Fjällfolket skrev:Ännu ett skolvirus härjar härhemma. De flesta av oss klarar oss med en nysning, men Lotass får öronvärk som ett brev på posten...
Sent igår kväll vaknar vår Lotass med ett illvrål. Han har ont i örat igen och är otröstlig... Innan han hinner lugnas väcks Meja.
Ett litet nätt huvud sticker upp över spjälsängskanten. Munnen öppnas och ut slipper ett avgrundsvrål from hell![]()
![]()
- dooooon't disturrrrb my slummmmmbeeeerrrrrr!
Kvickt (och fnissandes) bärs en något ställd Lotass ut ur sovrummet. Mejamonstret får en mjukt bestämd ramsa
- nattnatt, hjärtat![]()
Så duttas och medicineras det med Lillprins Lo. Kramas tills det onda klingar av.. och under tiden somnar Meja nöjt om...
Fjällfar och jag enas om att damen bör få sova ifred efter sin förkylning och stoppar om Lotass i storsängen.
Idag kommer så följande fundering:
Lotass: Mamma? Vad sa Meja på mig i nattnatten...?
Jag: Det kan nog inte översättas, hjärtat (fnissar)
Lotass: Näe, mamma... det får man nog bara säga i gabberoben!
![]()
![]()
![]()
/Fjällmor
Surkål och ödlor
-
Fjällfolket
vi tar en till när jag ändå är igång
Idag är sista dagen som hunddagis åt Elvis the King. En humor-hund. Nu ligger han och småfiser under datorbordet så jag blir inte så långrandig här...
Han vägrar äta sina hundkulor ur matskålen men om jag lägger dem i en kartong och tejpar hårt så slinker alla ner när han fått upp paketet. Det måste vara lite sport tydligen...
Varje gång han kissat eller bajsat skvätter han iväg jord och morrar avgrundsmorr. Och han kissar massor. Grr-grrr...
Imorse när husse lämnade var jag på toa och när jag kom ut och hejade galopperade han fram till mig, gladgnällde och åmade sig. Vek inte från min sida tills husse gått. Va? Man känner sig RÄTT poppis.
Nella är tveksamt inställd till hundar överlag men Elvis går hem. När han står någorlunda still går hon fram och lägger en hand på ryggen, sedan går hon jämsides med honom och "skäller" oavbrutet i en mycket hög och glad diskantversion. Elvis rör inte en min utan står snällt kvar tils hon är klar (vilket hon inte blir men hon har ju vila och mat också på schemat tack och lov).
Jag måste säga att det är många fördelar med att ha en låne-hund så här.
Kram Jannika
-
*frieda*
Undantaget som bekräftar regeln:
I natt höll Engla, för ovanlighetens skull, nattklubb. Idelt uppvak och gnäll, gnäll... Hon har varit magsjuk, stackarn och jag förstod ju att hon helt enkelt blivit hungrig. Ni vet så där som man blir efter ett par dagars diaréer och nästan-fasta.
Åtgärd nr 1: Välling. Slurp och slut, sova gott ca en timme. Vakna, gruffa, gnälla...
Åtgärd nr 2: Mitt-i-natten-macka
8) Upp med en ungen, bre en halv limpa-smörgås med kokt skinka, till detta serverades mjölk och banan till skenet av mysiga värmeljus. Mmmmmm vad gott det var
=P~
Lägga i sängen med dockan "gocka". Natti natti O:)
Efter det kunde man sova gott till morgonen
Åtgärd nr 1: Välling. Slurp och slut, sova gott ca en timme. Vakna, gruffa, gnälla...
Åtgärd nr 2: Mitt-i-natten-macka
Lägga i sängen med dockan "gocka". Natti natti O:)
Efter det kunde man sova gott till morgonen
Men hörrni! Vad gör ni? Vars är ni?
Jag är
genomglad för att det är fredag!
överlycklig över barnbidraget!
fullkomligt salig över en kommande barnfri helg på hotell (i nov. men OK!)
litet sugen på ett glas vin men inte pigg på att öppna en flaska så här sent... Tar en klunk Cola till!
Kram och trevlig helg!
Jag är
Kram och trevlig helg!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
-
Fjällfolket
Här är jag!K-ina skrev:Men hörrni! Vad gör ni? Vars är ni?![]()
![]()
![]()
Lyssnar på detta...
Helgkram!
-
Fjällfolket
väl använd tidFjällfolket skrev:Här är jag!K-ina skrev:Men hörrni! Vad gör ni? Vars är ni?![]()
![]()
![]()
![]()
Lyssnar på detta...
http://www.fnf.nu/Birgitta_Strandvik.asx
Helgkram!
Nu lyssnar jag på..
om läskiga plaster..i bl.a nappflaskor
/Fjällmor
Hej K-ina! Jag är i faggorna men hinner inte skriva... Jag har nästan glömt bort fredagskänslan. Äntligen helg-feelingen. Jag har ju inga såna tydliga markörer i min vecka.
Nike sa i torsdags:
Jaha, det här är min sista dagisdag den här veckan sen är jag ledig. Sköööönt!
Sagt av ungen som går tre timmar tre dagar i veckan, haha! Jag tror hon har lyssnat endel på sin far...
Trollkalas för vår femöring ute i skogen imorgon. Vi åker ut med hästen Berta som drar vagn där alla barn och några vuxna får plats (resten får gå), grillar trollkorv och letar efter Bustrollet (farmor). Så jag har inte tid med er, jag måste fixa trollpåsar, trollfika och trollkläder till alla småtrollen härhemma.
Eeeeeellleeee! Vart tog du vääääägen? Nyyyyyfiken....
Hur går det för dig Jenny?
Fjällan, jag har ju datorn från urtiden så jag kan inte lyssna. Resumé?
Lilla hungriga Engla då.
Tur att hon har en mamma som fattar...
Knatteknatet låter ju underbart.
Given tradition.
Kram Jannika
Nike sa i torsdags:
Jaha, det här är min sista dagisdag den här veckan sen är jag ledig. Sköööönt!
Sagt av ungen som går tre timmar tre dagar i veckan, haha! Jag tror hon har lyssnat endel på sin far...
Trollkalas för vår femöring ute i skogen imorgon. Vi åker ut med hästen Berta som drar vagn där alla barn och några vuxna får plats (resten får gå), grillar trollkorv och letar efter Bustrollet (farmor). Så jag har inte tid med er, jag måste fixa trollpåsar, trollfika och trollkläder till alla småtrollen härhemma.
Eeeeeellleeee! Vart tog du vääääägen? Nyyyyyfiken....
Hur går det för dig Jenny?
Fjällan, jag har ju datorn från urtiden så jag kan inte lyssna. Resumé?
Lilla hungriga Engla då.
Knatteknatet låter ju underbart.
Kram Jannika
Halloj!
Jag har OCKSÅ stenåldersdator och kan inte lyssna på nått längre... Det bästa med det här är att barnens datortid (som tidigare var ganska begränsad) numer är nere på noll!
Idag har hela familjen jobbat. Sambon med kaffekokning, jag med bokpresentation, Axel barnvaktade Gustav och Gustav barnvaktade sig själv...
Nu väntar pizzerian!
Jag har OCKSÅ stenåldersdator och kan inte lyssna på nått längre... Det bästa med det här är att barnens datortid (som tidigare var ganska begränsad) numer är nere på noll!
Idag har hela familjen jobbat. Sambon med kaffekokning, jag med bokpresentation, Axel barnvaktade Gustav och Gustav barnvaktade sig själv...
Nu väntar pizzerian!
Mamma till två pojkar.
Nu väntar pizzerian!
Vi åt pizza igår. Blä. Att jag aldrig lär mig. Det är inte så gott som jag får för mig innan och det kommer alltid äckelångest när jag plösat i mig nästan en hel.
Vad ska du presentera då'rå?
Kram Jannika
Jannika - idag har jag hittat KARAMELLER!!!!!!!! \:D/ Även i Skåne!!!! \:D/
Går på svampkurs. Hur kul som helst (hur insnöad är man då)! Kom hem med världens största tegelröda björksopp, ett gäng andra mumsiga soppar och en hink med karameller. Mums! Och nu börjar jag lära mig den skånska floran. Skam den som ger sig.
Fjällan - vilken vecka! Hemska saker i nappflaskor. Hemska saker i stackars kinesiska barns ersättning. Hemska följder av panodil/alvedon...
Kram på er alla
Går på svampkurs. Hur kul som helst (hur insnöad är man då)! Kom hem med världens största tegelröda björksopp, ett gäng andra mumsiga soppar och en hink med karameller. Mums! Och nu börjar jag lära mig den skånska floran. Skam den som ger sig.
Fjällan - vilken vecka! Hemska saker i nappflaskor. Hemska saker i stackars kinesiska barns ersättning. Hemska följder av panodil/alvedon...
Kram på er alla
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
Fjällfolket
Jannika
inte tid för resumé ikväll, kollar på Happy feet å äter kladdkaka!
Ewa
alvedonstudien tolkas tydligen olika
http://www.kostdoktorn.se/?p=2427

inte tid för resumé ikväll, kollar på Happy feet å äter kladdkaka!
Ewa
alvedonstudien tolkas tydligen olika
-
*frieda*
Åhh, jag veeet jag blir så j-vla upprördEwa skrev: Fjällan - vilken vecka! Hemska saker i nappflaskor. Hemska saker i stackars kinesiska barns ersättning. Hemska följder av panodil/alvedon...![]()
Jag HAR presenterat böcker! Några godbitar ur höstens bokflod typ och sen har jag försökt att representera biblioteket på ett lämpligt sätt.
Janne kokade kaffe och serverade kakor till damerna... Det blev rena familjeföreställningen eftersom att barnen gjorde god reklam för sig också. De skötte sig nämligen utmärkt... =D>
Pizza kan verkligen vara genomgott om man kommer till rätta stället. Det gjorde vi idag. Lilla Staden har begåvats med en pizzeria där priserna iof. ligger litet över genomsnittet men råvarorna kostar förstår jag... GOD skinka, riktig mozzarella, massor med ruccola, grillad aubergine mm mm. Jag jäser fortfarande!!! Gustav är vanligtvis inte pizzakillen men han klämde i sig det mesta av sin barnpizza - högsta betyg alltså. Känner fortfarande smaken av vitlök, basilika och ruccola. =P~ =P~

Pizza kan verkligen vara genomgott om man kommer till rätta stället. Det gjorde vi idag. Lilla Staden har begåvats med en pizzeria där priserna iof. ligger litet över genomsnittet men råvarorna kostar förstår jag... GOD skinka, riktig mozzarella, massor med ruccola, grillad aubergine mm mm. Jag jäser fortfarande!!! Gustav är vanligtvis inte pizzakillen men han klämde i sig det mesta av sin barnpizza - högsta betyg alltså. Känner fortfarande smaken av vitlök, basilika och ruccola. =P~ =P~
Mamma till två pojkar.