "för länge" på dagarna för de sover i samma rum och jag väcker henne när jag öppnar dörren så middagsluren blir 2 timmar för dem båda.
Så, han slutade med blöjor dagtid lite innan 2 årsdagen men han fortfarande blöja på natten (som inte används) och på kvällen (läggdax 19 sova till 07) när de har gott å lagt sig så ropar han "bajs, bajs!" vi går in och sätter honom på pottan och han bajsar jättelass! Vi har provat å ignorera honom men han gråter och gråter och skriker bajs, nu sist gav jag upp och gick in till honom, då hade han tagit av sig pyjamasen (han hade väl tagit av blöjerna oxå förr eller senare).
Vi vill inte neka honom att bajsa när han är så otroligt drivande i denna fråga MEN han verkar oxå ha satt det lite i rutin för ibland sitter han bara på pottan och "gojsar" eller vad jag ska säga.
Jag inser att jag måste ändra på hans sovrutiner men då är frågan, ska jag dra ner på middagsluren (låta honom sova i typ vagnen) eller ska han få gå och lägga sig lite senare på kvällen???
Nu känns det som om jag blandade ihop 2 frågeställningar men på nåt sätt känns det som om de hör ihop...
Tack på förhand
Annie