Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, ni verkar vara lite minispråkfascister allihopa :heart:. Jag bryr mig inte så mycket egentligen, vill gärna skriva korrekt (haha) själv, men mest fascineras jag av att det finns ett helt nytt språk som kidsen har snappat upp fortare än kvickt.

Jo, han är mini, min lillebror. Jag avrundade lite också, han är egentligen fortfarande 14 :roll:. En riktigt vresig liten pubertetsunge :heart:, som ena stunden är tuffare än tuffast, andra stunden gosar ihop sig hos sin mamma (fast det är egentligen lite pinsamt). Just nu är han dock inte så stor, han har öroninflammation, sin första :o.

Fast ikväll hoppas jag att jag håller mig ifrån skype, är såtröttsåtrött. Köket, handla, fika, sova. Så ser kvällen ut.

Och så vill jag säga att Anton måste vara fullständigt unik liten tvååring, jag är HELT opartisk :lol:. Trevligare sällskap får man LETA efter här på jorden. Just nu har han allsång och sällskapsdans i vardagsrummet med pappan innan sänggång :lol:.

Kram på er!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Och så vill jag säga att Anton måste vara fullständigt unik liten tvååring, jag är HELT opartisk . Trevligare sällskap får man LETA efter här på jorden. Just nu har han allsång och sällskapsdans i vardagsrummet med pappan innan sänggång
:lol: :lol: :lol: Jag kan som hans astrolog, bara intyga om Antons unika person. O:) :thumbsup: Jag är inte förvånad. 8)

Kram Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Trött efter en lååång arbetsdag släntrar man in och får sig ett glatt fniss till gonattet!
Hälsningar från en till språkfascist som känner sig "sjukt gammal" :lol: Jag kan inte "skypa" (heter det så?) med släkten, för de är urkassa på att använda datorer alternativt har inte ens dator.
*djup suck* :lol:
:heart: Stilla
blomman

Inlägg av blomman »

Ottilia skrev:Mina sms blir toklånga eftersom jag skriver ut alla ord och inte förkortar.
Japp, samma här!

Man ska t.ex INTE be mig läsa igenom en text och säga vad jag tycker! Då åker rödpennan fram som en annan svensklärare och jag börjar omformulera hela texten. Det är sant. Jag kan inte lägga band på mig alls!
Fast jag gillar det åt andra hållet med, när folk hårt kritiserar mina texter eller teckningar. Kanske man kan ana nån slag knepig S/M-dragning när det gäller texter :roll: :lol:
Tinis skrev:Nu jobbar jag på min hemsida
Vad spännande! Kodar du själv? Jag skulle verkligen behöva ta tag i att lära mig html, kan pyttelite grunder.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej hej vänner! :D

Känner mig mer som en liten trasa än som något annat ikväll. Renoveringen börjar slita på oss, samtidigt som jobb och företagande ska igång på allvar. Hösten börjar se något tjock ut. Det gäller att hålla fokus och minnas vad som VERKLIGEN betyder något här i livet.

Blomman: Äsch nej! Visst, jag kan pyttelite html, men jag använder mallar och redigerar. Det blir enkelt och funktionellt i början. Dessutom har jag världens proffs till kompis som kan både bildbehandling, webb-design och annat användbart. Snart föder hon sitt första barn så jag tänker mig lite utbyte av tjänster sådär... :wink: :D

Har ni märkt att hösten är här på allvar. Kallt är det och luften är hög och klar. Dags att tända brasa och mysa (och kanske sy lite :wink: )

Kramar!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Uj, Tinis, jag blir trött bara jag läser om allt du har på gång :sleep: ... All styrka och kraft så att allt går vägen för dig! Jag är gräsänka ikväll och det är så lugnt och stilla, storbarnen är på rummen och det är bara jag och datorn :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Haha, Mia!!! TACK du goa. Jag veeeeet, jag är som sagt lite sliten nu. Men det blir bra. Jag vill ju det här. Snart ska jag skvallra mer och länka till min hemsida!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
här är en till språkfascist, även om det kanske inte märks här på forumet med mina ibland rätt slarviga inlägg. Min mans lillasyster är 16 och hua hur de skriver på nätet. Min man och hans äldre syster funderade på om hon kunde skriva normalt eller inte. Det kan hon nog men frågan är på vilken nivå det blir. Jag har ju en lillebror också som är 13 år yngre än jag och jag blev ibland rätt förvånad över hur bra betyg han kunde få på uppsatser med en hel del språkfel. Visst, den var kanske bra skriven i det stora hela men jag hade definitivt använt rödpennan mer!

Håller med Mia, Tinis, om att jag blir trött bara av att läsa om allt du har för dig! Roliga saker förvisso men bara vardagen brukar ju ofta räcka till. Iallafall för mig. Känner mig rätt slut nu och det känns som om en förkylning är på gång. Måste ladda upp med EsterC imorgon. Sent ikväll kommer maken hem också. Han har varit i Tyskland sen i fredags. Helgen var rätt skön iallafall även om vädret inte var särskilt kul. Hade de inte utlovat högtryck? Här var det rätt grått.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Ha, ha, har ni sett På spaning med Bridget Jones? Den går på trean nu och jag slötittar lite innan jag ska orka gå och lägga mig. Grejen är ju att Renee Zellweger egentligen ser helt normal ut i filmen men ändå tycker jag att hon ser lite halvtjock ut med lite trist hår och blank hy. Faktiskt tycker jag hon ser ut precis som jag! :mrgreen: Alltså, jag är ju inte sådär snygg som hon egentligen är men just vikten och håret och att hon inte är perfekt sminkad känns igen. Egentligen är filmen lite för pinsam för mig men den är ändå så rolig tycker jag. Lagom gullig för mig. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

God kväll i stugorna!

När jag undervisade i svenska, tuppade jag nästan av när jag läste gotländska ungdomars skrivna texter, de skriver som det låter, japp och det är inte roligt nej. Så nu är jag glad över att bara ha min idrott jag! Ha ha!
Apropå det här med skrivandet...

Haft en mysig helg. Sån som värmer hela en. Fint höstväder, god mat, skön kvällsprommis vid havet, myspys med goa vänner, yoga, fika på stan, lite shopping, majsplockning på landet, pussar o många varma kramar!

Nu ska jag borsta tänderna, på riktigt!

Spännande med hemsidan Tinis! Skulle rekommendera dig reiki i all din iver, så att du behåller energin. Tro mig, det ger effekt!

Varm kram! :wink:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Hjälp vad sömnig jag är, men kan inte låta bli att sitta här och uggla... Är ensam hemma med sovande barn, mannen är borta på jobb. Jag har varit hos systern med familj i helgen, trevligt, men man sover inget vidare där... Hann inte somna inatt innan deras treåring började skrika :shock: . Det tog tid innan han gav sig. När jag just slumrat till började han igen... Han väckte Lilla s, men jag bara sa till henne, att det är P som skriker för att han är arg, det behöver vi inte bry oss om, sov du. Och så lite solfjäder. Och sov gjorde hon! 8) Stora S vaknade nog till men brydde sig inte. 8) När treåringen gav sig började hans storasyster :shock: yla... Puh, vilken natt... :x OK, den var nog ovanligt tjorvig även för att vara i den familjen, kanske gav vår närvaro lite oro i luften, men i så fall borde det ju varit ännu mer oro för mina små s, som sov i ovan miljö... Stora S är dessutom rejält förkyld igen. Känner mig så stolt och glad för att de sover! Och vem har jag att tacka för det!? :heart: Gissa 1 gång!
Måste nog gå och lägga mig nu så jag orkar upp imorgon, gäsp...
:sleep: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
lugnt var det här må jag säga.

Stilla: Visst är det svårt att slita sig från datorn för att gå och lägga sig! Känner igen fenomenet.

Gotlandsmamma: Låter som en riktigt mysig helg. Jag ska inte klaga för helgen var också mysig med barnkalas hos vänner i Falun.

Idag var jag på öppna förskolan med Hannes. En tjej var där med sin dotter. Tror att dottern är 9-10 månader. Jag har sett henne förut men idag kunde jag inte låta bli att reagera på hur platt bakhuvud hon hade och att hon verkligen bara sitter på baken hela tiden. Nöjd, iofs, så mamman verkar inte klaga. När tjejen ville ha en grej så uppmuntrade mamman henne att hoppa på rumpan! Jag frågade lite försynt vad hon gjorde om hon la henne på magen. Då kommer hon bara bakåt, blev svaret. Ja, det gjorde mina också först men sen kom de framåt, svarade jag. Jo, jag vet, svarade mamman och bytte ämne. Tja, så kan man också se på saken!
För övrigt tyckte jag (men inte Hannes) att det var rätt trist idag. Bara tre mammor till som alla kände varandra och inte var särskilt intresserade av att prata med mig. Buhu. :cry: :wink:
Stilla

Inlägg av Stilla »

Krümel skrev:Hej,
lugnt var det här må jag säga.
Ja här va´re stiltje! Vad gör alla kackelmajor? :wink:
Jag frågade lite försynt vad hon gjorde om hon la henne på magen. Då kommer hon bara bakåt, blev svaret. Ja, det gjorde mina också först men sen kom de framåt, svarade jag. Jo, jag vet, svarade mamman och bytte ämne.
Vilket konstigt svar! Man måste ju låta ungarna försöka om de ska lära sig nåt!
För övrigt tyckte jag (men inte Hannes) att det var rätt trist idag. Bara tre mammor till som alla kände varandra och inte var särskilt intresserade av att prata med mig. Buhu. :cry: :wink:
Då får man prata med sig själv! Då får man de bästa svaren! :wink: Jag brukar försöka tänka i såna situationer, att de vet inte vad de missar! 8) Eller så kacklar man här, förstås!
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Jodå, nog pratade jag med mig själv, fast i huvudet... Det jag tänkte hade nog inte fallit i så god jord. :wink:
Ikväll har jag sytt en liten tunika/klänning till Lovisa av en av mina gamla tröjor! Jag fick sprätta en del som vanligt men det blev rätt ok till slut. Nästan så jag platsar i sytråden ju!

Godnatt!
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Krümel: Ja ibland kan man bara inte låta bli att tänka på de små barnen. För det är väl det man gör när man ser och hör saker som man tycker de skulle kunna göra på annat sätt för barnets skull. :( Jag har också funderat på en del som sägs på öppna förskolan. Tex: "Här tar man hit dig för att leka med andra och så bryr du dig inte...ha ha ha" En annan: " Jag kan inte borsta tänderna på henne för hon somnar ju med vällingen i munnen" En annan: "Det är så mycket enklare att ha ett syskon till den lilla, den första kan man ju inte roa" En annan: "Det går inte att vara hemma han är trött på att leka med samma saker" :roll:

Här är allt som vanligt, är själv hela dagen och kvällen, sambon ska på middag med jobbet. Fundrar på att köpa lite godis och mysa lite. 8)

Förbannat trött på en bananfluga jag aldrig lyckas ta :evil:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"