... och vi ...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hoppas bastun skänkt dig lite avslappning och värme..

:heart:

Varm kram
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

...och jag som inte direkt förespråkar sockerstinn mat under graviditet tycker att din meny lät alldeles lysande :wink:

Såg att du nyss skrivit ett inlägg i Gastsjötråden så jag antar att bebisen ligger och har det så fint så inne i magen.

Hoppas att dagarna inte blir alltför långa och många tills det är dags.

:heart: Kram från Nancy
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Nancy skrev:...och jag som inte direkt förespråkar sockerstinn mat under graviditet tycker att din meny lät alldeles lysande :wink:
Såg att du nyss skrivit ett inlägg i Gastsjötråden så jag antar att bebisen ligger och har det så fint så inne i magen.
Jo då, varken storstädning knäståendes med skurtarsa, bastubad, vinbärsplockning, buskbeskärning eller något annat verkar göra någon skillnad ](*,) . Som sagt, jag gissar på den 25:e - om ens det :roll:

Kram tillbaka Nancy!
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Elle

Inlägg av Elle »

Anna, jag läser din tråd med spänning, vilken minut som helst kan det ju dra igång! Tänk om du går över ända till den 26:e så du och Nancy får snusa bebis på samma dag :D Har du någon känsla för kön? Namn?

:heart: en nyfiken Elle :oops: :D
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

Elle skrev:Har du någon känsla för kön? Namn?
Ja, jag är säker på att det är en pojke. För man kan ju inte få som man vill två gånger på rad :roll: ...
Jag vill helst ha ett namn på A som matchar Antonia - dvs det ska kännas lite "flott" :lol: . Det funkar inte med något gammaldags och kort, som t.ex. Axel eller Albert. Augustin skulle ju passa med månaden men det är ju verkligen inget vackert namn, så det kommer inte på fråga.

Jag har surfat och sökt genom namnlistor på båe svenska, norska, danska, isländska, engelska och italienska men inte hittat NÅT pojknamn på A som känns perfekt. Bäst hittills är Amadeus eller Andreo, men de godkänner inte maken. Anders och Andreas går inte då brorsan och min närmasta kusin heter så.

Några tips :?:

Flicknamn på A finns det däremot massor av, så där är det bara att välja och vraka.
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jag, som är religiös O:) bad en bön för din pappa igår kväll. Bönen innefattade en önskan om smärtlindring och sinnesro. Det får bli ett litet projekt á la affirmationer i Päivi-anda.

Allt gott!

Nancy

Inlägg av Nancy »

http://babynamesworld.parentsconnect.com/

Kanske du redan besökt :?: Suverän sajt annars. Vi hittade både Lucines och Lillasysters namn där :wink:

:idea: Mina spontana förslag är:

Alexander (skulle vår bebis hetat i andranamn om det varit en pojke)
Amadeo (korsning av de två du gillade)
Arvin
Adrian

Hur mår du idag :?:

:heart: Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D
:!: André
:!: Alvin
Gäst

Inlägg av Gäst »

Arild heter en på våran gård :D
Sen finns det ju Anton (matchar ju Antonia :roll:) och Abbe... :lol:
Nillan

Inlägg av Nillan »

Hej igen,
Jag har varit bortrest och hann aldrig se ditt svar på mitt inlägg angående hjälp. Låter bra i vilket fall. Hoppas att du får ro att ta hjälp så småningom. Nu är det ju annat som väntar som sagt. :D
Antonias mamma skrev: Ja, jag är säker på att det är en pojke. För man kan ju inte få som man vill två gånger på rad :roll: ...
Joho då, det kan man visst! Tre gånger till och med. :D Precis som du var jag (inklusive alla i min omgivning) helt övertygade om att min tvåa var en kille, men tji fick vi.

Snart får vi se eller hur. För man har ju aldrig hört talas om att de stannar kvar där inne ( som Anna skriver i barnaboken och jag upprepade för mig själv dag efter dag när jag gick över tiden även med den tredje...).

Stort lycka till (om det nu inte redan är klart) och massor massor massor av varma tankar till hela familjen inklusive din pappa :heart: :heart: :heart:
Nillan, med tre fantastiska döttrar födda aug 01, juni 03 och okt 07.
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Anna har fått en son :!: :heart:
Idag klockan 18.42 (17.42 svensk tid gissar jag). 3210 gram och 49 cm.

Superduper grattis från oss :!:

Kram
/Åsa
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Stora grattiskramar till dig Anna, till Antonia som blivit storesyster och till Pappan. :heart:

Tänker på dig och de dina

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Saara

Inlägg av Saara »

STOORA GRATTISKRAMAR från oss också :heart:

/Sara
Mamma till två godingar födda 2002 resp. 2005
Får mammainspiration ur Barnaboken och detta forum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis till hela familjen! Tänk, en liten gosse har fötts :heart: all lycka till er alla!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

:heart: underbara nyheter! En liten gosse! :heart:

STORT Grattis till hela familjen!

Kram, Anna :heart:
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar