massa skrik och gnäll.

cillus

Inlägg av cillus »

Det kan vara förtrotsen som spökar nu! Min tjej är lika gammal och den slog till med dunder och brak för två veckor sen. Läs de klistrade trådarna om förtrotsen!

Jag måste säga att när förtrotsen började och jag inte fattade det, så vart jag väldigt osäker och visste inte alls vad som hände. Jag sprang in i tid och otid och "tröstade henne", jag förde säkert över min osäkerhet till henne.
Efter tre nätter kände jag att jag kan inte sitta inne hos henne varje kväll när hon skall sova, det är inte rätt mot henne eller mig. Jag ramsade som bara den men hon blev såklart ännu mer upprörd. Då läste jag här nånstans (Jag hittar inte länken! :( ) att nu är det ingen mening att ramsa hon vet att hon skall sova och blir bara arg av det.
Mycket skratt till gonatt, social delaktighet och utevistelse, bums i säng och på med musik eller pyssla med något annat som att dammsuga tex.
Hon får protestera bäst hon vill!

Hos oss dammsugs det och låtsasrings på telefonen efter läggning. :D För mamma är VÄLDIGT upptagen då, så det är ingen idé för henne att protestera. Funkar jättebra, och golvet blir på köpet skinande rent! :D
Första natten protesterade hon 20 minuter sen tog det bara kortare och kortare tid. Nu gnölas det bara någon gång.
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
cillus

Inlägg av cillus »

Här är den!! :D

Fötrots/trotsbarn och sömnfnurror
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=13298
Mamma till Flicka februari 2007, Pojke född augusti 2012
Bonusmamma till flicka född 2011
Gravid, beräknad födsel oktober 2013
cissii

Inlägg av cissii »

Hej
Alla kompisar. Sitter med sina barn tills de somnar eller låter de somna i famnen under festen. Det ser så mysigt ut.
Så brukar jag tänka ibland, men kommer snabbt ihåg att jo det är det kanske en eller två eller kanske tre gånger. :wink: Men inte varje kväll och dag, vardag som helg.
Men det är jobbigt när det krånglar, men jag är säker på att det löser sig med alla fina råd ni får här.
Lycka till :heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Fanny_carlsson

Inlägg av Fanny_carlsson »

Förlåt att jag gnällde :oops: Det har varit en tuff vecka för oss alla. Innskolning och pappa har jobbat massa övertid. Jag är själv och behövde någon att prata med. Skall inte gnälla jag vet.

Tack för era tips. Jag vet att det är förtrots men har lite svårt att inte trösta henne när hon skriker. Vet att det är fel. :oops:

Nu har jag läst på och laddat. Nu skall det sovas hela nätter och inte gnällas. Jag har idag gjort som man skall utan att treka. Vi var hemma hos farmor. Jag gick och lade henne i resesängen och gick ut. Hon protesterade en liten stund men sedan var allt bra. Men efter 45min började protesterna igen och efter ytterliggare 30 min hämtade jag en arg och trött tjej. Det är detta som jag tycker är så jobbigt.

Vi skall ut och resa en del i helgen och detta är perfekt sätt att kolla mig. :wink: Klarar vi av detta skall det inte vara något problem på måndag.
IDA 070201
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej igen och vad skönt att du tar nya tag :!:

Livet är tungt och jobbigt ibland, både för oss stora och för de små, men då är det extra skönt med rutiner och förutsägbarhet - så slipper man åtminstone fundera på vad som ska hända hela tiden!

Jag vill trycka lite extra på att ni har ordentligt skoj innan läggning, skratta extra mycket och busa på - även om du känner att du inte orkar egentligen så är det värt att lägga energi på det här just nu!

Tänk förutsättningarna också för henne: det viktiga är inte att hon sover varje minut på lurarna, utan att hon har förutsättningarna att göra det!

PS: jag förmodar att du har koll så att hon inte har för mycket sömn på schemat? DS
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fanny_carlsson

Tänkte bara berätta hur allt har gått.

Hon har börjat hos en underbar dagmamma. Hon frågade lite vad jag tyckte och vi bestämde att hon skulle få sova i resesängen i lekrummet för att inte störa de andra om hon trotsskriker. Första dagen somnade hon på 15 min och sedan har hon pratat sig till söms. :D

Kvällarna har varit helt utan problem. Men idag kan bakslaget. Vi är hemma idag. Lunchluren kom värsta trotset hittills. Hon skrek efter en stund och sedan lite senare kom OJ,OJ, OJ. Vad har hänt?? Gick in och då låg att från sängen på golvet. :shock: Jag slängde i allt och gick ut. Det tog ca. 1 timme att somna i dag. Pust! :evil: Vi som skall till BVC. Lite russin brukar funka.
IDA 070201
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack för rapport!

Klart hon måste kolla om det är samma regler hemma fortfarande :wink: ... Skönt att du har en sån bra dagmamma, var rädd om henne!

Fortsatt lycka till!

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fanny_carlsson

Vill ha era synpunkter på mina dagmammatider. Jag vill jobba 50%.
Min tider är mån- ons 8:30-15, ledig tor och fre 8-12. Fredagen var tänk att hon äter hos dagmammam och sedan sover hemma. Tyvärr vet jag inte om det är jobbigt för henne att hämtas och sedan somna direkt vi kommer hem. Hon skriker en del nu. Men det gjorde hon i går också?? Vet inte om det hade varit bättre att sov hos dagmamman även på fredag. Min ide var att jag hinner städa lite medan hon sover och sedan får vi en mysig eftermiddag. Kanske baka eller vara ute lite.

Vad tror ni ?
IDA 070201
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej!

:D Visst tycker jag du kan låta Ida sova hos dagmamma!

Kram Mia
Fanny_carlsson

Skriver som en kråka i bland :oops:

Jag vill att hon åker med mig hem och sover. För då kan jag städa mm.
Vet inte om det är svårt att bryta upp efter maten och sedan sova när hon kommer hem.

I dag var det inte roligt att bli lämnad. Det har gått bra tills i dag. Hon tycker nog att det inte var lika roligt längre. Kanske har fattat att hon skall vara där varje dag. Tips! Det gör så ont i mitt hjärta att lämna henne lessen. :(
IDA 070201
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"