Uh...vad är det med svärmödrar.

Och att tänka sig att vi kanske ska höra till den kategorin tom.

Det är inte roligt.

Men hoppet är ju inte ute för ni verkar ju vara några som har kanonsvärisar. Att tom shoppa läckra underkläder Elle - de är kanonbetyg. Och snart står du där Elle och bara glittrar. Wow.
Ewa - håll ut och bio låter bra.
Tack alla för uppmuntrande ord.

Per idag är jag formellt arbetslös. Ha - första gången sedan 1992 som jag inte har fast jobb och bara liksom kommit vidare på vägen. Kändes kanon att lämna idag efter avlämning och möte. Men himla ont i magen för hur livet ska fungera framöver. Nu tar vi en dag, eller i alla fall, en vecka i taget. Mitt lilla egna företag tar sin form men jag har namnproblem.

Precis hur svårt som helst är det.
Blev hemskt nyfiken på mitt nummer och måste ju kolla det sedan. Hm, Ska nog ta och läsa mitt horoskop igen och söka lite stryrka. Super-skorpion som jag är *frieda*. Men inte behöver du vara rädd för mig tror jag.
Fjällmor - det var nästan det mest romantiska jag hört. Om man liksom lyssnar under orden så är det helt ljuvligt. Och så sant. Han hade mött sin like och någon att dela livet med. Blir alldeles rörd. Ska pm'a dig och fråga för det är nog bättre än "I never promised you a rosegarden".
SusanD - det är precis min melodi. Att bygga och sedan lämna. Hur kul är det att underhålla och bara glida med.

Därför som jag nu tycker vi ska flytta igen när vi precis totalrenoverat hela huset. Maken blir liiiite trött på mig ibland. Har du sett att IHM har projektledarkurser

Det tror jag är en bra kurs och även om du egentligen inte behöver utbildningen så kan den leda till något spännande i och med praktiken och formalian.
Ewa

- helt rätt att satsa på båda och låta ödet avgöra. Det låter spännande och kanske kanske...drömmarna måste få plats.
Tänk vilken förmån vi har att stanna upp och reflektera över vad vi vill och vilken riktning vi ska ta. Lo - du kommer också hitta en lösning. Och sjuksköterska JennyH - nä...vem vill ha hög lön - det är mot det perfekta jobbet vi strävar.
Sussi - härligt att höra att det gick bra för raringen.

Är ju hemskt att se dem.
Dagarna här är ljuvliga och att dela dem med tre i så varierande ålder är en...utmaning och en gåva. Från lille Charlie bus som står med vinterskorna på i hallen och bankar på ytterdörren vid 06.30 och ska ut och rensa ogräs, till lilla Astrid som ständigt sitter högst upp i ett träd och hittar nya bästa vänner varje dag, till Louise som precis varit på läger med klassen där de lurade lärarna och gick och väckte killarna mitt i natten.

Ljuvliga ungar.

Maken är ganska söt han med.
Ni kacklar värre än värst alla och det är alldeles ljuvligt. Mer kackel till folket.

Men nu tappade jag tråden och säger

och puss & kram till alla.
Susanne