Nu har vi avklarat första natten av kuren på vår lilla 4 månaders tös.
Inför kuren har vi läst på som tusan, verkligen försökt att nöta in. Vi kände oss verkligen laddade igår kväll.
Så här gick det.
La en glad tjej vid 19.30, tillrättalade och började buffa, höll på tills 20.00
ramsade ut, fick gå in igen flera ggr och göra om fram till 20.20. Då lugnade hon sig och jag påminde+bekräftelse.
20.28 började tokskrika, avvaktar och ramsar
20.30 buffar, hon skriker hela tiden, går ej att lugna
buffar tills 21.04 då lugnar hon ner sig, ramsar ut
21.10 bekräftelseramsa, hon somnar
0.30 vaknar, är där på stört men hon börjar tokskrika igen, ålar sig som en orm när jag buffar, vilket gör det svårt att buffa.
0.55 lugnar ner sig, ramsar ut , men börjar skrika på en gång. avvaktar fortsätter sen att buffa.
1.08 blir lugn, ramsar ut.
1.10 bekräftelseramsa
1.12 en ny bekräftelse för säkerhets skull, hon somnar
2.20 vaknar och tokskriker, börjar buffa och ramsa om vart annat, försöker verkligen lyssna av skriket men får inget grepp på vad slags det är.
2.50 svarar på buffning, lugnar ner sig, ramsar ut
2.54 påminer+ bekräftelse
3.00 bekräftelse, hon somnar
04.35 Vaknar börjar skrika, buffar och ramsar
04.53 lungar ner sig, ramsar påminner + bekräftelse
04.57 bekräftelse, hon somnar
05.50 vaknar och verkligen tokskriker, lugnar ner sig emellanåt, försöker då ramsa , resultatet blir att hon börjar skrika ännu mer, lugnar ner sig, tuggar på handen, snyftar, jag ramsar högt och lågt, rullar över på rygg, jag vänder tillbaks med tillrättaläggandet, buffar , ramsar hon fortsätter att vrålskrika ända tills 06.50, då lugnar hon sig något .
Då när hon ligger och tittar lite så gör jag glad morgon.
Under natten när jag ramsade så tyckte jag att det inte gick fram till henne, hon bara fortsatte att tokskrika, och ändå så försökte jag göra mig hörd.
Tyckte också att hon blev rädd av buffningen och nästan skrek ännu mer.
Andå gav jag inte upp och kände mig ganska stark hela natten, gav mig tusan att vi ska få detta att funka.
Vore dock tacksam för lite feedback inför andra natten.
Mannen tar hand om dottern nu, själv ska jag gå å lägga mig.
//Helena