du ser ju hur rätt jag har
*sörplar på kaffet*
/Fjällmor
Nancy skrev:Reflektion:
Barn nr 1: "Oj oj, min bebis har ett ludd mellan tårna, hon vaknade 2 min före utsatt tid och nu när jag råkade buffa en halv buff i otakt måste jag nog rusa till forumet och fråga ifall jag förstört "alltihop"![]()
"
Barn nr 3: "Vänta lite...har vi inte en till nånstans![]()
Var sjutton har jag lagt henne :-k
![]()
"
![]()
Kram från Nancy
Susanne* skrev:För mig var det som att jag befann mig i en slags surrealistisk Fångarna på Fortet där någon slänge in mig i olika celler och skulle se hur jag klarade det. Ska hon få en nyckel var den stora frågan![]()
Ett lugn sprider sig i kroppen. Och utanför slår regnet mot fönstret.Nancy skrev:Kärleken kommer. Ibland som en flodvåg, ibland som ett duggregn. Men den kommer![]()
annawahlgren skrev: Man kanske får gå tillbaka och "påminna", med några enstaka bastanta tag och sedan skak, men man går därifrån hela tiden. Man måste överlåta åt barnet att smälta det faktum att det sitter fint med lite avskild vila efter så pass lång vakentid med så många (obegripliga) upplevelser. Det kan visst bli skrik, precis som det efter beskedet i SHN kan bli reaktioner, innan man påminner, och det kan bli skrik efter det också; det får man leva med, även om det inte är roligt. Man kan bekräfta mot slutet med enbart lite skak i handtaget - eller strunta i det. Det lilla månadsbarn som fått allt han behöver somnar. Förr eller senare. Titta på klockan - det tar sällan så lång tid som det låter
En av de allra bästa lektionerna jag fick av största storebror. Det har hjälpt mig SÅ mycket.Det jag också insåg var att jag kunde sluta att blanda in min egen person i hennes känslor Hon ligger inte där och tänker att hennes usla mamma har lämnat henne i sticket Varför skulle hon tänka så Varför tror alla förstagångsmammor (inkl jag själv då det begav sig) att just DERAS bebis är kapabel till sådant avancerade slutsatser
Nä. Som du ju har klurat ut så blir vi ju så stabila över allt förtroende som lämnas oss, redan från vaggan. Till skillnad från våra överkoncentrationsöverhopade storasyskon... 8)Och alltså borde Sveriges alla terapisoffor vara knökfulla av småsyskon som inte blivit föremål för lika intensiv uppvaktning som storasyskonet