bakslag efter kur!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
ac

Inlägg av ac »

Hej!
sofia får i sig:
morgon ca: 200 välling
förmiddag: 1/2 burk varm mat+ 1/2 burk dessert+ 60 ml ersättning
eftermiddag havregrynsgröt med fruktpuré+fet mjölk
middag: som förmiddagslunchen
kväll 200 ml välling
Ibland kräks hon, så oftast på EM
Men efter ett tag brukar jag pröva ge lite igen. Så hon slipper lägga sig på tom mage.
Ibland går det ibland inte.

En fråga. hon vill gärna gnaga/suga på äppelskrutt. Är hon för liten för det?
Tänkte, ifall det kan vara farligt om hon får loss en bit.??
Tack för alla tips och råd!!!!
Emmas och Sofias mamma
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Edvard slukade glatt mogna päron och äppelskrutt från det han var sex-sju månader.

Om nattmål, hon har samma dygnsrytm som du och jag. Kroppens förbränning är noll på natten, och vi vaknar inte av hunger för att vi ätit dåligt någon eller några dagar, eller hur?
ac

Inlägg av ac »

Nu har Sofia fått hjälp, tils slut. Efter många besök på sjukhuset fick hon tills slut en mask att andas in bricanyl och annan astma medicin. hon har barn-astma. hoppas det går bort. Detta gör att hon kräks ännu mera när hon har mycket slem.

Nu går det mycket bra!! Nu är min undran . Hon är drygt 7 månader. när tar man bort sista luren på eftermiddagen.
Idag sover hon : 8.45-9.30
12-13.20.
Sen somnar hon iblend kl 15.45 - 16.05.
Men den sista är hon inte så förtjust i , men verkar behööva för att orka vara vaken till 18.30, då hon tar natt och sover till ca 6.
Hon äter två mål mat + fruktdessert och välling morgon och kväll. som mellis mellan lunch och middag får hon gröt.Är det ok att ge välling istället ibland??
Emmas och Sofias mamma
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Vad bra att ni fått reda på vad hon har för problem iaf, då vet du ju hur du ska hantera dom problemen iaf.

Vid 7 månader ligger sömnbehovet på 14,5 h, och den sista 20 minutaren är bra att behålla till framåt 9 månader och erbjud den, sover hon inte så är det inte någon fara, hon har ju iaf fått vila och lite återhämtnining. Sista luren brukar uppskattas att ta under promenad i vagn, då som vila eller sömn, lite olika från dag till dag.

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Hej! läste ditt inlägg om barnastma och ville bara säga att min brorsson fick det efter en riktigt illa släng av RS-virus. Han fick andas i sin mojäng :D (vet inte vad det heter... :oops: ) tills han var 2,5 år sen var det helt borta :thumbsup:
lycka till :heart:
Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
ac

Inlägg av ac »

Tack för svaren!!

Jag tycker det är så bra med det här forumet när man undrar över något.
Tack tack!!

Jag återkommer väl säkert med fler frågor :)
Emmas och Sofias mamma
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"