Noshörningarna var faktiskt fina, Bluna! Ser ut som om dom är gjorda av lera tycker jag
Stilla; hormonsvängningar är det gott om här också. Men jag har faktiskt börjat lära mig att uppskatta detta. Bara man hanterar det på ett bra sätt. Låga perioder behöver jag för då samlar jag mig, tar det lugnt och ifrågasätter allt jag gör. Sen är jag redo för en uppåtperiod igen!
Gottis: Jag har ju inte grattat dig!!! GRATTIS kära du till de 30!!! Vilken härlig dag du verkade ha!
Här sitter jag på bibblan och "jobbar". Måndagar och tisdagar håller jag på med mitt eget och on-fre tar jag på mig produktledarhatten och går till kontoret. Ganska förvirrande....
Tack kära! Jag hade kalas i lite förskott, födelsedagen är i november. Min dröm var att få ha en sommarfest, lyktor i träden och ljumna vindar, men det passade liksom aldrig in, så till slut blev det september o så regnade det mer än vad det brukar göra på min födelsedag, ja ja, men det gick det med!
Nu är jag stylad värre än värst i håret, en ung snärtig kille klippte mig i 75 min, jodå, han är lärling, så han var väldans noggrann. Han tyckte mitt hår var lite fett, ha ha, kanske för att jag aldrig orkade tvätta det i går kväll efter träningen utan bara sköljde det. Jag gick på ett Friskis o Svettis pass igår, aerobics o det var kul. Har inte varit på F o S på typ 8 år. Billigt o bra. Går ju på yoga, men behöver få upp flåset lite mer.
I kväll är det yoga. Skönt. Men just nu känns det som att jag skulle vilja lägga mig raklång i soffan o ligga så lääääääänge. Trött.
På fredag ska jag o maken äta fin middag (hemma dock) för då firar vi 10 år tillsammans. Ho ho! TIO år. Jag träffade honom när jag var 20 år. Han var 28.
Bygger du egen hemsida Tinis, med din egen verksamhet? Ska du ha kurs snart? Är nåt spikat?
Stilla - kan inte du fylla i din profil, så vi får ta del av hur gamla dina barn är? Jag är så nyfiken på allt o alla!
Hej och grattis i förskott, Gotlandsmamma! Härligt med trevligt kalas!
Visst var det du som skrev om vårtor för ett tag sen, att man kunde bota dem med saliv? Jag försöker det nu med min vårta på fingret, har hållit på i ett par veckor eller drygt det, fast en del morgnar glömmer jag alldeles bort det. Men den har blivit så liten så liten, så kanske det fungerar för mig också! Om den försvinner helt ska jag göra en egen vårt-tråd och frälsa hela världen från vårtor!
Ja, jag brukar glömma att klicka dit signaturen... Här kommer den:
Grattis Gotlandsmamma, passar jag också på att hälsa! Vilka fina presenter du fick! Födelsedagar är bara bäst! Härligt lät det också att vara nystajlad i håret!
Stilla, här kommer ytterligare ett vårt-tips. Gnugga med rå gul lök. Det funkade urbra för mig!
By the way, förstår att det måste vara frustrerande ibland att ha sina nära och kära så långt bort. Jag har tre systrar som alla bor en bit bort. En i London, en i Oslo och en i Stockholm. Stockholm är ju nästgårds när man som jag bor i Uppsala, men de andra bor för långt bort. Tur att du har "oss" i cyberrymden...
Tinis skrev: hormonsvängningar är det gott om här också. Men jag har faktiskt börjat lära mig att uppskatta detta. Bara man hanterar det på ett bra sätt. Låga perioder behöver jag för då samlar jag mig, tar det lugnt och ifrågasätter allt jag gör. Sen är jag redo för en uppåtperiod igen!
Det låter klokt! Hur gör man? Jag har inte så jättestora bekymmer med hormonsvängningar, det är mer en kombination av det och stress och trötthet som ibland förvandlar mig till monster... När jag har semester och lugnt och trevligt omkring mig märker jag inte mycket av det.
Ottilia skrev: Stilla, här kommer ytterligare ett vårt-tips. Gnugga med rå gul lök. Det funkade urbra för mig!
Tack för vårttips! Ska lägga det på minnet ifall detta med saliv inte funkar! Försöker att "renodla" saliv-försöket så att jag "vet" att det är det som funkat! Väldigt vetenskapligt, va?
Ottilia skrev:By the way, förstår att det måste vara frustrerande ibland att ha sina nära och kära så långt bort. Jag har tre systrar som alla bor en bit bort. En i London, en i Oslo och en i Stockholm. Stockholm är ju nästgårds när man som jag bor i Uppsala, men de andra bor för långt bort. Tur att du har "oss" i cyberrymden...
miar70 skrev:
Stilla, för att få din signatur så går du på "profil" här ovanför, det står med liten text, och då får du din signatur att stanna kvar
Tack snälla Mia, jag har gjort inställningen så att jag får välja från gång till gång om jag ska ha med signaturen eller inte, men det verkar inte så smart eftersom jag alltid glömmer den... får väl ta och ändra så den syns varje gång, har ni det så ni andra?
Har ikväll haft familjechatt, liiiite intensivt att chatta alla fyra syskon och föräldrar samtidigt, men jösses vad kul! Man kan också prata som i tfn, eller prata med videobild .
Vet ni att 15-åringar har ett HELT annat internetspråk? Jag förstod faktiskt inte hälften av vad min lillebror skrev, då är man GAMMAL. Och jag är inte ens 30 än... .
JennyH skrev:
Vet ni att 15-åringar har ett HELT annat internetspråk? Jag förstod faktiskt inte hälften av vad min lillebror skrev, då är man GAMMAL. Och jag är inte ens 30 än... .
Ja, visst känner man sig sjukt gammal. De skriver ju jättekonstigt nuförtiden, di där ungdomarna! (Och då är ju jag inte heller direkt lastgammal)
Jag som dessutom är språkfascist tycker inte om det. Man ska skriva korrekt med stor bokstav, punkt, inte förkorta.. jag avskyr LOL och saker skriva inom *... vilken gnällkärring man har blivit
Jag som dessutom är språkfascist tycker inte om det. Man ska skriva korrekt med stor bokstav, punkt, inte förkorta.. jag avskyr LOL och saker skriva inom *... vilken gnällkärring man har blivit
Ja lite gnällkärring är du allt... Jag sällar mig till dig och har alltid tyckt att man ska skriva korrekt (Härligt ord... Korrekt...) Mina sms blir toklånga eftersom jag skriver ut alla ord och inte förkortar. Har ändå börjat inse fördelarna med förkortningar och annat när man skriver i vissa sammanhang. Det är väl som med smileysarna, de hjälper till på traven att få fram vad man menar, utan att behöva göra långa utläggningar.
JennyH, det där låter helt underbart! Och vilken mini till bror du har! Skype är verkligen lovely. Fast jag skypar bara med en enda person här i världen: KajsaIE
Blomman: Usch jag är likadan, men kan likväl häva ur mig diverse stavfel och lustiga formuleringar, speciellt här på forumet. Men det är bra övning för mig - att mota bort perfektions- och kontrollfreaket i mig. Hon är så j-a jobbig!
Nu jobbar jag på min hemsida. Så kul! Jag anar ett nytt fanatsism-träsk att lägga till syandet och forumandet. Fler timmar på dygnet, Gud?