Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Usch, jag var alltid lite äcklad av allt Anton stoppade i munnen. Som tur är avtog det intresset rätt fort... Men jag hade ändå en måttstock när han började ta sig fram ordentligt. Min kompis dotter fick suga på toaborsten. Där gick min gräns. :roll:. Så allt som är mindre äckligt än toaborsten fick gå bra, till exempel skalbaggar och sniglar.

Hmm, undrar hur Abbe kommer bli med det där? Och vilken gräns jag kommer ha nu? Fast toaborsten kommer ALDRIG bli ok härhemma :lol:.

Gud, hur har vi kunnat leva utan tvättmaskin i lägenheten innan? Idag hängde Anton upp en hel maskin SJÄLV :shock:, på eget bevåg. Fast lakanen låg mest i en hg på torkställningen :lol:.

Kram :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

miar70 skrev: :lol: Haha, förlåt att jag skrattar åt dig, Stilla, men det är hjärligt :wink: :heart: Nej, det var tyvärr inte nån bagge som smitit in bakvägen (!) utan det här låg (ursäkta till alla kräsmagade 8) ) liksom inbäddad i själva korven :lol: ...
:lol: :lol: Får nog ta ett par novalucol till... :lol: :lol:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Morrr!!! Klockan är nu 21.00

NU går jag hem från jobbet för att återkomma kl. 7.45.....
Det är sjukt och det händer tack och lov inte så ofta!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men K-ina! :shock: VAD gör du på jobbet så sent? [-X Schas hem med sig.

Toaborsten har kanske passerat gränsen men mest för att det borde vara så mycket starka kemikalier på. Undrar vad TorpSara säger om den? :-k Tooooorpaaaaaan!

Nu har vi hittat ett papper att trycka inbjudan på. Ett steg närmare iaf! Och Elle är snart i mål! :heart: :-({|=

En bagge i bajset alltså, Mia? Ja, då är nog inte Nellas halva snigel nån fara. :lol: Enligt Nike spottade hon ut den lite senare. Hela? undrade jag. Njäe, det kände hon sig tveksam till men delvis. :lol:

Jag är svårt nyfiken på del två i Nacys följetong om förlossningen. Har ni sett? Jag lovade en nagelbitare och det verkar infrias.

Här öser regnet ner och vi väntar på att farfar ska komma hem med skol-Jaja och dagis-Nike.

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Här är det också ösregn, mörkt och mysigt :D :!: Extra mysigt är det för att Filip står och bakar baguetter, småtjejerna och Paula bakar chokladbollar (Paula har halsont, typiskt när skolan börjar...) och det är så mysigt att sitta mitt i det här och lukta, lyssna och njuta :!:

Paula kommer den dagen det är dag, att bli en helt underbar Barnaboksmamma, för ett sånt tålamod hon har med de små! Jag kan då säga att jag var inte sån när jag var fjorton :lol: ...
(så Frida, ta lite deg, sådärja, och så rullar man, såhär, titta! Vad BRA, vad fin den blir, du är SÅ duktig! och då kan jag ju i ärlighetens namn säga att chokladbollen ifråga mer ser ut som en... tja... chokladkorv, kanske :wink: ).
Det trista är att jag inte får smaka, för jag har lovat mig själv att inte äta sånt där på tre veckor :roll: ...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag var på jobbet på grund av en lärares taskiga planering... Jag och skolan... Håhåjaja... :shock: :roll: :roll: :shock: Jag har hört talas om att lärare kräver tid för planering av lektioner... Om man nu är fakligt aktiv och av den åsikten så borde man kanske tänka på att bibliotekarier också behöver förbereda sig innan skolklasser kommer på biblioteksbesök! :?: :shock: :twisted: Eller? :roll:

Men nu är jag snäll och glad igen och idag slutar jag tre! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kvacke

Inlägg av kvacke »

Gör ett snabbt inhopp här :D

Finns det någon som har en Patapum bärsele att sälja? Eller vet någon vilken sida som är bäst att köpa ifrån på nätet?

Kram Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kolla med www.sjalbarn.se

Du måste registrera dig, men de har en jättefin köp/sälj - sida. :)
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tack Päivi! :D Ska kolla där.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag köpte min hos: (hör, och jag gissar att ingen blir förvånad :roll: )www.minimundus.se
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:Toaborsten har kanske passerat gränsen men mest för att det borde vara så mycket starka kemikalier på. Undrar vad TorpSara säger om den? :-k Tooooorpaaaaaan!
HÄÄÄÄÄR!

Jo, den har passerat gränsen. Kolibakterier är ena jävulskt elaka saker, särskilt på små. Men brorsans (doktor Bajs) äldsta svepte det som var i koppen en gång. Han är glad över att han har en fru som är lite noga med rengöringen av sånt också... :shock: :-&
kvacke

Inlägg av kvacke »

Nu är den beställd! :D En svart Patapum från Minimundus. :D
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Du kommer inte att ångra dig! :thumbsup:
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jag är också HÄÄÄÄÄÄR! Roligt att vara efterlyst :wink:

Som några av er vet är jag siffer-fetischist :oops: och jag trodde på fullaste allvar att 2008 skulle bli mitt bästa år någonsin. Nu verkar det bli tvärtom :shock: :( ... Jobbet är HEMSKT och jag håller på att genomleva jordens 40-årskris (fast jag ser nog ljuset i tunneln :wink: ).... Och jag har ju lovat dig, Jannika, att coacha dig igenom din när den dagen kommer :lol: :lol: :lol: . K-ina också kanske...? Legitimerad 40-årskristerapeut, c'est moi! :wink: Ja herre gud vad man ska vara med om! :lol: :lol: :lol: Fast kris är bra för vikten har jag märkt - sedan förra viktväktartråden startade har jag gått ner mina 20 kg - HURRA!!!

Nu ska jag försöka uppdatera mig på alla barnafödslar och giftermål och snigelätning som har ägt rum sedan sist... Kram kram!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

miar70 skrev:...chokladbollen ifråga mer ser ut som en... tja... chokladkorv, kanske :wink: ). Det trista är att jag inte får smaka, för jag har lovat mig själv att inte äta sånt där på tre veckor :roll: ...
Okej - du får inte äta chokladbollar, jag är med på att det är en sorts kakor. Men chokladkorvar? Hur kan det vara off-limits? Det är så jag har klarat mig hela veckan... :lol:
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"