Varför skriker han? (långt)

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mia75

Varför skriker han? (långt)

Inlägg av mia75 »

Kuren gick bra, efter ca en vecka sov han från sju på kvällen till ca fem och somnade om med en eller två ramsor, ibland vaknade han en gång till och somnade även då om efter ett par ramsor. :D

Dagarna krånglade väldigt, men har nu nästan helt ordnat sig. :D

Nu har han sedan en och en halv vecka tillbaka vaknat vid ca femtiden och skrikit. Jag har kört på som vanligt, med rätt attityd.. 8) :x
Ibland har han somnat om efter 45 minuter till en timme. Men bara för att vakna en halv timme senare igen och fortsätta.

Ja, ja, vargtimme säger ni nu, men...

Grejen är den att han verkar inte alls pigg när han vaknar och skriker. Han är arg och egentligen inte helt vaken tror jag för han låter jättetrött! Han håller på att somna om hela tiden, men så fort han lugnar sig är det som om någon nyper honom, så han skriker till och börjar om igen. :?
Han verkar inte ha ont i magen och han är frisk för övrigt. Det går inte riktigt över i ledsenhet utan han är bara riktigt irriterad. I morse vaknade han 4,57 och skrek sedan ända till klockan sju när jag gjorde morgon.
Först efter en timme började han bli lite ledsen, men inte i närheten av hysterisk. Under den här tiden var han en gång tyst i två minuter, då jag bekräftade och sen skrek han vidare... :(
Jag tycker att jag ramsar när jag ska och har rätt kraft i ramsan, och det fungerar ju på alla andra tider vilket väl tyder på att jag gör rätt?
Men det känns ändå som att något är väldigt fel. :?: :roll:

Han håller på att få tänder, kan det vara det? Men då borde han väl vara kinkig vid andra tider också? Det är han inte, han är nästan alltid glad och nöjd.

Jag behöver hjälp! Och har behövt länge.. tur att forumet äntligen är tillbaka, jag håller på att bli galen... :( :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
Petra
Kontakt:

Inlägg av Petra »

Hej Mia :D

Det slog mig att ev. blir han inte helt lugnad av ramsorna.
:idea: Har du försökt med solfjädern :?:
Om han är väldigt trött somnar han om med ramsa, men är han inte helt övertygad vaknar han strax igen pga oro, är min teori.
Hoppas det hjälper :?
Hör av dig :!:
Alla har vi nog varit på gränsen till galenskap någon gång.. :D Helt normalt. Andas djupt och räkna till 10... :D :D
Kram
Petra 36
Amanda 19/10-03 :heart:- Kurad 3 sept.04
Andrea & Alice SM från början 6/3-06 :heart::heart:(Se bilder)
mia75

Inlägg av mia75 »

Jag har försökt med solfjädern, han blev bara ännu argare...
Jag kan lugna honom genom att buffa men så fort jag går ut med ramsan så skriker han igen... :?
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D När du buffat och går ut och han skriker igen så tar du till en dov och kraftig punktsättande ramsa! Ramsa i takt med hans intensitet och överrösta. När han går i ner i volym följer du med med ramsan och låter den avta. Vänta och se vad som händer; bekräfta om han tystnar. Börja om med ovanstående procedur om han börjar igen. ENVETET! Backa med ramsandet varje dag så att du inte fastnar! Gå heller inte in mer än första gången du ändrar taktik; sedan tar ramsan över om det inte är maximultimegakris vill säga!

Lycka till!
mia75

Inlägg av mia75 »

Tack för svar, undrar bara, ska jag bekräfta direkt när han tystnar? Jag brukar vänta ca 30 sekunder, är det för länge?
När han börjar skrika när jag ramsar ut, ska jag då direkt ramsa igen? Eller vänta en minut innan?
BILD
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Helt rätt, vänta med bekräftelsen!

Jag brukar ialla fall gå på med ramsan DIREKT så att de inte får en chans att skrika upp sej. I alla fall i detta läget. Sedan gör man ju sedvanliga baksteg varje dag men för att få till det i ditt läge så tror jag på det jag säger 8) ! Och då är det den dova, tydliga, punktsättande och envetna ramsan som brukar ge önskad effekt!

Lycka till!
mia75

Inlägg av mia75 »

Tack, då kör jag på det!
Jag blev över lycklig nu på eftermiddagen när jag upptäckte en ny liten tand!!! :shock: :D
Så nu kommer det nog att gå bättre!
:D :D :D
BILD
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"