Desperat tvilingmamma

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
twins

Inlägg av twins »

Ja, jag kan knappt tro det själv :D . Att livet med barn kunde vara så här lättsamt när man får sova :wink:

Jag kan inte med ord beskriva hur enormt tacksam jag är för all hjälp vi fått på detta forum :heart: . Tusen tack till alla som har haft tålamod med dumma frågor och peppat när attityden sviktat. Jag hoppas att ni förstår att ni gett oss livet åter. Om det inte vore för att vi slog till på två små på direkten hade vi absolut skaffat flera barn. Men med trillingar :shock: i släkten så ska vi nog ligga lågt på den fronten.

Tusen tack AW :heart: för att du skrev ner din kunskap och förmedlar den till alla desperata föräldrar som inte står ut med tanken på 5 minuters metoden.

Nu ska jag och min sambo sätta oss i soffan och äta varma mackor och se på film. Om någon hade sagt att vi skulle kunna göra det för knappt en månad sedan så hade jag aldrig trott dem. Vilket lyxliv vi lever nu!

Tusen tack igen och igen och igen och igen.... :heart: =D> :heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Elle

Inlägg av Elle »

Åh, jag blir alldeles varm när jag läser det du skriver! Vilken resa ni gjort och vilken gåva ni givit era barn :heart:. Gå gärna in under denna tråd och skriv om er resa, den kan inspirera många: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=2010

NJUT varandra!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
twins

Inlägg av twins »

Oj, ska försöka snickra ihop några väl valda rader vid tillfälle :wink: . Känner mig sååå lycklig när jag tänker på hur bra tjejerna mår nu när de får sova som folk :D . Märker stor skilnad mot hur trötta och griniga de var förut. Utvecklas i rasande tempo gör de oxå, snart ålas det omkring här hemma.

Så tusen tack åter igen för all hjälp :heart: :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

Helt otroligt vilken jobb ni har gjort!

Ta hand om det ni uppnått och vårda det ömmt! :lol:

Kram//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
1+2

Inlägg av 1+2 »

Hejsan åh vad härligt med sömn :sleep:
Här sover de nu oxå på nätterna och dagarna går bra men man märker att om det är mycket program på dagarna så då åker det iväg allt man byggt upp men bara för den dagen men kan dock vara så frustrerande.
Ja jag läser barnaboken fram och tillbaks nu och kan inte fatta hur Anna hann lirka ut alla funderingar för allt fungerar ju precis som hon säger :wink:
Har ju en större tjej oxå som man får jämföra mycket med och förebygga oxå.
Ha så trevlig forts. Twins det är härligt med 2 små.
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
duggan

Inlägg av duggan »

Ett stort grattis till alla tvillingar som har fått så fina föräldrar :lol: :wink: :!:

Visst är hon underbar Anna, BB är ett livsverk utan dess like! :lol:

:heart: Kram Malin :heart:
twins

Inlägg av twins »

Hej 1+2 :D

Vad skönt att nätterna fungerar :sleep: . Våra har dock börjat strula lite under vargtimmarna, men det är dock lindrigt. De vaknar, bökar runt i sängen i allt från 15-60 minuter, ca två gånger var per natt. Klagar inte, utan ligger och väntar på morgonen :roll: , mamma vill dock att man ska sova utan knyst till kl 7.00. De tappar ju så mycket sömn under dessa uppvak. Har börjat med väckarklockan för att se om det blir bättre, känner inte att jag kan ramsa eftersom de inte verkar missnöjda :? . Dagslurarna fungerar ganska bra, men de får fortfarande för sig att de inte behöver sova ibland :roll: .

Läser också Barnaboken, den är toppen! Får lite förvarning vad man har att vänta sig...

Ja, vad tråkigt jag hade haft det med bara en ligist att hålla reda på :wink: , tvillingar är underbart :heart: :heart:.
1+2

Inlägg av 1+2 »

Ja, vad tråkigt jag hade haft det med bara en ligist att hålla reda på , tvillingar är underbart .
:lol: :lol:

Mmm ja visst kan det gå upp och gå ner men det är väl oxå så att vi kanske uppfattar det oftare när det är 2 som turas om.

Hade en äldre jobbarkompis som berätta häromdagen att hon sov inte en natt på 5 år med sina barn :shock:
Jaha vad var felet då undra man ju?
Jo dom var pigga och ville leka så där satt hon och körde med tåg m.m.
På nätterna.
Jahapp tänkte man för sig själv du borde ha fått BB på den tiden.
För om vi nu sovit dåligt första året men 5 år :shock: :shock:

Så ja vi och våra barn är nog duktiga :D
Det är sååååååååååååååååååååå härligt att Anna och hennes BB finns för att inte tala om alla mammor här på forumet.TACK!!!
stolt mamma till en dotter :heart: född mars -03 och 2 pojkar :heart::heart:födda juli -07
twins

Inlägg av twins »

Godmorgon :D .

Hos oss vaknar tjejerna numera runt ca 6 på morgonen :shock: . Ligger oftast ganska tysta och nöjda och ålar runt i sängen med ett och annat litet gnäll. Vad ska jag göra, morgonen startar kl 7 hos oss och jag vill gärna att de sover längre, de missar ju jättemycket sömn :( . Kan jag ramsa trots att de inte är speciellt griniga? Har kört med väckarklockan i ca en vecka nu, och ingen förbättring. Problemen började när jag gick från 11 timmars natt till 11.5, och det är några veckor sedan. Vet att jag inte kan sova åt dem, men de blir väldigt trötta och griniga när de vaknar så tidigt, och det är lååångt till nästa sovpass vid 9.15.

Eftersom de inte grinar så tror jag inte att de är hungriga, inte så att de håller på att svälta ihjäl iaf :roll: . Tar inte upp förrän 7 och byter blöjor först, sedan frukost kl 7.15. De är hur lugna som helst tills jag tar fram amningskudden, då verkar det som att de kommer på att de är hungriga, och blir väldigt otåliga. Kan tillägga att de oftast bajsar när de vaknar, men byter inte blöja eftersom då tror de absolut att det är morgon.

Någon som vet råd?

Kram från inte så morgonpigg :heart:
twins

Inlägg av twins »

Godmorgon :D .

Hos oss vaknar tjejerna numera runt ca 6 på morgonen :shock: . Ligger oftast ganska tysta och nöjda och ålar runt i sängen med ett och annat litet gnäll. Vad ska jag göra, morgonen startar kl 7 hos oss och jag vill gärna att de sover längre, de missar ju jättemycket sömn :( . Kan jag ramsa trots att de inte är speciellt griniga? Har kört med väckarklockan i ca en vecka nu, och ingen förbättring. Problemen började när jag gick från 11 timmars natt till 11.5, och det är några veckor sedan. Vet att jag inte kan sova åt dem, men de blir väldigt trötta och griniga när de vaknar så tidigt, och det är lååångt till nästa sovpass vid 9.15.

Eftersom de inte grinar så tror jag inte att de är hungriga, inte så att de håller på att svälta ihjäl iaf :roll: . Tar inte upp förrän 7 och byter blöjor först, sedan frukost kl 7.15. De är hur lugna som helst tills jag tar fram amningskudden, då verkar det som att de kommer på att de är hungriga, och blir väldigt otåliga. Kan tillägga att de oftast bajsar när de vaknar, men byter inte blöja eftersom då tror de absolut att det är morgon.

Någon som vet råd?

Kram från inte så morgonpigg :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

:D En pangramsa vid första pip körde vi, oavsett tonläge. Då somnade han om på studs. Testa, jag tror nog att det funkar hos er också. :thumbsup:
twins

Inlägg av twins »

Hej Torpsara o tack för svar :D .

Ok, ska prova. Hoppas de somnar om och inte tror att det är morgon när de hör att jag är vaken, de är inte precis vana att höra ramsa på morgonkvisten, har tidigare skött sina uppvak själva :D . Vet inte vad som har hänt med mina sjusovare :roll: .

Kram :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Edvard hade aldrig heller blivit ramsad på morgonen, men det är som magi. Jag lovar! :heart:

(nu har vi inte pangramsat på många månader, men härom veckan vaknade han 06 och grät. Pangramsa och så sov han så sött igen. Helt otroligt egentligen, jag önskar att alla skeptiker fick vara med om det!!)
twins

Inlägg av twins »

Ja tyvärr så fick inte min ramsa samma betyg av Meya som vaknade kl 4. Tassade snabbt ut och körde pangramsa, hon tystnade men var sedan vaken till ca kl 6 :shock:. Vet inte om hon övade på att krypa men det lät väldigt jobbigt iaf :roll: . När kl var runt 5.30 lessnade jag och vände henne snabbt tillbaka på mage och då somnade hon efter ca 30 min. Sov sedan som en stock kl 7 och ville inte vakna av varken väckarklocka eller mammas glada godmorgonsång. Men hon sov till 7 iaf och vakentiden till nästa sovpass blev mindre. Får fortsätta på samma taktik eller hur? Tillslut måste det ju sitta :D . Lite Hanna vaknade till vid 5 men somnade själv om, vågade inte ramsa här :oops:, sov sedan till 7 =D> .

Lite tänder på väg och väldigt frustrerad över att inte kroppen lyder när man vill krypa och åla sig fram, det är nog det som stör nattsömnen :D .

Kram :heart:
duggan

Inlägg av duggan »

:lol: Vika tjejjer du har! :shock: :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"