Sömnstular efter sjukor...

Skriv svar
*frieda*

Sömnstular efter sjukor...

Inlägg av *frieda* »

Ja, förkylning först och sen magsjuka. Som hon inte har hämtat sig från än riktigt. Det har liksom blivit en retning i tarmsystemet och vi får inte riktigt bukt på det :?

Men det är inte därför jag skriver här:

Hon vaknar hela tiden, både på nätterna och i lurarna. Ibland bajsar hon men inte alla gånger. Nu är vi inne på tredje dygnet med 5-6 uppvak per natt samt fullständigt upp och nervänd middagsvila - 20 min :shock: Sen ligger hon och snackar fram tills hon ska kliva upp.

Min strategi är att inte göra någonting. Men hon gnäller, gruffar och smågråter mycket på nätterna och ibland "måste" jag upp och kolla att hon inte har bajsat.

Vad sjutton gör jag :?:

Tar i tu med magen först och minikurar sen eller ska jag köra allt över en och samma kam :?:

Skriver ett inlägg på mat, mage också och kollar om jag kan få magtips där :)
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hej!

Men detta kan väl du?

1) Fixa magen så att den vargen försvinner, TorsMamma har ju toppentipsat i andra tråden
2) På med Attityden; sätt upp regler, t.ex. gå in och kolla blöjan om du känner att du måste (snabbt in kolla, snabbt ut), därefter ramsa och förmedla på-natten-händer-ingenting
3) Mitt favoritråd är: skriv dagbok, då ser du framsteg och mönster som man så lätt missar annars

Kanske kan det vara lite förtrots med i bilden också? Eller vad är din egen känsla?

/P
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Tack Piggelin :-) Kan och kan :P Jag är nog den största velpottan på de här forumet vad anbelangar attityd :oops: :lol: Det är därför jag sällan ramsar exempelvis, det hörs på rösten att jag inte bekräftar någonting alls utan snarare ställer en motfråga. Jag skulle behöva gå på kurs :roll:

Läste TorsMammas toppentips och har skridit till verket. Upptäckte också att en kindtand spruckit fram. Vilket kan förklara en hel del.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Hehehe, velpotteri kan drabba även mej :lol: !

Jag gillar Mammut Marias klistrade tråd om Attityden, den läser jag ibland. Du har väl sett den?

Och så berättar jag gärna om min mans ramsning som är måttligt övertygande i mina öron, men får älsklingarna att somna om betydligt bättre än min! Jag tycker att han inte alls anpassar efter situation, att han låter just velig, att han inte lyssnar av osv osv :oops: Det är dock ett faktum att den funkar utmärkt.

/P

Ps. Ramsade vår lilleman klockan sex i morse, den satt som en smäck, från att ha hojtat missnöjt så bara tvärtystnade han och somnade om :shock: . Det är magi och värt att övas på! Ds.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Förresten: om du är osäker på ramsandet, kan du inte testa musik som verktyg då?

Vi spelar alltid vid läggning och ibland vid uppvak på natten eller morgonen.

Just nu är jag galen i "Mothers Blessing" av Snatam Kaur & Prabhu Nam Kaur.

/P
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej Piggelin :D

Nä musik har jag inte testat. Jo, när hon var pytteliten, då hade hon en kort period då hon sov som en prinsessa till Eva Cassidy :heart:

Vi är nästan på banan igen. Hon vaknade idag på middagsluren och frågade sig för lite, då gick jag bara in i rummet. Dumpade henne i barnvagnen och körde ut henne på altanen. Där somanade hon om ganska strax efter ett par grymtningar och vidare fram tills... Jag fick väcka henne :o

Jag kände att det skulle funka, för då släpper min överkoncentration, jag hör henne inte lika tydligt :wink:

Natten förflöt också bra, något gnäll hördes från barnkammaren men inte så att det störde.

Magen mår bra nu. Tack vare TorsMammas eleminenta mag-mats-tips :heart: :thumbsup:
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Ahhh, härligt :-({|= !

Sova ute :thumbsup:
Överkoncentration bort :thumbsup:
Väcka :thumbsup:
Magfix :thumbsup:

Mot nattgnäll rekommenderar jag öronproppar till den ömma modern!

Njut nu och lita på Englaflickan. Hon KAN detta :wink: .

/P
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"