http://magba.se/page0/page0.html
Surkål och ödlor
Nu har jag vaknat upp och piggnat till efter gårdagens möhippa, oj oj vad roligt det var
Det började i fredags när jag och sambon var nere i Sörmland och träffade prästen. Då började jag få sms titt som tätt från ett främmande nummer. I går morse fick jag ett sms att jag skulle ta 10.45-båten till Hammarby Sjöstad och en lista på vad jag skulle ha med mig. När jag klev av båten stod alla brudarna
och väntade med skumpa och tjo och tjim! Jag fick först gå på helkroppsmassage, såååå skönt! Efter det åt vi brunch, mums! Sedan bar det av ut till Värmdö och stall Beatelund. Där red vi en tur på islandshästar. Vad jag har saknat hästryggen, DET ska jag ta upp igen! Efter avslutad ritt så bjöds vi på kaffe i solskenet. Vi har redan bokat in en ny tur
Sedan åkte vi hem till min svägerska och duschade av oss och hoppade i "finstassen". Tjejerna lagade världens godaste varma sallad med rödbetor, chevre, kyckling och massor annat mums =P~ Till efterrätt fick vi vit chokldmousse med hallon. Det var sååå roligt, PRECIS som jag ville ha det!
Jag är lite seg idag, mest för att jag inte är van att vara uppe sent
Men jag fick låååång sovmorgon idag så jag är ganska pigg. Idag ska jag fixa det sista med program o dyl. Hade ju tänkt göra det igår men det dör ju upp en hippa istället
Om TVÅ veckor är jag fru Samuelsson
Kram till er alla surödlor, vi "ses" till kvällen!
Elle
Jag är lite seg idag, mest för att jag inte är van att vara uppe sent
Kram till er alla surödlor, vi "ses" till kvällen!
Jannika skrev: Mammas ben är fina. Veras ben är fina. Mammas ben-hår är bra och Veras med.
MEN ibland (uppenbarligen) blir mammas hår lite sticksigt och killas, så kan det bli när man blir stor och håren tjocka, och då vill hon ta bort killet. Det behöver ju inte Vera som har så mjukt och fint hår på benen. Sen ÄR det ju bra med hår på benen för det värmer på vintern och svalkar på sommaren.
Om fråga uppstår så är pappa inte lika killig på benen som mamma så han behöver inte raka så ofta. Däremot blir han lätt killig på hakan och tycker det är mysigare att pussas utan kill. Typ.![]()
Apropå inget särskilt
Jag undrar hur ni har det med sovkurade barn som börjar växa upp... Min Lilla s kurades som bebis, och har sovit så gott sen dess. Vi har bara fortsatt ge henne en liten solfjäder när vi nattar, och säger vår gamla ramsa ett par gånger på vägen ut ur rummet, fast hon är en stor dam på tre år. En kväll tänkte jag, att den där solfjädern kan man ju sluta med nu, så jag bara stoppade om henne täcket och kramade och pussade och reste mig upp för att gå ut. "Neeeej! Du ska trycka också!!!!" hojtade hon.
Nu kacklar jag på här...
Träffade en bekant som berättade om en knappt treårig släkting som vägrar äta. Det har hållit på sen i julas, och den lille har varit inlagd flera gånger för att få dropp. En halv macka och nästan en risifrutti var tydligen en förhållandevis stor mängd mat som han fått i sig häromdagen.
Stilla
Du har så rättJannika skrev:Jag skulle ta det på den praktiska bogen och inte göra det till en utseende- eller vuxengrej, men det är ju jag det...LO skrev:Vera frågade häromdagen när hon fick raka håren på benen, för det var inte snyggt
Utgångsläget informeras tydligt:
Mammas ben är fina. Veras ben är fina. Mammas ben-hår är bra och Veras med.
MEN ibland (uppenbarligen) blir mammas hår lite sticksigt och killas, så kan det bli när man blir stor och håren tjocka, och då vill hon ta bort killet. Det behöver ju inte Vera som har så mjukt och fint hår på benen. Sen ÄR det ju bra med hår på benen för det värmer på vintern och svalkar på sommaren.
Om fråga uppstår så är pappa inte lika killig på benen som mamma så han behöver inte raka så ofta. Däremot blir han lätt killig på hakan och tycker det är mysigare att pussas utan kill. Typ.![]()
Men hon gjorde inget vidare av det hela och har säkert redan glömt det.
Stilla - japp, tills hon flyttar, eller den dan hon har en pojke som sover över
Att ha barn som inte äter måste vara superjobbigt. Hoppas familjen vågar sig hit.
Elle - låter superkul! Och så spännande med bara knappt två veckor kvar.
Fjällan - M är sagolikt duktig med sin kamera! Det händer då och då att jag bara surfar runt på hans sida och tittar på bilder!
En knäpp fråga, men som jag funderar över - hur har människan kunnat överleva med så fullkomligt hjälplös avkomma.
Jag menar det sprattlas och viftas och puttas bort och motas när tutte eller flaska ska in i munnen. När den väl är på plats så sugs det frenetiskt och det funkar, men det hade inte varit svårt att tänka tanken att han inte vill ha. Men någonstans nedärvt finns det väl hos oss mammor, att våra ungar måste ha mat.
Dessutom har vi ju inte bara överlevt utan fullkomligt nedlusat hela jorden med oss. Virus hörde jag någon säga...
Runt 1850 fanns det ca 1,2 miljard människor på jorden. 1,6 miljarder runt 1900, 1980 var vi 4,4 miljarder och sekelskiftet 6 miljarder.
Hur blev det så??? (Urspårning, jag???
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hej,
Jannika, du vet det där med stödet runt mig som inte var så bra
Nu visar det sig igen
Han är rätt fyrkantig min darling och analytiker uti fingerspetsen, jaja jag har valt honom med alla brister
Men nu till min fråga, jag har blivit erbjuden en utbildning i symbolpedagogik, se länk om du har lust http://www.vaddo.fhsk.se/web/134?cNode=28 och han tycker det verkar flummigt
och det är det ju, "mumbojumbo" faktiskt, men kanske just vad jag behöver. Kursen är 7 veckor och sträcker sig över 2 år så tillochmed jag skulle orka med. Har du lust att lägga en fråga åt mig
please please please.
Kramar Kristina
Jannika, du vet det där med stödet runt mig som inte var så bra
Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06
Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Social delaktighet
-
*frieda*
Hej alla surödlor 
Jag hade skrivit ett jättelångt fint inlägg om hur fel det gick igår när vi skulle fara till Uppsala och tapetersa om ett av rummen i vår gamla lägenhet. Men det bara *poff* försvann
När jag råkade komma åt någon knapp på detta geniala tangentbord
Nåväl, vi fick motorstopp i Mehedeby. Så nu står vår lilla fula Peugot där och är stöldbegärlig
Åhh, man blir så leds
Vi fick sitta i två timmar i Mehedeby och vänta på tåget som gick till Skutskär med anslutningsbuss till Gävle. Det tog oss sammanlagt fyra och en halv timme att komma hem
Vi missade bussen till Sandviken när vi väl var i Gävle, eftersom vi inte hittade hållplatsen i tid...
Men ungarna var cooola 8) Tyckte nog att det var riktigt äventyrligt
Dessutom blev det ju helt plötsligt pizza på menyn och de hade det var ju inte inräknat från början...
Nu ska vi se på film. Har gjort en enorm kycklingsoppa och satt ett brödbak så jag känner mig riktigt präktig
Kram kram
Jag hade skrivit ett jättelångt fint inlägg om hur fel det gick igår när vi skulle fara till Uppsala och tapetersa om ett av rummen i vår gamla lägenhet. Men det bara *poff* försvann
Nåväl, vi fick motorstopp i Mehedeby. Så nu står vår lilla fula Peugot där och är stöldbegärlig
Men ungarna var cooola 8) Tyckte nog att det var riktigt äventyrligt
Nu ska vi se på film. Har gjort en enorm kycklingsoppa och satt ett brödbak så jag känner mig riktigt präktig
Kram kram
-
Gäst
Åh, älskade surödlor. Var ju evigheter sedan jag var här... 
Jag har läst ikapp ALLTIHOPA men minns inte hälften mer än:
Ewa: Åh, jag hoppas att Disa är bra i armen!!
Mia: Hoppas ni har det underbart på kryssningen
Jannika: Krya på sjuklingarna!
LO: Coolaste mamman!
Fjällmor: Kan du inte berätta vilka rader det är, pliiiis? Jag var svårt förälskad i Winnerbäck-stuket för sisådär...längesen. Typ 10 år sen? Fast den otippade favoritraden är ändå jag har bröst och bringa som en frukostflinga, samt jag är solbränd och stark som ett A4-ark
Elle: Vad lycklig du verkar vara
. Stor kram och jag blir också glad när jag läser dina inlägg!
Uppdatering i Jennyland:
Ok, svårisarna (haha, svärisarna menar jag) gillar mig verkligen inte. Till och med sambon reagerar på deras sätt. Tur (eller synd) att dom är så toppenbra med Anton, men nu känner jag att det är enda anledningen att anstränga mig.
Anton har fattat det här med kiss och bajs och potta! Ehm, kan någon berätta för mig om det är rimligt att gå och kissa var 10:e minut, eller var det bara för att det var så roligt? Jag tror nog att han lägger bort blöja inom kort, och är det inte typiskt att jag snart får en massa gratis blöjor i ett blöjtest?? Och snart börjar han på dagis, min store kille. Vi läser om när Emma börjar på dagis ofta
.
Snart får Nancy sin bebis, och det längtar jag efter. Veckan efter kommer nästa bebis i vänkretsen
. Praktiskt när man vet vilken dag redan, tycker jag.
Abbe är vi inte riktigt underfund med än, faktiskt. Nu är han 3,5 månader, och jag fattar fortfarande ingenting. Jannika, har det här med att göra att han är en dubbeloxe? Han är rätt tjurig av sig faktiskt. Han skriker flera timmar varje dag, och ibland är han nästan lite svår att gilla
. Nä, jag vet, så får man inte säga. Men jag tror att många känner så ibland, och ni fattar ju att jag älskar honom massor. Men han äter, sover och får allt som behövs däremellan. Vad är FEL???
Nu ska jag gå och sova, efter helgens utmattande profylaxandning i fiendeland
.
Kram!
Jag har läst ikapp ALLTIHOPA men minns inte hälften mer än:
Ewa: Åh, jag hoppas att Disa är bra i armen!!
Mia: Hoppas ni har det underbart på kryssningen
Jannika: Krya på sjuklingarna!
LO: Coolaste mamman!
Fjällmor: Kan du inte berätta vilka rader det är, pliiiis? Jag var svårt förälskad i Winnerbäck-stuket för sisådär...längesen. Typ 10 år sen? Fast den otippade favoritraden är ändå jag har bröst och bringa som en frukostflinga, samt jag är solbränd och stark som ett A4-ark
Elle: Vad lycklig du verkar vara
Uppdatering i Jennyland:
Nu ska jag gå och sova, efter helgens utmattande profylaxandning i fiendeland
Kram!
-
*frieda*
Åh Abbe Abbe Abbe (Tänker på Abbe i Madicken). Jag veeeet preeecis hur det är med oxar. Engla Pengla var... precis lika dan i den där åldern. Fullständigt missnöjdJennyH skrev:![]()
Abbe är vi inte riktigt underfund med än, faktiskt. Nu är han 3,5 månader, och jag fattar fortfarande ingenting. Jannika, har det här med att göra att han är en dubbeloxe? Han är rätt tjurig av sig faktiskt. Han skriker flera timmar varje dag, och ibland är han nästan lite svår att gilla
. Nä, jag vet, så får man inte säga. Men jag tror att många känner så ibland, och ni fattar ju att jag älskar honom massor. Men han äter, sover och får allt som behövs däremellan. Vad är FEL???
Kram på dig
Det är så skönt att ha en stand-in astrolog här i tråden! Tack *frieda*!
kiki, nu blir det gräl. Du behöver väl varken be din fyrkantiga karl eller korten om lov att gå en kurs som du VILL GÅ!
[-X Det är väl bara att börja? Hur svårt ska det vara? Allvarligt. Är det inte vad du tänkt dig slutar du. Plättlätt. Gratis konsultation från astro/tarot-tanten.
Hur har du haft det Mia? Romantiskt och underbart?
Elle, det låter som en underbar möhippa! Nedräkning....
Tack Stilla!
Kram Jannika (som måste jobba medan tid är)
kiki, nu blir det gräl. Du behöver väl varken be din fyrkantiga karl eller korten om lov att gå en kurs som du VILL GÅ!
Hur har du haft det Mia? Romantiskt och underbart?
Elle, det låter som en underbar möhippa! Nedräkning....
Tack Stilla!
Kram Jannika (som måste jobba medan tid är)
Jannika skrev: kiki, nu blir det gräl. Du behöver väl varken be din fyrkantiga karl eller korten om lov att gå en kurs som du VILL GÅ![-X Det är väl bara att börja? Hur svårt ska det vara? Allvarligt. Är det inte vad du tänkt dig slutar du. Plättlätt. Gratis konsultation från astro/tarot-tanten.
![]()
Social delaktighet
Social delaktighet
En del karlar får tacka universum för att de är rätt söta annars skulle de vara utan kärlek i sitt liv, haha!
Du får salutera och gratulera dig själv big time så ska du se att fyrkanten/Mio/andra entusiaster kommer att hänga på.
Jag tycker att det verkar vara en jättekul kurs!
Tjoho!
Här hemma har vi en full tupp men mer om det en annan gång.
Kram Jannika
Du får salutera och gratulera dig själv big time så ska du se att fyrkanten/Mio/andra entusiaster kommer att hänga på.
Jag tycker att det verkar vara en jättekul kurs!
Tjoho!
Här hemma har vi en full tupp men mer om det en annan gång.
Kram Jannika
Jannika skrev: Här hemma har vi en full tupp men mer om det en annan gång.![]()
Social delaktighet
Social delaktighet
Ja, jag drar historien om Roger, det här är ju ändå Kackelforum. 8)
Igår var svärmor på besök och vistades ute i trädgården med barnbarnen och sonen medan jag jobbade. Efter en stund kommer de in och berättar att vårt högsta höns Roger betedde sig underligt. Han gick som en gammal gubbe med tuppjuck som svärmor så passande uttryckte det. Han hade sprungit in i Nike och verkat allmänt förvirrad. Vi diskuterade om han kanske höll på att trilla av pinn och åldern tagit ut sin rätt. Jag gick ut för att checka. Då stod Rågga och pickade i en äppelskrot som såg misstänkt bedagat ut. Jag sjasade bort honom och luktade på resterna. Mycket rutten och mycket jäst. Tuppen är kanske gammal och sjuk men definitivt också en skåpsupare! Så vi avvaktar med slakt till vi vet om det räcker med tolvstegs-programmet.

Kram Jannika
Igår var svärmor på besök och vistades ute i trädgården med barnbarnen och sonen medan jag jobbade. Efter en stund kommer de in och berättar att vårt högsta höns Roger betedde sig underligt. Han gick som en gammal gubbe med tuppjuck som svärmor så passande uttryckte det. Han hade sprungit in i Nike och verkat allmänt förvirrad. Vi diskuterade om han kanske höll på att trilla av pinn och åldern tagit ut sin rätt. Jag gick ut för att checka. Då stod Rågga och pickade i en äppelskrot som såg misstänkt bedagat ut. Jag sjasade bort honom och luktade på resterna. Mycket rutten och mycket jäst. Tuppen är kanske gammal och sjuk men definitivt också en skåpsupare! Så vi avvaktar med slakt till vi vet om det räcker med tolvstegs-programmet.
Kram Jannika