14 månader och strular...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Mamsen x 3

14 månader och strular...

Inlägg av Mamsen x 3 »

Hej,

min lilla kicka har börjat strula med läggning både dag och kvällstid, ibland även på natten. Har varit så här i ca 4-5 dagar nu. Tidigare kunde jag bara lägga ner henne och hon somnade nöjd och glad av sig själv. Ibland med lite småprat med nallarna, ibland direkt.
Men vadan denna förändring nu?

Är det någon som känner igen detta? Jag har inte gjort så stor affär av det hela utan kört med samma självklara attityd att "nu skall vi sova PRECIS som vanligt" och hon lugnar sig efter en stund.
Är lite bekymrad över varför hon protesterar så när hon gillar att sova annars... :?
Någon som har ett inlägg på lut?

Vänligen,
Gunilla
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Vivan

Inlägg av Vivan »

Så var det här också för ett par veckor sedan, inte varje gång men ofta under några dagar. Jag antar att det bara är så toppenroligt att leva i den åldern så att man inte vill missa någonting. Fortsätt med attityden så ska du se att hon kommer på att hon inte vill missa sänggåendet heller. (Vår lilla pekar numera mot sängen när vi går in i rummet och ropar "dädä,dädä"=där ska jag vara.)
2 d?ttrar f?dda okt 02 och april 04.
"Kurat" minstingen 050101.
Och s? stortjejen f?dd 1989.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur mycket sover hon per dygn?
Hon kanske säger till att det är lite för mycket sömn inplanerat totalt. Eftersom du inte skrivit hur hon sover, så vet jag inte, bara en tanke.

13,5 timme + en ev. 20-minutare någon gång ibland är lagom.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
mia75

Inlägg av mia75 »

Jag upplever just nu precis det samma! Emil har alltid varit nöjd vid läggningen och sovit gott, på senare tiden även på morgonen. Men nu sista dagarna har han skrikit som en stucken gris vid läggning, både dag och kväll, dessutom har han de fyra senaste dagarna vaknat klockan fem!!! :shock: och inte somnat om! Han är också precis 14 månader.. :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ta nu inget extra för detta :roll: Och möblera definitivt inte in "problemet" i någon sorts ålderskris eller utvecklingshistoria :shock: Tänk i all enkelhet: Jaha, shit happens :roll:

Ibland sover inte folk så underbart genast och gott som vi alla skulle önska. Ibland kan inte jag (eller du) heller somna på stört och ibland ligger jag och vrider mig halva natten och halvsover och städar hela huset i halvhjärtade drömmar bara för att upptäcka att jag har hela städningen kvar när jag vaknar, fastän jag är slut som artist efter att ha stått dubbelvikt över skurhinken hela natten. Shit happens! Räkna får i stället, kanske :?:

Alltså: Inta den coola Attityden av Shälvklarhet, som säger: "All är inte alltid så kul alla gånger. Men det betyder inte att det är farligt eller fel. Så kom igen, det här löser sig (=löser DU) :!: "
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mamsen x 3

Var ju öroninflammation...

Inlägg av Mamsen x 3 »

som syns i tråd nedan :shock: :oops: :wink: :!:
Mamma till f. 9408, p. 9901 och f. 0404. Minstingen har l?rt sig sova hela natten med hj?lp av verktygen.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"