Egna rum eller dela ?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
helena71

Egna rum eller dela ?

Inlägg av helena71 »

Hej !

Funderar jättemycket på detta just nu. Måste barn eller snarare senare, när de blir tonåringar, ha egna rum ? Hur tänker ni??

Vi har tre barn 8mån-fem år som gärna delar rum nu, men så finns tankar på en ev. fyra. Vårt hus kan liksom maximalt skramla fram ett stort ( ev delbart i två) och ett litet rum åt barnen. Jag velar så tack vare detta :? Ska barnalängtan behöva begränsas av utrymme :?: Funderar så jag blir grön på hur man skulle kunna lösa platsbristen ](*,) men jag och sambon måste ju tyvärr ha det andra stora rummet. Tänk om man kunde knö in dubbelsängen i pytterummet :-k men det går ju inte ](*,) .

Tacksam för lite input från er med många barn och lite mindre utrymme !

Hoppas att någon har nå´n bra idé ! [-o<

Kramar.
Helena.
father of sons

Inlägg av father of sons »

:D

Behöver ni ett rum?
Går det att öppna upp och få ett större rum till barnen?
Kan ni sova i vardagsrummet?
Göra om vardagsrummet till stort sovrum för barnen?

Våningssängar, loftsängar, sängskåp..

Lycka till!

:D
vike

JAG TROR INTE

Inlägg av vike »

att barnen behöver varsitt rum. men visst är det praktsk om dom har det i tonåren, men finns det hjärterum finns det stjärterum :P
miniz

Inlägg av miniz »

Barnalängtan ska inte behöva begränsas av utrymme! Och vem vet vad som händer om 10 ar, kanske har ni vunnit 10 millioner i lotto. :lol: Och kanske har den första flyttat ut :shock: när den minsta behöver sitt tonarsrum...

När jag (för länge sedan) bodde i en liten etta med min davarande kille, byggde han (möbelsnickare som han är... ) en ram till madrassen som vi kunde lyfta upp och fästa pa väggen varje morgon. Det var sa snabbt och enkelt att göra sa det blev faktiskt gjort varje dag!

Lycka till!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"