Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart: Jannika! Tack för att du förklarar, det är jätteintressant. Och tack för kloka ord (som vanligt!) Det absolut bästa sättet att få honom att sova på dagen är att lägga honom på sin mage när man själv ligger i soffan. Då kan han lätt sova 1,5 timme och bli nerlagd i soffan och sova vidare en timme till. Men det är ju inte alltid man har möjlighet att ligga där, även om de stunderna är sååå mysiga! :sleep: :heart:

:heart: Tack Mia!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Åh, nu måste jag träna hela kvällen på att citera hit och dit. Måste bara repetera lite för mig själv först hur det hela ska gå till.

Gjorde det däringa nummertestet och jag var en åtta och en sån tok skulle passa finfint ihop med en tvåa, vilket Father A är. Inga nyheter alltså för vi vet ju att vi passar ihop himla bra. :heart:

Återkommer senare....

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

:lol: Verkar som surödlorna har skoj härinne!
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hemlig...? MOI Jag som inte kan hålla en hemlis ever så kort tid!
Mja, mja... Nu var det inte det jag menade. Och inte bara just vigselringandet serru. :wink: Jag gissar i alla fall på mer skorpa än "bara" månerierna. :D Men jag KAN ha fel, haha! (Om Nancy varit här nu hade hon skrivit att det nästan aldrig händer... :lol: )

Härligt SusanD att jag lyckades förklara så du vill öva! Vad sägs om den pedagogiska talangen, haha! Men jag låter det outtalade berömmets skugga falla till största delen över Tinis som en gång lärde mig. O:)

Jag är en nia och jag tror darlingen är en femma och vi blev inte ens jämförda så dåligt skulle det tydligen passa, haha! Så jag tror inte ett dugg på den där numerologen. :wink:

Gulle-Ivar då! Mammas mage känns vant och mysigt. :heart: Varför byta ett vinnande koncept tänkte han som legat på andra sidan i nio månader. :lol:

Kram på er sötnosar, nu gör jag kväller. Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

fick ett mail idag av en go forumperson :heart: som bland annat innehöll texten:
Vänta på honom som säger till alla sina vänner: ' Det är hon... '
Texten fick mig att tänka på året då jag träffade min Fjällfar. Jag hade inte sovit på månader och han fick mig att sova redan andra helgen tillsammans. I tillståndet mellan sömn och vakenhet hör jag honom prata i tele med en vän, och han säger:

- Hjärtat? Hon sover... och vet du, hon är fantastisk! Hon kan skita utomhus!!!

:shock: :lol: :heart:

nattnattkramen surödlor!
/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Fjällmor, vilket UNDERBART citat av Fjällfar :D :heart: :lol:

Jag läser allt ni skriver tjejer och NJUTER mitt i alla bröllopsbestyr. Nu är det mesta fixat och det är bara "finliret" kvar. Jag lääängtar tills jag får kyssa min MAN :heart:

Nu ska jag krypa i säng, sover lite oroligt så jag behöver alla timmar jag bara kan få :sleep:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
blomman

Inlägg av blomman »

Fjällfolket skrev: hon är fantastisk! Hon kan skita utomhus!!!
.. Och det kanske man INTE ska skriva i ringen.. :wink:
Fast det är härligt att höra vad folk har för preferenser! :lol:

Lycka till Elle, både med sömn och bröllopsbestyren!

Jag tror nada på numerologi, åtminstone till jag bevisats motsatsen. Och då ska det vara vetenskapligt bevisat! Men ändå.. jag kunde inte låta bli att göra den där uträkningen.. :lol: en tvåa var jag tydligen.

Jag har kommit helt ur matlagningsgängorna. Barnen äter ju i skolan båda två så jag har tappat det helt. Bakar gör jag ju.. såklart! :roll:
Ska in och rota i matlagningstrådarna här på forumet så får vi se!
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev: kiki, hur har du haft det på din 27-årsdag? Ordentligt firad?
Det var bra tack, firad här, på facebook, telefon och IRL. Hade önskat mig något att spela musik på :lol: men fick ett par jeans :? :? :? Är man gift med en övervintrad DJ från 80-talet så kan man inte spela på vad som helst och då är det tydligen bättre att vara utan. Jag åt gräddtårta :oops: :oops: gottgottigottgott.

Det där med nummerologen ger jag inte mycket för jag heller. Jag var 7a och E var 1a och i likhet med dig Jannika var vi inte ens jämförda :roll: Men kul var att både Felix och Mio också var 7-or, vad betyder det, min tolkning är att det lite synd om E som är 1a, det stämmer nog :lol:

Hur mycket kärlek strålar det inte där uppifrån fjället, vilken fjällfar :heart: :heart: Fjällmor, vilken talang, RESPEKT 8)

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hallåj!

Massor att läsa här, massor att skriva - men ingen tid... De enda nummer jag hunnit med i kväll är alla OCD-koder jag knappat in i datorn. Men nu är räkningarna betalda och plånboken tom igen!

Jag testade och fann att jag var en nia... Jag och Birgitte Bardot! :lol: Och Jannika och Mahatma Gandhi också då... Sambon påstås också vara en nia och det vette sjutton om det blir bra??!?!!!!

Men... allvarligt. Detta är ju mina födelsedata som det beräknas utifrån... Bibliotek/trädgård som är sjuor... :-k :? Är det bokstäverna i ordet som man räknar ihop på nått sätt???? Och JA! Jag är bibliotekarie men jag jobbar inte jämt! :lol: Det får räcka med att ta reda på fakta åt annat folk... Min egen törst efter kunskap får ni hjälpa till med att släcka! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hallåj!

Massor att läsa här, massor att skriva - men ingen tid... De enda nummer jag hunnit med i kväll är alla OCD-koder jag knappat in i datorn. Men nu är räkningarna betalda och plånboken tom igen!

Jag testade och fann att jag var en nia... Jag och Birgitte Bardot! :lol: Och Jannika och Mahatma Gandhi också då... Sambon påstås också vara en nia och det vette sjutton om det blir bra??!?!!!!

Men... allvarligt. Detta är ju mina födelsedata som det beräknas utifrån... Bibliotek/trädgård som är sjuor... :-k :? Är det bokstäverna i ordet som man räknar ihop på nått sätt???? Och JA! Jag är bibliotekarie men jag jobbar inte jämt! :lol: Det får räcka med att ta reda på fakta åt annat folk... Min egen törst efter kunskap får ni hjälpa till med att släcka! :lol: :lol: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
blomman

Inlägg av blomman »

kiki skrev:
på facebook,
Har du facebook?
kiki

Inlägg av kiki »

blomman skrev:
kiki skrev:
på facebook,
Har du facebook?
japp, varit lite hemlig ett tag, vill du vara min vän?
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
blomman

Inlägg av blomman »

Sålart jag vill! :lol:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Numerolgi orkar jag inte vara insatt i. Det räcker med det flum jag redan ägnar mig åt 8)

Jag måste säga att Jannika smickrar mig :oops: :heart:
Men jag är faktiskt inte mycket mer än en amatör-astrolog, jag är helt oinsatt i hus o.s.v. Gjorde ett tappert försök i min gröna ungdom att lära mig ställa horoskop, men min rastlösa själ orkade knappt plöja boken jag lånat på bibblan :oops:

Men jag är duktig på folk och är folk tillräckligt sociala listar jag snabbt ut soltecken, faktiskt. Jag skulle säga att jag har rätt ca 70-75 % av alla gissningar.

Jag hade också gissat på att /LO är jungfru, duktig och lite kritisk. Som min härliga syrra typ :wink:

Fjällan: Skorpor är jag lite rädd för 8-[ Men lejon gillar jag :heart:

Kram, krami kram...
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej och välkommen Bluna! :D Vi måste ha skrivit samtidigt...

Fjällan, du har helt enkelt en karl som inser vad som är VIKTIGT i livet. Lyllos dig. Man kan ju skratta åt en sån kommentar men den innehåller mer av visdom än man kanske först anar. 8) Förutom att den är fantastiskt rolig då. :lol:

Jag har varit ute i skogen med tre av fyra hela fm. Det är roligt men otroligt utmattande. För mig. Det känns som om jag skulle vilja gå och lägga mig på stört men det kan jag inte. Kursen väntar.

blomman och K-ina, som med astron kan man göra enkla skoj-uträkningar eller ett riktigt "nummeroskop". Då använder man sig bla av namnet man fick när man föddes, ens grund-energi. Varje bokstav har en siffra och dessa räknas ihop på lite olika vis. Men via länken kan man i alla fall få en hum om siffrornas energi precis som man kan läsa om de olika tecknens energier.

Näe, nu ska jag på kurs. Ända till 20.00! :shock: Hur har de tänkt att man ska hålla sig vaken så länge? Det får lov att vara en dj-la kul kurs. Men jag har fint sällskap dit. En nästan nyfödd Lova vars mamma också ska gå kursen.

Puss Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"