Barnvakt för 6-månaders?

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Trollet1969

Barnvakt för 6-månaders?

Inlägg av Trollet1969 »

Hej!
Är osäker på vart jag ska lägga denna fråga, men ni får flytta den om den hamnar helfel :? .

Min sambo och jag har begåvats med 2 underbart fina killar, den ena 2 år och 3 månader den andra 2 månader. I slutet av januari nästa år har vi planerat att pappan och jag ensamma ska åka iväg en helg och bara rå om varandra och få lite lugn och ro. Barnen ska vara hos Morfar och hans sambo, men helt plötsligt börjar jag att undra om det är för tidigt att lämna lillebror, han kommer ju att vara 6 månader vid tillfället. Förvisso är storebror med och lugnar, men ändå.... :? .

Vill höra vad ni kloka mammor på forumet säger, hur hade ni gjort?

Hälsningar
Lena
:heart:
Mamma till :heart: Anton född maj 06 och :heart: :heart: Simon född juli 08 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej!

Jag skulle alls inte tveka att åka iväg en helg, förutsatt att både barnen och Morfar med sambo känner varandra bra innan och att livet ter sig ungefär som annars med mat och sömn och vad annat en liten 6-månaders och storebror kan tänkas behöva på sina ungefärliga tider. Och har man en sm-bebis (eller kurad raring) så brukar ju inte det innebära några större problem, om man säger 8) :sleep: :D Det är ju liksom det som är det fina i kråksången - med "manual" så kan (nästan) vem som helst ta hand om barnen :D .

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Trollet1969

Inlägg av Trollet1969 »

Tack snälla Ewa för ditt svar :D
Känns alltid skönare och bolla med andra föräldrar.

Finns det fler åsikter :D :?:

Kram kram
Lena
Mamma till :heart: Anton född maj 06 och :heart: :heart: Simon född juli 08 :heart:
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag håller med Ewa. :D

Men det viktigaste av allt är ju att ni känner er bekväma med situationen.
Inte kul att vara borta en helg om man bara tycker det är jobbigt. :?

Det är ju inte januari än. När den tiden väl kommer kanske du inte känner ngt tvekan som du verkar göra nu.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"