Det som började så bra :-(

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ellinore
Kontakt:

Det som började så bra :-(

Inlägg av Ellinore »

Jag hittade inte min gamla tråd bara den som var nerlagd så jag vågade inte skriva i den, så då får jag väl göra en ny. Vi började kura vår son som aldrig sovit en hel natt i hela sitt liv förra torsdagen. Första natten gick väl egentligen ganska bra eftersom han bara vaknade 2 gånger, men jag fick däremot buffa i en hel timma första gången han vaknade, andra gången han vaknade räckte det att jag buffade 15 min. Andra natten vaknade han oxå 2 gånger, första gången hade vaknade va vi tvungna att ta till buffning men det räckte med ca 15 min, andra gången han vaknade räckte solfjädern. Tredje natten så sov han hela natten :D vi var helt förvånade och överlyckliga. Fjärde natten vaknade han och höll på fram och tillba i en timma, då trodde jag det va kört o att detta inte funka på min son, men jag gjorde vad jag skulle och läste sedan här att ett bakslag är ganska vanligt speciellt på fjärde dygnet så jag lugnade mig lite och därefter sov han 3 hela nätter. Men nu har han "bråkat" i två nätter med 1 eller 2 uppvaknande på ca 30-45 minuter. Ska det vara så här??
Sedan till en annan sak. Tanken är att han ska vakna 07 på morgon (han somna 19:30 på kvällen) men han vaknar nästan alltid 06 och är klarvaken, det spelar inget roll hur mycket jag än försöker och vips så är klockan 07 och han är lika klarvaken, jag går upp med han och redan 07:30 är han super trött, finns det nåt att göra åt detta?
Min 8 månaders vill inte sova om nätterna
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Vad bra att du hittade din gamla tråd. Då stänger vi ned den här. :wink:

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"