Hjälp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
drömmare

Hjälp

Inlägg av drömmare »

Jag fick boken igår och tyvärr skapade den bara ångest hos mig. Har inte sovit en blund inatt och vet inte vad jag ska ta mig till.
En diplomerad kurare - vad gör dem? Kan de hjälpa mig på något sätt? Jag är så sömnskadad så jag tror inte att jag kommer klara av detta själv. Kapitlena om lugn och säkerhet kändes för mig helt omöjliga, jag är ju ett vrak.

En annan fråga, i Annas äldre bok som jag har så finns beskrivet hur man vagnar bort alla mål vid 4 månaders ålder, men där står inget om ramsa, endast om vagning - måste man ramsa, kan man inte bara vagna om dem? Tycker att det verkar komplicerat med ramsa?

Ser fram emot svar...
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan och välkommen! :D

I BB står det om hur man vagnar över nattmålen, men då är det för barn som är standard modellade från start, dom har ingen överlevnadsångest och är trygga från start.

Barn som har sömnkrånglat hela livet behöver mer besked än vagning dvs kuren, och då är det alla verktyg som gäller och ramsan är verktygens verktyg enligt mig.

Diplomerade kurare kan i mån av tid bistå med telefoncoach, privata mail eller personlig hjälp, men det avgör var och en av dom diplomerade vad dom vill hjälpa till med och om dom tar betalt. Det finns en lista över alla och där står det i vilken del av vårt avlånga landdom finns.

Läs på mer i boken så kommer det att klarna mer, jag vet hur det är att inte ha sovit nåntning sedan liten var född, man är helt bort, men från någonstans känner man kraften komma. Vad är 4 nätterna nastängning mot att alltid vakna nattetid? :wink: :roll:

Gå gärna in och skriv i din profil hur gammalt barnet är.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"