Behöver lite råd ang. min yngsta. Vi hade peppat oss till tänderna och skulle köra SM från början, dessvärre blev jag ganska sjuk innan förlossningen och 2-3 veckor från det att lillkillen fötts samt att han inte tog bröstet och amningen blev en kamp, så vi kom lite ur fas där. Men nu har jag efter 8 veckor lagt ner amningen och han får enbart ersättning, så nu vet jag att han är mätt. Lillkillen får minst 4 stora mål per dag och 2 per natt, hans dagslurar varierar, ibland sover han mycket, vissa dagar jättelite, det enda som är detsamma och har varit i flera veckor är att kl 19 är han bustrött och somnar helt utmattad efter nästan 150 ml ersättning och sover fram till ca midnatt. Då får han ytterligare 150 och sover i 2 timmar till, sen börjar det.
Han vill vara vaken och ligger och flirtar med mamma och gör allt för att slippa sova. Detta pågår till ca 6-7 på morgonen då storebror går upp...
Som ni förstår är det inget bra alls och jag skulle béhöva lite pepp och guidning för att få det hela på rätt köl i gen. Jag kan ju inte kura lillkillen då han är för liten och är osäker på hur jag ska gå tillväga.
Tack!!
Kram från mig