Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Ewa

Inlägg av Ewa »

Jaha, det är bara att inse att det inte finns minsta chans att hinna med att :lol: och :shock: och :thumbsup: och :heart: alla som man vill efter att ha läst ikapp lite. Så det får bli grupphälsning igen.

Men alltså, Jannika :shock: - hur bär du dig åt :?: Hur visste du att både jag och K-ina var 7:or :?: Stämde hyfsat väl med beskrivningen, även om jag nog inte precis skyr fysiskt arbete - trivs ju rätt bra med det - och inte heller gillar att skjuta upp saker och ting för framtiden. Låter mer som maken, det 8) :lol:

SusanD: Med dina preferenser och egenskaper låter det som om du skulle ta över mitt gamla jobb då 8) . Då får du både organisera, bestämma och projektleda :wink: Vad hände förresten med citat-träningen :lol:

Idag skiner äntligen solen igen och vi har njutit av lite härligt väder ute hela förmiddagen.

Och så är det dags att stålsätta sig inför helgens svärmorsbesök. Jag avundas Jannika och SusanD som har haft vett att välja trevliga svärmödrar. Själv har jag mest gemensamt med JennyH på just den punkten.

Trevlig helg ni alla :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nu somnar jag på min plats.... :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: Var är chokladen och kaffekoppen???? Hur lång kan en fredageftermiddag vara?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kattklo

Inlägg av kattklo »

Miar! Jag är också en sån där kanske-Hitler. 5a alltså. Och karln min 6a. Och båda ongarna 3a.

Jannika: Väntar med ooootrolig spänning på spej- Allans horoskop. Har du börjat? Har du en teaser?

I dag har jag sotat vår panna. Sot upp till brösten. En arg onge i babysitter i det mörka pannrummet, den andra på bilprovningen med far sin.
Kvart i fem löser jag problemet. Har fan i mig sällan varit så lycklig. I kväll kanske vi får värme, och varmvatten, för första gången på tre månader!

Å jag vill träffa er alla. Sätta er här vid vårt alldeles för stora köksbord och i vårt aningens kalla kök och bara njuta visdom.

KRAM!
vanna

Inlägg av vanna »

Fjällmor, den där kommentaren från din man var så jäkla ljuvlig att jag nästan dog. :lol: :heart:

kram vanna
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja, alltså K-ina är ju 9:a på livsväg men ett rätt iaf, Ewa. :lol: K-ina har säkert en massa 7 för sig på andra ställen. :wink:

Elle, darling :heart: nu är det seriös nedräkning för dig också! Ujujuj, ser fram emot roligt bröllopsskvaller.

katten, inte börjat. Sorry. :oops: Jag pular på och hör av mig så fort det bränns.

Vad duktig du är! 8) Impad! Respect.

Ewa, vi kör lite LoA... Jag tänker på/med dig imorgon. Tjoho, vad kul ni ska ha! :D

Jag har den bästa av svärmödrar. Hon personifierar stöd, uppmuntran och kärlek. Vi kommer utmärkt överens.

Kursen var ju KUL! Men när ska jag hinna läsa, reflektera, logga och leta litteratur? :shock: Jaja, det löser sig.

Puss Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kattklo: Jag vill GÄRNA sitta och kackla hemma i ditt kök. Synd bara att det inte är nästgårds.
Jannika skrev:Ja, alltså K-ina är ju 9:a på livsväg men ett rätt iaf, Ewa. :lol: K-ina har säkert en massa 7 för sig på andra ställen. :wink:
:oops: Oj då. Det var bara intressesfären som visade på 7:a då. Och du är kanske inte rysligt synsk, som jag fick för mig :wink: .

Jannika skrev: Ewa, vi kör lite LoA... Jag tänker på/med dig imorgon. Tjoho, vad kul ni ska ha! :D

Jag har den bästa av svärmödrar. Hon personifierar stöd, uppmuntran och kärlek. Vi kommer utmärkt överens.
:lol: :lol: :lol: Ojojoj, du är för rolig du. Och du har inte haft nöjet att träffa min svärmor heller :lol: :lol: :lol:

Men jag har sådan tur att kompisen ska dra med mig på bio - och imorgon är enda dagen hon kan, så jag har laga förfall :lol: en stund.

Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hej alla surödlor på fredagskvällen!

Majas operation idag gick superbra! Hon var kolugn hela tiden, även fast de satte nål och hade sig. Narkosläkaren var så snäll, han berömde mig för min lugna attityd och Majas trygga utstrålning, där växte man en dec eller två :D Två timmar efter operationen var tösen precis som vanligt igen, skönt att det är över! I morgon ska hon få åka till leksaksaffären och sen ska vi fika med mormor på stan :)

Nu ska jag smutta vidare på min Baileys ;)

Kram alla!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Jannika, jag kan inte fatta att det bara är EN vecka kvar :shock: Men jag känner mig ganska cool, det mesta är klart. På måndag åker jag och barnen till mor och far. Jag ska ägna veckan åt "duttande" med klänning, naglar, ansikte mm. Hittade uuuuunderbara underkläder härom dagen när jag och Svärmor var och shoppade. Jag kan varmt rekommedera affären Underverk1 i Hammarby Sjöstad. Den kvinnan kan boobisar!

Katten, jag kommer gärna farandes med min Carina och bubblar i ditt kök. Är nyfiken på er hus!

Ewa, djuuuupandas :wink:

K-ina, klarade du av eftermiddagen utan att :sleep: ?

Här är det lite snuvigt men det är ju tur att det kommer nu så vi hinner tillfriskna. Nu ska jag umgås lite med blivade maken som är såååå nervös över den kommande svensexan...

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Elle

Inlägg av Elle »

Sussi, vad skönt att allt gick bra! Min bild av dig är att du är stencool 8)

NJUT av din baileys =P~
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi, vad skönt att det gick bra, jag ska ta på mig din coola attityd när vi ska in med Mio och sätta i rör 8) Vi bokade ju av en tid vi hade i början av augusti för hon var så frisk ungen, men nu är det dags, vi har fått tid i slutet av september men räknar kallt med ett återbud vilken dag som helst.

Elle, du kommer att vara så snygg så snygg, jag vill se kort sen.

Jag har varit på Bio :lol: Mamma Mia, sådär tyckte jag, lite för mycket tempo för min del. Jag satt som en fiolsträng hela tiden och har nu ont i kroppen :cry:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Uh...vad är det med svärmödrar. :evil: Och att tänka sig att vi kanske ska höra till den kategorin tom. :shock: Det är inte roligt. :? Men hoppet är ju inte ute för ni verkar ju vara några som har kanonsvärisar. Att tom shoppa läckra underkläder Elle - de är kanonbetyg. Och snart står du där Elle och bara glittrar. Wow.

Ewa - håll ut och bio låter bra. :thumbsup: :heart:

Tack alla för uppmuntrande ord. :heart: Per idag är jag formellt arbetslös. Ha - första gången sedan 1992 som jag inte har fast jobb och bara liksom kommit vidare på vägen. Kändes kanon att lämna idag efter avlämning och möte. Men himla ont i magen för hur livet ska fungera framöver. Nu tar vi en dag, eller i alla fall, en vecka i taget. Mitt lilla egna företag tar sin form men jag har namnproblem. :shock: Precis hur svårt som helst är det.

Blev hemskt nyfiken på mitt nummer och måste ju kolla det sedan. Hm, Ska nog ta och läsa mitt horoskop igen och söka lite stryrka. Super-skorpion som jag är *frieda*. Men inte behöver du vara rädd för mig tror jag. :D

Fjällmor - det var nästan det mest romantiska jag hört. Om man liksom lyssnar under orden så är det helt ljuvligt. Och så sant. Han hade mött sin like och någon att dela livet med. Blir alldeles rörd. Ska pm'a dig och fråga för det är nog bättre än "I never promised you a rosegarden".

SusanD - det är precis min melodi. Att bygga och sedan lämna. Hur kul är det att underhålla och bara glida med. :wink: Därför som jag nu tycker vi ska flytta igen när vi precis totalrenoverat hela huset. Maken blir liiiite trött på mig ibland. Har du sett att IHM har projektledarkurser :?: Det tror jag är en bra kurs och även om du egentligen inte behöver utbildningen så kan den leda till något spännande i och med praktiken och formalian.

Ewa :heart: - helt rätt att satsa på båda och låta ödet avgöra. Det låter spännande och kanske kanske...drömmarna måste få plats.

Tänk vilken förmån vi har att stanna upp och reflektera över vad vi vill och vilken riktning vi ska ta. Lo - du kommer också hitta en lösning. Och sjuksköterska JennyH - nä...vem vill ha hög lön - det är mot det perfekta jobbet vi strävar.

Sussi - härligt att höra att det gick bra för raringen. :heart: :heart: Är ju hemskt att se dem.

Dagarna här är ljuvliga och att dela dem med tre i så varierande ålder är en...utmaning och en gåva. Från lille Charlie bus som står med vinterskorna på i hallen och bankar på ytterdörren vid 06.30 och ska ut och rensa ogräs, till lilla Astrid som ständigt sitter högst upp i ett träd och hittar nya bästa vänner varje dag, till Louise som precis varit på läger med klassen där de lurade lärarna och gick och väckte killarna mitt i natten. :shock: Ljuvliga ungar. :heart: Maken är ganska söt han med. :heart:

Ni kacklar värre än värst alla och det är alldeles ljuvligt. Mer kackel till folket. :D Men nu tappade jag tråden och säger :heart: och puss & kram till alla.

Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag vacklade hem fortfarande jättesömnig klockan fyra... Sen åt jag och sov middag och nu är jag piggelin!!! Frågan är bara om jag verkligen gjorde rätt för min lön de sista två timmarna idag... :shock: :?

I morgon åker jag till torpet igen. Vi ska elda i öppna spisen och sova över för sista gången i sommar. Varje år tänker jag att vi ska utnyttja stugan mer på hösten och varje år inser jag att helgerna är fulltecknade... och vi har litet för långt att åka för att bara kvista dit en sväng... :cry: Det är Vemod jag känner mina vänner!

Dagens visa:
Skynda Dig älskade, skynda att älska
dagarna mörkna minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten
snart är den blommande sommar'n slut.

http://www.youtube.com/watch?v=XZUZBWo4Dnc
Det svenska vemodet, ni vet... Såååå väl uttryckt i en finlandssvensk visa!

Passar det inte bra så säg??? Nu när Finnkampen har stulit min man ifrån mig.... Han hade precis kommit tillbaka till mig efter OS. :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Sussi

Inlägg av Sussi »

Elle så värst cool är jag inte, men hänger man här har man ju lärt sig hur viktig A T T I T Y D E N är :lol:
Spännande med bröllop snart! ha en skön "pysselvecka" nu, och sen hoppas jag få se en bild på er :)

kiki jag var också på Mamma Mia häromveckan. Tyckte det var en rätt käck film sådär ;) men otroligt förutsägbar. Trots att jag är ett gammalt ABBA-fan skulle jag inte se filmen igen, men det var kul att höra alla låtarna (även om jag fick anstränga mig för att inte sjunga med så högt :lol:).
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
kattklo

Inlägg av kattklo »

Elle: din Carina? Som i Toyota?? Det har vi också en.
Trygg och bra inbillar jag mig. Ni (och vem som!)får snaaaaart komma, måste bara kicka igång pannan först.

Sussi: Ja, jag vet ju hur cool du är och ser ut. Men visst är det gött att höra sånt av "auktoriteter"!! :D

kiki: mama mia, ett halvsäkert biotips med andra ord? Jag har inte sett den men tänkte gå med mamma, känns som en sån film. Som jag pallar att se med henne. :lol:

Här är det en aningen konstig kväll. Lite ångest och osäkerhet i magen. Jag trodde väl att jag skulle bli hemma ett bra tag till men nu ligger landet så att jag lika gärna kan dra hem köttet och det bästa för vår familj är att den som får bästa jobbet tar det. Nån av oss behöver bli fastanställd snart har vi insett. Och ikväll skickade jag iväg en ansökan. :shock:
Tänk att lämna spej-Allan alla dar i veckan typ.
Men men. Då får jag väl trösta mig med att jag spar mina dagar till han är stor och spännande på helt andra sätt.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kattklo skrev:Miar! Jag är också en sån där kanske-Hitler. 5a alltså.
Du å ja å Hitler, liksom :lol: :wink: fast jag tror att det var nån fler lite mer sympatisk med också! Hoppas jag! Förutom du o ja då :lol: :wink: :!:

Åh, Elle, jag hoppas allt kommer att gå finemang för er, det är du värd - missade Gastsjön och allt gjorde du :wink: ! Och hoppas din blivande får en alldeles skitkul svensexa!

Sussi, vad skönt att det gick bra för Maja! Det är INTE kul när barnen ska opereras! Du är visst cool, så det så :wink: :!:

Härligt tempo är det i tråden, iallafall! Surödlorna vilar inte :lol: :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"