Till lunch åt jag tonfiskröra på rostat bröd och Ivar fick stekta prinskorvar och ett kokt ägg, körsbärstomater och rostat bröd. (Gustav åt sin första lunch i skolan idag )
Till middag åt vi ugnspannkaka med lingonsylt, rivna morötter och knäckemackor.
Ugnspannkaka har jag inte ätit sen jag var liten men oj, det var ju både lättlagat och gott! Gustav åt massor, Ivar åt de frasiga kanterna men lämnade resten. Och det blev ju massor över så nu har man till ett par lunchlådor också!
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
Och jag tycker jag bara upprepar mig. Idag skulle vi haft olivkyckling i ugn, men vädret var så ljuvligt så vi for till stranden, och då blev det istället nässelsoppa och pannkakor, som gick lite snabbare. Och det tror jag redan jag haft med här på menyn, eftersom det är en stående favorit. "Nässelsoppa, yippie!!!!", som sonen skrek idag. Hade kunnat bli krabba om inte modern halkat omkull och krabban rymt snabbare än blixten
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 & Lilltufsan född feb -06
Och tro för allt i världen inte att jag är det minsta avundsjuk på Kattklo och Karla som plockar egen KARLJOHAN-SVAMP på tomten =P~ =P~ =P~ Bara karameller kan konkurrera här. På sonens och mina svampplockarfärder i Skåneland är det enda, bistra lilla resultatet just EN karljohan. Den hittade vi när vi hade givit upp och satt oss att fika . Smarrigt värre, på macka hemma sedan. Men nu har jag anmält mig till svampplockarkurs, inte för att lära mig om svamparna - det kan jag redan - men för att få veta var i hela friden de håller hus i detta landskap. Så snart ska jag ha hela frysen full av karljohan. Så det så. Och det första jag ska göra då är Risotto =P~
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 & Lilltufsan född feb -06
Vi åt hemmagjord pizza, den ena med skinka och tomater, den andra med gårdagens rester av tacoköttfärs och svarta oliver. Hembakt bröd och sallad till.
Vi åt jättesen middag pga innebandy- och fotbollsmatcher så det blev laxsoppa och bröd, snabbt och enkelt! Sen hade jag bakat små havrekakor som jag toppade med en klick grädde och några blåbär på, till efterrätt