Måste bara berätta vad som hände nu i kväll-med risk för att verka oansvarig...
Hade bestämt mig att börja sätta ramsan ordentligt och dra ner på solfjädrandet. Hör att tvillinglillasyster skriker lite väl intensivt och går in för att kolla. Då hittar jag henne i sängen med larm sladden två varv kring halsen och ett varv kring armen-såklart panikslagen!!!
Vill bara varna andra, för det är en total omöjlighet för henne att överhuvudtaget få tag i sladden då bädden fortfarande är uppe och jag har hängt larmet längst ner på sängen och virat sladden längs med spjälan för att vara säker när bebisarna leker på golvet. Hon måste ha fått ut armen genom spjälsängsskyddet och ner under bädden och sedan dragit med sig sladden upp i sängen-fast den är virad flera varv. Totalt omöjligt för en bebis att ens nå sladden kan tyckas... Kan tlläggas att nu är sladden fasttejpad oxå med tjock tejp!!
Vad beträffar schema har jag faktiskt ändrat idag för vi hinner inte med på morgonen.
Så här ser det ut idag och mina bebisar är 6.5 mån. Funderar lite inför 7 mån schema redan nu för vi ska försöka få ordning på storebrors tider igen och då är det bra att veta hur det kommer se ut snart. Tycker det är svårt med att få till ett bra schema men detta funkade bra idag så jag vill nog ha det som grund, men 30 min ska väl bort om ett par veckor?
6.30 upp, tillägg
8 gröt
8.30-10 sova
11.30 lunch
12.30-13.15 sova
14.30 mellanmål
15.30-16.15 sova
17.30 gröt
18.30 sova
Tack Malin för tips om andra natten, ja det känns som om det är dags att starta där. I boken står "buffa bara vid det effktiva beskedet i samband med den glada läggningen." Jag buffar ju inte utan solfjädrar men hur länge? Är det bara en markering eller ska jag solfjädra så hon slappnar av-blir stilla och slutar ligga och sparka (ca 5 min)
Tack för att vi får ställa våra frågor hela tiden....
Kram M-T