måste börja med att säga att liin började sova hela natten själv när hon var ca 3 månader. efter det har hon haft några perioder när hon har vaknat och ätit en gång per natt, när hon vuxit. nyligen flyttade vi och iom det så har hon börjat vakna på nätterna. Confused till synes utan anledning. hon vill inte äta, hon kan inte somna i våran säng och hon bara skriker i sin säng. jag inser självklart att det beror på flytten och osäkerhet.
bara jag tänker på detta blir jag osäker och när jag nu läser på denna sidan så blir jag nästan gråtfärdig.. jag tror inte att jag klarar av allt som shn kuren innebär med scheman och sådana saker. liin har i 1 års tid ätit, sovit osv när hon varit hungrig och trött. och hon har alltid varit lycklig nöjd och sovit.
vad ska jag göra????? liin är 13 månader
rädd?? el. bara skeptisk
-
liin?s mammma
Hej Liins mamma
Om er tillvaro har fungerat utan ngt spikat schema innan du hittade hit finns inget som säger att du inte kan fortsätta så. Din dotter har varit lycklig och harmonisk samt även tidigare sovit bra. Nu har hon börjat vakna (kanske pga av flytten kanske pga av ngn annan outgrundlig anledning, vi vet inte alltid var som sker i de små huvudena
).
Fördelen är att allt blir mkt enklare för både dig och din dotter om ni vet hur dagarna ser ut, när hon ska äta och när hon ska sova.
Men det som du först och främst vill lösa är hennes nätter... Läs på om verktygen i kuren och hur du ska gå tillväga för att lugna henne på plats i sängen. Läs läs läs tills du känner att du har rätt attityd.
Vi finns här när frågorna dyker upp! Lycka till! 
Fördelen är att allt blir mkt enklare för både dig och din dotter om ni vet hur dagarna ser ut, när hon ska äta och när hon ska sova.
Men det som du först och främst vill lösa är hennes nätter... Läs på om verktygen i kuren och hur du ska gå tillväga för att lugna henne på plats i sängen. Läs läs läs tills du känner att du har rätt attityd.
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Små barn blir större. Nya frågor - och även ifrågasättanden - kommer in i bilden. Yttre förändringar behöver inte oroa små barn, men de vuxnas oro gör det. Och nu är du orolig. Då kräver hon av dig att du ska komma till rätta med din oro, dina "vargar" - du som är hennes överlevnadsgarant. Hon är hjälplös utan dig/er (läs om shn-kurens grundfilosofi
Förutsebarhetens trygghet är vad ditt lilla barn tacksamt och lättat kommer att ta till sig och njuta också, om och när du verkligen genomför kuren
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
liin?s mammma
tack.. jag har läst massor nu det senaste dygnet flera gånger om... jag har tänkt igenom de rutiner vi har och de funkar.. det som inte funkar är att jag blir osäker med mig själv och det är väl det som gör att liin inte anser att hennes säng och rum är där hon ska sova.... bara de här två kvällarna har känts mycket bättre och hon har sovit...
denna sida har varit jätte bra och jag kommer att vara en mamma som kikar in i fortsättningen..
...