Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Stilla

Inlägg av Stilla »

Kalaskakan skrev:

Kram och vi får hoppas på n bättre sunday!
:D Amen!
kiki

Inlägg av kiki »

Hej alla kacklare.

Jag måste gnälla lite 8) j-a datorer internet och jag är verkligen inte kompisar just nu. Först hemma i stan så kopplas min trådlösa anslutning ner hela tiden, typ varje minut ibland får jag 5 minuter :cry: och sen åker vi till Gotland och då har "maken" glömt att ta med sig ELEN till sin dator, eftersom min el är sönder till min dator använder jag hans :twisted: :twisted: så nån timme igår på uppringt internet räckte inte långt. Nu sitter jag här med en dator från 18-kallt med något så långsamt moden så man somnar mellan sidorna :sleep: :sleep: Ja suck, man kan ju inte vara kompis med alla hela tiden :lol:

Annars har det regnat här på ön hela dagen och lågtrycket har satt sig i mitt huvud :shock: Ny dag i morgon. Men det är härligt att vara här, vi har goda grannar som kommer över med sockerkaka och present till Mio. Vår utbyggnad börjar närma sig slutet och vi slipper måla den här helgen eftersom det regnar :lol: gräset är 40cm långt och det regnar :lol: då kan man inte klippa det, sitta inne och läsa böcker med Mio passar mig perfekt. Vi stannar tills onsdag och hoppas på en träff Gottis, om det blir lite bättre väder kunde ju maken få måla och klippa gräs så kunde Mio och jag leka med er :lol:

Kramisar från EGO Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

:lol: ego får man och skall vara. Man é ju go' liksom, ja = Ego, jag é go' :wink:

På tal om datorer och internet så kommer väl maken att svra en del framöver då jag övertar ans dator och gör till min eftersom Klimp statuerade exempel här hemma idag genom att hålla ut min kopp med capuccino lver heeela min lilla laptop som INTE är kaffetät.
Imorn åker den in på service och jag [-o< att de kan laga den. Jag måste dock ge grabben en eloge, han får inte pilla på den och har nu visat att INGA andra få det heller :lol:

Dagen har annars varit helt ok, vi gjorde utflykt Klimp och jag och Klimp fick åka pappas färja, *kärlek*

Nu drar illamåendet i mig dock, ville bara komma in och tala om att Norrtälje kommer jag till sen, skall kolla upp tråden och nu blir jag borta av naturliga skäl = Maken vill ha SIN dator ifred.
-Vaffå'dä??

Krraaaaaam på er!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol: Hohoooo! :lol:

Tänkte inte gå in här ikväll, men nu blev jag så glad av att läsa era knasheter!

Jag vill också gnälla. Vi var på Kolmården igår. Och det var INTE kul. Det regnade konstant HEEEEEEELA dagen. Det var iskallt och alla djuren satt under tak och huttrade. Jag var på pisshumör hela dagen och förpestade tillvaron för allt och alla. Det är verkligen sant. Usch så dumt.
:oops: :oops: :oops:

Kan inte ens skylla på PMS 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Asch då, Tinis, vissa dagar suger, helt enkelt... Hoppas att den här dagen var lite bättre! Och imorgon är en annan dag :wink:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Eller hur???!!!

:D :heart:

Förresten, Kalaskakan: Skönt att höra ifrån dig. Undrade just hur det var med dig!
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Halloj!

Regn var det ju i lördags på mitt 30 års kalas, men jag ska säga er att det gjorde INGET för det var såå mysigt ändå. Vojne vad lycklig jag kände mig, alla mina goa vänner å familj var där o myste o åt massor av mat
typ...2 pajer, fläskfile, tzatsiki (fast den glömde maken att ställa fram), hoummous, aubergineröra, taboulle (persiljesallad med tomat), pastasallad med pinjenötter o kräftstjärtar, bröd, brieost, vin, kaffe o chokladkaka...mums! Fina presenter fick jag, presentkort på massage o ansiktbehandling, reiki, sminkning på Make up store, pärlörhängen, halsband, strutsägg, hallonbuskar, kaffebryggare och böcker! Vojne. :oops:

Maken är krasslig. Jag är ledig idag och har inskolat gossar på dagis. Nu är de hemma o snarkar. Jag dricker java och ska snart sätta mig i soffan och andas! I morrn ska jag klippa mig, superskönt. Mitt hår är som svinto. :?

Kram kram!
Linda :wink:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Vad tråkigt att det var tråkigt på Kolmården, Tinis! När vi var där i somras var det perfekt väder, alla som var där (vääääldigt många :? ) verkade på gott humör och vi hade en superhärlig dag utan ett enda trött-gnäll från barnen. Men för ett par år sen, när Lilla s var en bebis i barnvagn... då var det annorlunda... På vägen dit regnade det lite, mannen och jag hade shorts på oss och sandaler, och vi tittade oroligt på molnen och sa, att jaja, det är i alla fall varmt. Sen sjönk temperaturen allt eftersom, tills det var ca 14 grader :shock: när vi kom fram... Nåväl... vi hade regnkläder och stövlar till Stora S, som inte var så stor då, och regnskydd till barnvagnen, så för de små var det lugnt. Mannen och jag hade varsin regnjacka som vi tog på oss, shorts, regnjacka och sandaler, urtjusigt! :lol: Det var liksom så illa så det inte var idé att gnälla, utan det var bara att gilla läget, när vi nu hade åkt hela vägen. Den gången blev det trots allt en rätt bra dag, det var i alla fall ingen trängsel och kö... Men det tog flera dagar innan sandalerna torkade...
Kom jag att tänka på när jag läste ditt inlägg.
Nej nu ska vi till simskolan (apropå blött...)
Stilla
Stilla

Inlägg av Stilla »

hoho var är alla? Är det nåt på tv eller?
Längtar efter att bli upppiggad. känner mig ensam o deppig...
Stilla
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Tohoo! jag är här! Om än lite sent... Ikväll har jag och min kompis haft "vårt" stickkafé, som vi håller i här på orten. Jätteroligt! Har precis kommit hem och är lite uppe i varv efter att ha kacklat live i 2,5h och druckit en massa kaffe. Ja och stickat en hel del också... :D

Stilla, varför känner du dig deppig? Är det bara måndagsbluesen, eller är det något annat? Här kommer i alla fall en kram: *kramar* :heart:

/Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Jag är också här :D

Gotlandsmamma: Vad mysigt på kalaset! Och vad fina presenter! :D

Tinis: Kolmården i kallregn låter ju inte så kul. :( Huttrade noshörningarna också? Mina favoriter! 8)

Kram till alla som har en downperiod just nu. :heart: Elsa var också nere idag, vet inte vad det var med henne. :shock: Hon sov och åt bra, men efter mellis var allt fel. :cry: :cry: :cry: Hon brukar inte vara så, bara korta stunder. Men det kanske är någon tand på g. :roll:

Ja...har inget mer vettigt att skriva. Men jag är här i varje fall. :wink:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Sussi

Inlägg av Sussi »

Ottilia, stickcafé? Är det för allmänheten? Måste man sticka eller kan man bara fika? ;) Antar att det inte är alltför långt ifrån mig :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Sussi, stickkafét håller hus i Stavby by, ca 3 mil nordöst om Uppsala. är det i dina krokar? Man behöver inte sticka eller virka eller pyssla alls för den delen, man kan komma och fika bara. Ikväll var vi 7 personer, så det är väldigt opretentiöst :wink: ! Det är bara så himla nice att fika, sticka lite och snacka strunt!

Du är SÅ välkommen!!!

kram Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej, hej,
läser vad ni skrivit men nu måste jag flytta mig från datorn så det får bli mer skrivet imorrn. Har iallafall varit hos frissan idag och det blev helt ok, dvs. lite ljusare och lite kortare. :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Tack för kramar Ottilia! Jag hann ju gå härifrån igår kväll ju... :( :lol:
Deppigheten... tja... Jag är lite uppåt ibland och lite neråt ibland av "månatliga" och andra orsaker. Nu hade det varit uppåt ett tag, och då kommer bakslag... Å andra sidan, när jag nu är lite nere, så blir det väl snart lite uppåt igen... :D :wink: Men nu var det även en yttre orsak: vi bor långt från släkten och jag får ibland en känsla av att vi får "skylla oss själva". Det är runt 35 mil med bil eller ett par byten med tåg/buss, en baggis tycker jag... men alla tycker inte så, utan det är ju såååå besväääärligt... så det inte är värt besväret, att träffa underbara oss!?! Vavava?!? Vi försöker åka så ofta vi har tid, men vi är inte de som har bäst råd, om man säger, deltidsarbetande som vi är båda, och nu när jag jobbar mycket helger och Stora S börjat förskoleklass, så har vi inte värst många gemensamma lediga dagar. Och då kan man ju tycka att somliga andra kunde hjälpa till lite så att vi får träffas... Därav deppigheten och ensamhetskänslan.

Vi ägnade gårdagskvällen åt att montera en lampa från IKEA i tv-rummet! En bamsig skärm (typ lika stor som soffan 8) :lol: ) som hänger som i ett jättelångt "metspö" som sitter fast i en fot. Golv- och taklampa på en gång, typ, om nån fattar... Vi la även på mattan som vi fyndade igår, en jättestor, tjock mörkröd matta i utgående modell. Passade både tv-rummet och plånboken. Så nu har vi "nytt" tv-rum. Synd bara att det är i källaren och att vi tittar minimalt på tv... :lol: Men man kan ju sitta där och mysa också, nu när det är mysigt! Deppigheten dämpades också!
Nu måste jag rusa!
Stilla
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"