1. Ska man alltid ge extra vatten på natten vid feber eller bara om de vaknar? I går kväll innan vi gick och la oss så gav jag alvedon och det gick bra, han somnade om. Kanske man ska ge lite vatten då också?
2. Ska man ge Alvedon eller inte? Och i så fall vid vilken feber-gräns?
En del pratar ju om att det är bäst att kroppen får "värka" ut saken, vad-det -nu-är. Tandsprickning (det är en liten pöl i sängen efter varje gång han sovit och han håller på mycket med tungan ut och in, men inget känns i munnen) eller bara någon infektion utan övriga symptom...
3. Har köpte sockerfri Nyponsoppa (finns blåbär och frukt också). Jag hittar inget i innehållsförteckningen om att den skulle innehålla sötningsmedel så jag hoppas att det inte är så. Någon som har koll?
Tänkte att det kunde vara bra som extra vätska.
4. Nu är han ju slöare än vanligt och därmed mer stillsam, men bör man ändå tänka på att han inte ska fara runt så mycket eller reglerar de detta själva?
Tack på förhand!