Sömnbrist kan verkligen sätta sig på hjärnan...! Just nu ser jag inget ljus i mörkret, utan ser bara långa vaknätter framför mig och trötthet. Jag vill verkligen genomföra kuren men undrar om jag kommer att klara det, tycker att det är så svårt att inte ta upp honom när han gråter. Andra problem som jag ser:
1. Vi har bara två sovrum och hade tänkt att han skulle dela med storebror, men han kommer definitivt att vaknna om han skriker och vi ska in och ramsa/buffa. Han måste sova i vårt sovrum.
2. Kanske att jag kan göra kuren i källarens gästrum, och sedan flytta upp honom när han sover mer stabilt?
3. Det är så svårt med tiderna när storebror är hemma, han är så fascinerad av honom och det är mycket svårt att få honom i säng när han ska, hur löser man det?
4. Matningen, han äter nog inte tillräckligt:
7.30-8.30 amning, äter dåligt förmodligen eftersom han ammats flera gånger under natten
11.30 lunch smakportion + amning
14.30 amning
17.30 gröt halv portion + amning
19.30 amning och försöker ge ersättning, men vill oftast inte ha/ orkar inte
Vaknar oftast redan vid 21.00 och ammas då igen. sedan var tredje/varannan timme hela natten.
Han verkar så trött på dagarna och vill helst bara bli buren, och jag känner bara ångest över dagarna, och nätterna, vill bara gråta.
Någon som vet när nästa kurs i gastsjön är?
Tacksam för svar!
ps. beställde boken idag - jag ska lyckas...!