flaskmata fr start?!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
T.P

flaskmata fr start?!

Inlägg av T.P »

Hejsan..det lär dröja innan jag är på detta forumet tänkte jag, men snart går jag in i vecka 30 och tiden går fort fort fort.. :) och har lite undringar ang flaskmata fr start alltså redan på bb...lika bra att förbereda sej

ammat min första 7 mån, min andra började jag trappa ner med fr start. dvs byta ut amning mot flaska något mål per dag..
Nu Lutar det åt att flaskmata fr start pga olika erfarenheter och anledningar..

Finns det ngn med erfarenheter av detta?? jag kommer antagligen ta dostinex efter förlossning vilket stannar mjölkproduktionen..
Alltså det jag undrar över är hur funkar det för bebisens mage?? förstår att det är olika och så.. matar själv enligt standarmodell el har gjort och undrar om man hinner va där innan första pip osv..? vad är bästa förberedningsätt av tillägg på nätterna?? så det ej blir bakterier osv....

mvh t.p
barn födda 04/06/08
Kajsa D

Inlägg av Kajsa D »

Hej!

Jag kan bara svara på frågorna som rör nattetid, hur jag har gjort. Om du har en termos (eller två) bredvid sängen med varmt vatten så kan du ha en eller två nappflaskor bredvid, där du mätt upp rätt mängd pulver i. Då är det bara att blanda till allt eftersom natten fortskrider. Dricker bebis inte upp allt kan du spara flaskan bredvid sängen i ungefär 2 timmar.

En annan variant är att du använder tetrapak på natten. Alla olika sorters mjölkersättningar och sedan vällingar finns färdiga på tetra och min tjej dricker dem kalla, som de är.

Lycka till! :D

Kajsa
Mamma till Oscar född -97, Oliver född -00 kurad i Gastsjön 2000 och Smilla född 080502 i vecka 43, Säker Sovare sen 3½ månad
T.P

Inlägg av T.P »

tack för svar.. :D
Termos och tetra får inhandlas om ett tag då..kanske ingen hit att använda dom man haft kaffe i :lol:
barn födda 04/06/08
Kajsa D

Inlägg av Kajsa D »

Tja, vem vet? Det kanske bebis tycker extra mycket om :!: :lol:
Mamma till Oscar född -97, Oliver född -00 kurad i Gastsjön 2000 och Smilla född 080502 i vecka 43, Säker Sovare sen 3½ månad
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"